Echt hulp nodig!

Discussion in 'Voeding' started by BoBam, Mar 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BoBam

BoBam Niet meer actief

Mijn zoontje eet nu al een paar maand niet!
    (ja allee wat hij echt lekker vind)
    ik had hier al eerder om hulp gevraagd,
    maar ik ben nog niks verder gekomen.
    Hij wil geen brood en geen warm eten niks dus!
    Ik ben nu echt op!
    Heeft iemand idee waar ik om hulp zou kunnen vragen?
    Want wij weten het ECHT niet meer.
    Het wordt zo'n strijd nu!
    Ooit moet hij toch weer gaan eten, ik denk dat het
    nu al wel zo's half jaar duurt..
    Ik heb echt van alles geprobeerd!

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

qua avondeten kan ik je niet helpen.mijn zoontje eet meestal goed

brood eten heeft hij nooooooit gedaan, met een beetje geluk at hij 1 boterham zonder korst in een uur tijd.

nu nog steeds een halve tot 1 boterham zonder korst.. maar ik laat hem gewoon los lopen,doe alsof het mijn boterham is en hij komt naar me toe omdat hij mee wil eten van "mijn" eten.
    en zo krijg ik er wel een paar happen in,
    om de dag of om de 2 dagen maak ik een soepje ( gewoon zo'n zakje) doe ik met extra water om het te verdunnen (de zout) en daar doe ik het brood in, laat ik het weken zodat het brood helemaal zacht is, en dat geef ik hem dan.... en dat eet hij geweldig goed...

tja misschien geen ideale oplossing om hem brood te leren eten... maar hij eet tenminste.

succes met proberen je zoontje te laten eten.

3. BoBam

BoBam Niet meer actief

Ga ik proberen,
    het is echt zo vermoeiend, het duurt nu gewoon te lang en hij slaapt er niet goed door omdat hij honger heeft.. tja
    ik denk dat ik morgen de dokter maar bel, kijken of
    hij mij verder kan helpen,
    hij stinkt de laatste tijd ook erg uit zijn mond.

4. Ckialita

Ckialita Bekend lid

Jan 28, 2009
    993
    0
    0
    Heb je misschien iets gemerkt wat kan duiden op reflux? (terugkerend maagsap uit demaag) Want dan willen kindjes vaak ookniet meer eten,omdat het gewoon pijn doet. Inderdaad even naar de huisarts en laten controleren, als het reflux is, zijn er ook medicijnen en tips voor :)

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Keel problemen ofzo maar als hij al een aantal maanden slecht eet dan schiet dat ook niet op.

Hier ook de laatste weken een ellende met eten.
    Voorheen ging er een heel potje in en nu net aan de helft.
    Kom ik dan met yoghurt aan dan kan die mond ineens wel open.
    Brood wil ook nog niet zo best maar ja dat komt wel.
    Hoe oud is je kindje?

6. BoBam

BoBam Niet meer actief

Mijn zoontje is wordt in Augustus 2 jaar.

Bij reflux, geven ze dan over?
    Want dat doet hij niet.
    Ik zat nou ook al te denken aan zijn keelamandelen.
    Hij huilt ook veel en wil helemaal niet zelf spelen, niks!
    Dat deed hij ook eerder en toen heeft hij buisjes gekregen en
    zijn zijn neusamandelen er uit gehaald en toen ging het weer goed!
    Maar ja dat is dus weer opgehouden.
    Ik zal morgen dan de dokter maar bellen
    en ik wil niet alleen maar horen dat ik hem dan maar moet uithongeren, wat hij al eens eerder zei, want dat werkt
    echt niet bij hem!

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Wat een onzin om hem uit te hongeren, slecht advies van een ha.
    Ik zou ook bellen en hem laten nakijken of hij niet iets onder de leden heeft.
    Reflux kan idd spugen zijn maar ook zonder spugen dat is dan verborgen reflux.
    Ik zou zeggen dat als hij al 2 is hij er dan al wel eerder last van heeft gehad

8. BoBam

BoBam Niet meer actief

Nou hij at echt altijd heeel goed!
    Echt een superkind, tja en toen hij
    last van zijn oortjes had en zijn neusamandelen
    en tandjes en alles ja toen vond ik het wel logisch, maar toen
    at hij in ieder geval nog wat. Nu echt serieus geen hap!
    Nu heb ik hem dus net uit bed gehaald want hij had echt honger volgens mij, ik heb hem vandaag dus ook geen koekjes niks gegeven zodat hij wel wat zo eten, maar ja dat heeft hij dus niet gedaan.
    Dus nu zit hij aan een bord pap, wat hij nu gelukkig wel even wil eten (ook niet altijd hoor)

9. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

Feb 6, 2008
    237
    0
    0
    Als je kindje helemaal nagekeken is en er is niets medisch aan de hand, kun je misschien eens proberen om het hele complete eetritueel te veranderen.
    Hij voelt jouw spanning, want ongetwijfeld maak jij je al zorgen en word je al zenuwachtig als het moment van eten nadert.
    Lust hij wel graag tussendoortjes? of eet hij helemaal niets meer?
    Hoe gaat jullie eetritueel nu?
    Jij gaat koken en hij vermaakt zich ondertussen goed zelf?
    Gaat hij daarna eerst in bad of gaat hij na het eten in bad?
    Eten jullie altijd gezamenlijk aan tafel, enz...?

Misschien kun je eens totaal andere dingen gaan uitproberen?
    Ga voor de grap eens met mooi weer buiten picknicken bijvoorbeeld.
    Dit kun je natuurlijk gewoon in de tuin doen (als je die hebt) op een kleed.
    Maak wat dingetjes klaar die hij echt lekker vind, of maak eens iets heel nieuws, dat hij niet kent.
    Betrek hem daar ook bij en laat hem kiezen wat hij lekker vind.
    Het hoeft geen hele maaltijd te zijn, je wilt dat ie uberhaupt iets binnenkrijgt en eten weer leuk en lekker gaat vinden.

Kijk eens in een kookboek of op internet voor nieuwe recepten, met iets erin waar ie wel van houd en print dit uit of kopieer het en laat hem kiezen uit verschillende recepten.
    Maak hem enthousiast voor zijn gekozen recept en ga samen de boodschappen doen.
    Desnoods, als je nog geen activiteit hebt voor die dag ga je samen wat tijdschriften doorbladeren op zoek naar plaatjes van de dingen die je nodig hebt bij de supermarkt, zo maak je zeg maar je boodschappenlijstje.

Maak grappige dingen, bak bijvoorbeeld 's middags samen eens 3-in-de-pan (kleine pannekoekjes) en maak hier figuurtjes van.
    Plak er bijvoorbeeld smarties op als oogjes, een dropje als neusje of een dropveter als mond of teken dit erop met stroop...
    Zo heeft iets leuks om "te doen" en na afloop eten jullie het nog samen op ook.
    Zo kun je ook boterhammen lekker maken.
    Snij de kortjes eraf en maak ogen van komkommer of tomaat, enz...
    Op internet kun je hier erg veel in vinden.

Als tip:

Maak je er niet te druk om (doe je uiteraard wel), probeer te ontspannen voor het eten, want hij voelt jouw spanning en pikt dit feilloos op.
    Probeer bijvoorbeeld eens of je 's middags eens kunt koken (of alles klaarzetten voor het avondeten) en het opwarmen als je daadwerkelijk gaat eten.
    Je hebt dan voor het eten niet het "kookritueel" en kan daardoor misschien wat meer ontspannen gaan eten, hij voelt het misschien minder aankomen.

Probeer voor het eten iets leuks buiten te gaan doen met je zoontje.
    Buitenlucht maakt erg hongerig en vaak worden ze er ook erg vrolijk van, waardoor hij misschien met wat meer plezier en honger eet.

Probeer het eten vooral positief te houden, geef m heeeele kleine porties, zodat de drempel om het op te eten niet zo groot is en prijs hem als hij eet.
    Eet hij niet, maak er dan geen drama van, dat maakt het echt alleen maar erger.
    Onthou hem ook niet zn toetje, dat is toch de zuivel die hij binnen moet krijgen en waarvan je blij bent als ie t achter zn kiezen heeft.
    Hou het toetje als standaard bij het avondeten, ongeacht of hij nou gegeten heeft of niet, het gaat er nu om dat ie iets binnen krijgt.

Erg lastig verhaal hoor, misschien heb je helemaal niets aan mn tips, maar goed...
    Veel succes ermee in ieder geval!!

Groetjes Priscilla.

10. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Oh, wat herkenbaar dit! Mijn dochtertje word in September 2 en eet ook al maanden heel slecht. Gister en vandaag weer zo weinig, maar ook ineens erg stinken uit haar mondje en witte aanslag op haar tong. Ze heeft een tijdje terug keelontsteking gehad wellicht is dit ook weer het begin ervan? Morgen even naar de HA.

Maar tips, nee die kan ik je helaas niet geven, omdat is zelf ook zeer zoekende ben. Wil jouw zoontje als jullie gaan eten, uberhaupt 'zelf' eten? Mijn dochter eet wel zelf haar brood (zonder korstjes, ze wil geen harde stukjes) en zelf haar pap, maar van het avondeten moet ze dus niets hebben en als ze een hap wil, moeten wij haar voeren....ze heeft er totaal geen interesse in.

Ik vind de tips van de poster boven mij erg duidelijk en ga eens kijken of ik hier mee aan de slag kan!

BoBam, veel succes!

11. josie

josie Bekend lid

Sep 28, 2007
    685
    0
    0
    oorklachten kunnen ook vaak eetproblemen veroorzaken. Goed dat je je huisarts laat meekijken. En anders misschien eens overleggen met het consultatiebureau? Die hebben ook orthopedagogen die misschien met je kunnen meekijken en adviseren.

Veel succes, Josie

12. BoBam

BoBam Niet meer actief

Bedankt voor de tips, maar helaas die waren hier al allemaal bekend..

Ik heb het ook al meerdere keren geprobeerd om hem voor het eten in bad te doen, maar dan wil het nog niet.
    En meestal gaan we ook voor het eten naar de speeltuin hier
    hij leeft zich echt helemaal uit, maar nee!
    En hij wil zowel aan tafel of op de bank niet eten,
    hij wil het zelf niet doen en wij mogen het al helemaal niet doen!
    Hij wordt dan echt woest en begint zo erg te krijsen dat hij
    gewoon bijna wegvalt!
    De laatste tijd is het echt erg ja dat ik rond half 5 al zoiets heb van oh nee ik moet zo weer gaan koken, want ook dan
    wordt hij al heel erg kwaad, ik heb hem zelf al een keukentje
    gekocht die staat bij mij in de keuken, zodat hij dan 'mij kan helpen'.
    Dat vind hij soms wel leuk maar ook niet altijd en als hij ziet dat ik
    de borden pak dan wordt hij gek!
    Pannenkoeken wil hij wel eten! Dus hij kan ook echt wel eten..
    Wij geven hem nou ook geen toetje meer als hij niet heeft gegeten.
    En ik probeer hem dat heel goed uit te leggen dat als hij een beetje eet dat hij dan ook een toetje krijgt, want daar is hij gek op!

13. BoBam

BoBam Niet meer actief

Met het consultatieburo ben ik echt helemaal niks opgeschoten,
    ik heb hun het adres een tijd geleden voor gelegd,
    maar ze weten hier echt serieus niks over het eetgedrag van
    de kleintjes! Heel vervelend.
    Ze zat me alleen na te praten over wat ik dan ging proberen en hoe
    ik het deed, dus dat deed ik volgens haar goed,
    en verder had ze gewoon helemaal geen tips voor mij!
    Nee ik ben niet tevreden over hun!

14. BoBam

BoBam Niet meer actief

Nou we zijn net bij de dokter geweest.

Maar ik ben er dus werkelijk niks mee
    opgeschoten!!
    Hij moest maar naar het consultatieburo
    om hem te meten en wegen.
    En naar de kno arts omdat hij een bloedneus
    krijgt als hij boos is.

Ben dus nog niks verder,
    onze eigen dokter was er ook niet.
    En van dat hij uit zijn mond stinkt,
    daar ging hij niet eens op in!
    Volgens mij hoorde hij mij niet eens!
    Een hele ouwe man was het!

nou we moeten dus ons zelf maar weer verder redden.

Ik moest me er niet druk om maken
    want hij zag er niet ziek uit!
    nou oke dan fijn

dus de kinderen hoeven dus niet te eten!

15. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Ik weet niet hoe oud je zoontje is maar zou het kunnen dat zijn amandelen opgezet zijn, Kylian heeft dit dus gehad vanaf oktober, ze waren niet ontstoken maar gewoon gezwollen na een fikse verkoudheid.

Eten was echt een kriem simpel weg omdat het er niet goed doorpaste.
    We hebben gerommeld tot in december en toen ook vanwege het slechte eten naar de dokter gegaan.
    Die constateerde dit dus, antibiotica hielp niet dus door verwezen naar de kno arts.
    Toen begon hij ook pas wat pijn aan te geven, dit gecombineerd met het weinige eten (hij was ondertussen al 2 kilo afgevallen) heeft de doorslag gegeven en vorige maand hebben ze zijn amandelen verwijderd.

En sinds 3 weken eet hij weer als vanouds :D

Groetjes ANita

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Twee tips:

- uitsluiten of het iets medisch is. Dus naar de HA en het probleem voorleggen
    - niet vervangen door andere dingen. Je eet wat de pot schaft en anders niet. Voor de meeste kindjes werkt dit binnen een week! (je kan wel gewone tussendoortjes geven (fruit, een 'verstandig' koekje, yoghurt)

En nee, kindjes hoeven niet te eten zolang ze maar drinken. Hou eens bij wat er WEL gegeten wordt... je zult zien dat dit meer is dan je denkt. Daarbij als ie wel de dingen eet die hij lekker vindt... zou er dan iets medisch mis kunnen zijn? Ja, het kan maar niet waarschijnlijk.
    Stel duidelijk de regels vast. Jij bepaalt wat en wanneer er gegeten wordt, je kindje hoeveel. En blijven drinken!

17. BoBam

BoBam Niet meer actief

Bij de dokter ben ik dus al geweest.

En hij krijgt ook wat ik hem voor zet en
    niks anders!

Ik had dus gezegd dat hij uit zijn mond stinkt,
    maar daar ging de dokter dus niet op in,
    ik wil eerst maar eens onze eigen dokter spreken..

Hij zag er volgens hem niet ziek uit dus er was niks aan
    de hand.
    Nou sorry hoor maar dan hoeven ze er toch ook niet direct ziek uit te zien!

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Afspraak maken bij je kno-arts, daar loop je al, dus kan je bij spoed zo terecht. Met een kleintje kan je er vaak tussen.

Ik heb zelf een verleden van en nog steeds oorklachten etc.
    Het kan zijn dat er iets is met het buisje of iets met de keelamandelen, keelontsteking, kaakholte-ontsteking. Ik had nooit koorts, maar altijd wel iets met mijn oren of luchtwegen. En ja; dan doet kauwen zeer hoor, heel zeer!

Share This Page