Hallo, Ik heb een vraag over het verlies van bloed een week na de eisprong. Ik zal kort even mijn cyclus vertellen, zodat het voor jullie wat duidelijker is: Ik heb ongeveer een cyclus van 28-30 dagen, 14 dagen na de 1e dag van de menstruatie voel ik meestal mijn eisprong. Dit keer had ik een week na mijn eisprong een bloeding van 2 dagen. Echter het was geen vers bloed, maar een beetje bruinig. Kan dit een innesteling geweest zijn of zou het wat anders zijn? Ik ben nu echter weer ongesteld geworden (nu had ik een cyclus van 30 dagen). Ook heb ik nog een andere vraag. Wij zijn nu al een tijdje bezig om zwanger te worden, maar elke keer met tussenpozen (omdat we met het vliegtuig op vakantie gingen en ik anders niet meer mocht vliegen). In 2009 hebben we 2 pogingen gedaan, in 2010 5 pogingen en nu hebben we net de 3e poging achter de rug. Ik lees overal dat als je een jaar aan het proberen bent om zwanger te raken en het lukt niet, je dan contact op kunt nemen met je huisarts. Tellen de eerdere pogingen hier ook mee, of moet je echt een jaar achter elkaar aan het proberen zijn? Alvast bedankt voor de antwoorden.
Hoihoi, Het is ook afhankelik van wel anticonceptie middel je in de tijden dat je niet zwanger wilde worden hebt gebruikt. Was dit de pil dan word elke keer je cyclus weer onderdrukt en deze moet dan ook weer herstellen maar heb je condooms gebruikt dan kan je best eens met je huisarts gaan praten. Wat hij het eerste voor zal stellen is om te gaan temperaturen dat zou je alvast kunnen gaan doen! Het bloedverlies zou van een poging tot innesteling kunnen zijn geweest maar het blijft gissen. Het ook onverklaarbare tussentijdse bloeding zijn geweest. Omdat het oud bloed was zou het ook van een wondje van je baarmoeder kunnen zijn geweest, door bijvoorbeeld gemeenschap of moeizame ontlasting. Imke
Hallo, Toch wil ik nog wat informatie toevoegen om misschien nog meer duidelijkheid te krijgen van jullie kant. In 2009 hebben we dus 2 pogingen gedaan om zwanger te worden, maar de maand ervoor was ik net gestopt met de pil. Dus dit is voor mij duidelijk dat het daarom niet gelukt is. In 2010 hebben we 5 pogingen gedaan, in de tussentijd heb ik geen pil gebruikt. Maar desondanks is een zwangerschap uitgebleven. In mei 2010 heb ik weer ongeveer een 1/2 jaar de pil geslikt en ben daarmee gestopt rond begin december 2010. Eind januari zijn we weer met onze pogingen begonnen, maar tot nu toe nog geen zwangerschap... Zou het half jaar pil-gebruik invloed hebben op het herstel van de normale periode? (Ik heb nog steeds een redelijk regelmatige cyclus, dit heb ik overigens altijd gehad). Ik wil wel beginnen met tempen, maar vind dit lastig omdat ik onregelmatige diensten werk (ook nachtdiensten). Hoe moet ik dit doen??? Kunnen jullie mij tips geven? Bedankt.
Hallo Victoria. Ook een half jaar de pil slikken heeft invloed op je cyclus, dus daarna is het weer ontpillen. Vanaf het stoppen met de pil en dan een jaar achter elkaar actief bezig zijn met de zwangerschap en dan nog geen zwangerschap mag je aan de bel trekken bij de huisarts. Want een pil moet eerst uit je lichaam zijn en dit kan een aantal maanden duren. Doordat je tussendoor weer begonnen bent met de pil zal de huisarts nu nog niks doen. Doordat je onregelmatig werkt is tempen niet betrouwbaar. Je moet namelijke elke dag op dezelfde tijd onder dezelfde condities tempen. Dus na een nacht werken en dan weer een nacht slapen is niet onder dezelfde condities. Misschien zijn ovulatietesten een beter idee. Dit is ook betrouwbaarder dan tempen. Want er zijn veel dingen die jou temperatuur kunnen beinvloeden. Succes. Groetjes Ineke