Hoi Dames, Kan je zomaar aardappels, groente en vlees (door elkaar) invriezen? Ik heb vanavond over en dacht misschien kan ik een voorraadje aanleggen. Hoeveel gram doen jullie per portie? Bedankt alvast!
Ja, hoor dat kan. Ik doe dat ook altijd en dat gaat prima. Hoeveel gram kan ik niet echt zeggen, ik maak gewoon een lekker hapje in een wat kleiner tupperware bakje. Zo ongeveer 2 eetlepels aardappels, 2-3 eetlepel groenten en wat gemalen vlees/ Maar mijn meisje is ook al wat ouder, dus misschien is dit nog wat veel voor jouw kindje.
Zeker kan dat, ik gebruikte de potjes van avent, is een serie van. Ik propte zo'n potje vol, komt neer op een olvaritpotje. Geen spinazie en andere nitraatrijke groenten invriezen he, die mogen niet opnieuw verwarmd worden.
Ik doe het nog steeds als ik 'over' heb. Een bloemkoolprak of snijbonen o.i.d. is makkelijk om achter de hand te hebben als wij iets eten dat onze dochter niet lust.
Kan prima. Vries alleen niet te veel in, je kind gaat al snel anders eten. Nadeel vind ik zelf dat de smaak wel achteruit gaat en ik vond elke dag vers ook niet echt veel moeite, ze aten vanaf het begin gewoon met de pot mee (gewoon de pot een beetje aangepast).
Ik vries alleen de groentes met vlees in (verse producten). Ik heb gehoord dat het niet goed is als je aardappels invriest... Mijn schoonzusje heeft me dat verteld. De aardappels kook ik dan vers die dag als ik het uit de vriezer haal. Ook heb ik gehoord dat je het niet eerst moet ontdooien maar meteen warm moet maken, ivm bacterie vorming.