ik gebruik een snelkookpan, dus mijn aardappels staan helemaal niet onder water. Vind het maar niks om aardappels te koken met een pannetje dan krijg ik ze toch helemaal niet gaar of weer te gaar bahhh. In de snelkookpan een bodem water net onder je mandje aardappels in het mandje pan dicht en wachten maar. Als ze klaar zijn dan kan ik ze nog een keer tot een 15 min op het gas laten staan als mijn man nog niet thuis is gebeurd niks, maar koken met een pannetje wel dan moeten ze er ook direct af. Maar dan doe ik ook gewoon lauw water, na het schillen was ik ze af en dan de pan in. Heb ook wel eens echt warm water gebruikt maar in mijn geval maakt dat helemaal niks uit. Ieder z'n eigen.
ik kook de aardappels altijd in een laagje van ong 2 cm. Snel aan de kook en ze worden prima gaar. Scheelt water en energie. Wel de deksel op de pan natuurlijk. Zonde van al dat water dat eerst door de kraan gaat voordat de kraan warm is en de cv ketel moet branden.
hier ook altijd met koud, duurt altijd zo ellelang voordat kraanwater heet is, zeker als het zo koud is buiten
Ik gebruik ook koud water. Bij rijst en pasta kook ik meestal water in de waterkoker, als ik dat niet doe gebruik ik ook gewoon koud water. Nooit heet water uit de kraan.
Ik doe met alles dat gekookt moet worden, eerst water in de waterkoker. En in de waterkoker doe ik ook warm/heet water. Onze kraan is erg snel heet. Dus ik verspil niet heel veel water en volgens mij is dit de snelste manier.
grappig, ik heb het vandaag geporbeerd met warm water..en ik vind de aardappel echt minder lekker, geen tip dus !
Ik stoom mijn aardappels in een klein laagje koud water in de magnetron. Eerst aardappelen 15 minuten onderdompelen in koud water. Daarna 13 minuten in de magnetron. Heerlijke aardappels en veel beter dan vroeger uit de pan! En het scheelt een pan op het vuur.