Hallo vrouwen Ik zit sinds december zonder werk, contract niet verlengd. Ik werkte bij een congrescentrum. Ik ben nu 6 maanden zwanger en heb een uitkering waarvoor ik elke week moet solliciteren.. straks krijg ik Waso, zeg maar zwangerschapsverlof, ik geloof 16 weken, dit zou dan tot 25 augustus zijn. Daarna houdt het op.. en krijg ik helemaal geen cent meer. Mijn vriend verdient goed, maar we kunnen er niet ruim op los leven ..duur huis etc. zonder mijn inkomen , ook al is dat nu niet veel , wordt het heel erg krap, gewoon kut eigenlijk , helemaal met een baby. Ik weet eigenlijk nu niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil erg graag werken, maar heb niet echt een goede opleiding waar ik wat mee kan. En we zijn bang dat mijn vriend teveel verdient om in aanmerking te komen voor toeslag voor kinderopvang, en ik dus dan werk voor de opvang, we hebben geen ouders in de buurt wonen. Is die grens 118,000? dat las ik ergens maar dat vind ik wel hoog ? Als ik naar school zou gaan, werken en leren ofzo, krijg ik dan wel toeslag voor kinderopvang? ongeacht wat mijn partner verdient? Heeft iemand tips? Ik moet echt gewoon geld binnen brengen na het verlof. Of werken en leren ofzo. Alvast bedankt!
Iemand miss ervaring met gastouderopvang, dat er kinderen bij mij thuis komen, heb je daar een opleiding voor nodig? Of een cursus? Of thuiswerk?
De grens voor kinderopvang weet ik niet precies maar bedoel je dat als jij zou werken jullie 118.000 euro per jaar zouden verdienen ? Je zou na je verlof bv kunnen gaan solliciteren op parttime startersfuncties daar heb je vaak niet veel werkervaring in nodig. Als ik jou was zou ik ook voor jezelf een berekening maken hoeveel je kwijt zou zijn aan opvang als je zou gaan werken. Misschien zou je anders een baantje kunnen zoeken als je man thuis is zodat je geen oppas nodig hebt. Bv avondwerk of weekendbaan.
Mijn vriend is regelmatig voor een aantal weken aan een weg.. Dus dat gaat niet helaas.. Ik zal eerst eens uitzoeken of we recht hebben op toeslag.. Dan kan ik gewoon werken .
Om als gastouder te werken, heb je een opleiding nodig. Je zou bij een bureau kunnen informeren welke dat precies is. Kinderopvangtoeslag weet ik zo niet, maar hoe meer je verdient, hoe minder je terug krijgt. Maar ook dat kun je zelf berekenen op site van de belastingdienst.