Ervaringen pyamapapje of andere tips bij kort slapen?

Discussie in 'Voeding' gestart door jonibra, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jonibra

jonibra Niet meer actief

Hey hoi,
    heeft een van jullie mischien goede/slechte ervaringen met het pyamapapje?
    Mn dochtertje van bijna 7 maanden komt momenteel 's nachts standaard om de 3 uur (sosms zelfs nog sneller) om voeding.
    We zijn overdag de voedingen aan het verminderen om op die manier toch weer over te kunnen gaan op nr2 (ging niet omdat ze te vaak kwam en heel erg onrustig werd/ging huilen.)
    Aandacht of iets kan het denk ik niet zijn, ze slaapt naast me in een zelfgemaakte co-sleeper en ik slaap heel licht dus zodra ze een kick geeft is t n sussend geluidje/aai over dr bolletje of even oppakken en een knuf.
    Ze drinkt ook echt heel de fles leeg dus lijkt toch alsof ze honger heeft.
    Nu dneken we er dus aan om t pyamapapje te gaan proberen, in de hoop dat ze dan aan t begin van de nacht(na haar laatste flesje) mischien een paar uurtjes langer slaapt.
    Hebben jullie hier mischien ervaring mee?

Andere tips zijn ook welkom;)

Liefs mij

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hey hallo

wij hebben het pyamapapje geprobeerd maar maddi vond dat niet lekker. hij slaapt wel lekker door op gewone pap maar met wat extras erbij slaapt hij net iets dieper.

wij doen nu 4 scheppen nutrilon en 2 scheppen bambix groeipap in zn flesje savonds. vindt hij erg lekker en slaapt er heerlijk van.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    hmmm pap/rijstebloem kun je ook proberen.
    Pyama papjes zijn erg zoet wat niet denderend is voor de tanden.
    Zit ze niet in een sprongetje dat ze of iets van tanden ofzo op komst?

4. adi

adi Niet meer actief

Hier krijgen ze af en toe pyamapapje (alleen biscuit-smaak) en daar slapen ze prima op. Maar ook op flessen met alleen kv of papje van rijstebloem.

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey

Mijn dochter werd er juist wakker van, ze lag te stuiteren in bed door de suiker! dus ik heb er slechte ervaringen mee, goede ervaringen heb ik met rijstebloem...

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat hoor je dus wel vaker; het is een suikerbommetje (toegevoegd of niet) en van teveel energie kan je natuurlijk niet slapen.

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaar zeker ook de naam pyamapapje, omdat het voor de ochtend bedoelt is?
    Er bestaan ook avondpapjes maar vond het zelf erg vettig ogen als ik de fles afspoelde, moest echt dreft te pas komen haha.
    Gewoon rijstebloem geven is het beste denk ik.
    Maar als dit zo sinds kort is dan misschien inderdaad een sprong dus of dan het verdikken van het avondflesje baat heeft? En dan moet je ook nog maar eens afwachten of dat niet te vol gaat liggen op het maagje waardoor je kindje dan weer pijntjes krijgt en dit verward word met trek en er weer een flesje in gaat want bij pijn hebben ze enorme zuigebehoefte.

Goh als ik toen wist wat ik nu weet hahahaha.

8. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    wat de rest ook al zegt rijstebloem door laatstefles dat geeft een meer verzadigd gevoel

9. Jompie

Jompie Niet meer actief

Pyamapapje hielp bij onze dochter niet, daarnaast vondt ze het net lekker. Wij gebruiken va 4 mnd rijstebloem en ze slaapt heerlijk door.

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

haaiii

wij geven sam om half 7 bambix biscuit papje, (wel met 10 lepels ipv 7 andes is het net water) en als toetje een danoontje, en meneer valt altijd meteen in slaap zodra hij zn bed raakt, en slaapt tot smorgen 7 uur door :)

Misschien moet je ook eens proberen om niet bij iedere kik aandacht te geven, ik denk dat dat ook niet goed is, daar wennen ze heel erg aan..... en dan kan het ook een soort gewoonte worden om snachts wakker te worden.....
    Toen sam bij ons sliep op de kamer was ie ook echt heel veel wakker, en sinds hij op zn eigen kamer lag, sliep ie eigelijk meteen door.... ze worden misschien ook wakker van ons gesnurk en gedraai....

ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt!!

succes in ieder geval!!

Liefs Muis :)

Deel Deze Pagina