ww en nieuwe baan

Discussie in 'De lounge' gestart door cvm1985, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hallo,

Ik ben per 1-3 werkloos door een reorganisatie en heb daarom ww aangevraagd. Ben meteen gaan solliciteren en vorige week tot een mondelinge overeenkomst gekomen met een nieuwe werkgever waar ik 1-3 kan beginnen.
    UWV op de hoogte gebracht en de ww aanvraag stopgezet. Nu kreeg ik vandaag mijn contract en daarin staan hele andere arbeidsvoorwaarden dan mondeling overeengekomen. Ik ga dit dus niet tekenen. Vandaag meerdere keren telefonisch contact gehad met nieuwe werkgever en daar een hele nare nasmaak aan overgehouden. Ik hoor morgen of dit bedrijf nog met me in zee wil op hun voorwaarden en anders heb ik dus nog niets maar kan ik de ww alsnog in.
    Om eerlijk te zijn wil ik niet meer voor dit bedrijf gaan werken. Door de gewijzigde voorwaarden ga ik er heel erg op achteruit en ik heb het gevoel enorm gebruikt te gaan worden voor veel te weinig geld. Maar zelf alsnog nee zeggen durf ik niet goed omdat ik bang ben dat het uwv dit kan zien als verwijtbaar werkloos zijn. Ik heb mijn werkcoach al.gemaild maar nog geen bedrijf.
    Weet iemand of ik alsnog nee mag zeggen?

2. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    je hoeft nu nog niets te accepteren , vooral niet als je er zo op achteruit gaat.
    Ik was 2 weken geleden ergens aangenomen, maar ze boden 500 euro minder als mijn indicatie.
    Ik hield uiteindelijk nog minder over als met mijn ww en dan moet kinderopvang en reiskosten er nog af.
    heb het toen aan mijn werkcoach gevraagd en die gaf meteen aan niet doen !
    als je nu al het gevoel hebt in de maling genomen te worden zou ik er niet aan beginnen.
    Je kan gewoon aangeven dat jullie er niet uit konden komen dus dat je alsnog ww moet aanvragen.

Deel Deze Pagina