Ik maak mijn gebakken aardappeltjes altijd uit de oven. Soms naturel en soms met een takje rozemarijn en stukjes knoflook erbij. Wie heeft voor mij nog een lekkere tip??
Ik doe vaak krieltjes besprenkelen met olijfolie, peper, zout en wat italiaanse kruiden. Vind dat heerlijk uit de oven!
wanneer wij aardappeltjes uit de oven eten dan eten wij altijd aarappel krokant dat zijn van die zakjes die je over de aardappels kunt doen, echt zooo heerlijk met pepersaus erbij
Ow klinkt heerlijk, ik doe dat nooit. Kopen jullie dan zo'n zakje uit het koelvak? En hoe bak je dat dan?
@ Gonnie: Ik gebruik mijn gewone aardappels. Even wassen in de schil, in partjes snijden met de schil er nog om. In een ovenschaal, rauw dus, olijfolie erbij en wat je wilt. Ik doe ze meestal een uur in de oven. Of korter als de temp hoger staat, gewoon even in de gaten houden. Op een bakplaat worden ze vaak krokanter dan in een ovenschaal.
lekker met tomaatjes, paprika, knoflook, rode ui, spekjes. Hier is vaak zo'n gerecht als ik 'left overs' heb. Heerlijk voor een luie zondag of zoiets. En als ik er vlees bij doe, zijn het vaak lamskoteletten.
gonnie, ik schil een gewone aardappel en snijd die in blokjes, dan wat boter op een ovenschaal en dan ongeveer 3 kwartier op 200 graden. Ik doe er dus rozemarijn (takje) bij en knoflookstukjes. Maar ben op zoek naar nieuwe inspiratie.
De aardappelpartjes bestrooien met fijne parmezaanze kaas en vers gehakte peterselie. Even goed omschudden zodat ze helemaal bedekt zijn. Flink wat olijf olie erover, genipperd knofloop en takjes italiaanse kruiden, zout, peper . De aardappeltjes krijgen een heerlijk gekruid krokant korstje.