Aardbei allergie?

Discussie in 'Voeding' gestart door kwebbel17, 29 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Mijn dochter van anderhalf jaar heeft altijd goed gegeten. Ze eet eigenlijk alles! Sinds een week of wat lijkt ze muggenbulten te krijgen. We hebben nu een muggenstekker en een hor. Echter de bulten bleven komen! Andere muggenstekker er in. Hielp niet zo erg. Totdat ik er achterkwam dat als ik geen aardbeien gaf, dat de bulten gingen verdwijnen! Vrijdag een danoontje aardbei op en hoppa, gelijk een bult bij haar wenkbrauw :$
    Wat nu? Even vermijden? Zo ja hoe lang? Of zou het toch wat anders zijn? Ze eet geen pindakaas, wel chocoladepasta.

Misschien domme vragen hoor maar ik heb echt geen idee! Komt ook niet voor in de familie namelijk.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zelf heb ik dat vroeger ook gehad. En echt alleen bij aardbeien, werden kleine rode bultjes. Bleef ze wel gewoon eten, daar waren ze te lekker voor haha. Jongste dochter lijkt er ook iets op te reageren, maar wel in mindere mate.

Als ze er erg heftig op reageert en er last van heeft dan zou ik het even vermijden. Mogelijk nog eens proberen te geven en kijken of er weer een reactie komt.

3. kwebbel17

Ze heeft gisteren en vandaag geen aardbeien op. Ik ga t morgen overdag zelf even geven. Ze krijgt ze nl ook bij de oppas. Ook krijgt ze vaak 's nachts de bulten, vandaar dat ik dacht/denk dat het van de muggen komt.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Aardbei staat wel bekend als redelijk allergeen. Je kunt inderdaad eens experimenteren door het een paar dagen niet te geven en dan een dag wel. Dan merk je het gauw genoeg.
    Als ze inderdaad allergisch reageert op aardbeien zou ik ze gewoon deze zomer niet meer geven en volgend jaar eens (voorzichtig) opnieuw proberen. Het kan dan weer heel anders zijn.

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Mijn zusje is allergisch voor aardbeien alleen als ze er kokend water overheen gooit (aardbeien in een vergiet doen) dan kan ze ze zonder problemen eten.

Misschien een idee om dat te proberen?

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Idd met warm water wassen

7. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik ben ook allergisch voor aardbeien en dit is inderdaad de enige manier waarop ik er enkele kan eten ( niet onbeperkt).

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Maar hoeveel aardbei zit er nu in een danoontje aardbei???
    Ze heeft het niet bij andere smaken?
    Aardbei staat wel als allergeen bekend...

9. kwebbel17

#9 kwebbel17, 1 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2014
    Ze had gistermiddag een aardbeikoekje gekregen van papa, hup bult erbij op linkerarm :( ik begin nu af te vragen waar het vandaan komt.... ikzelf twijfel tussen chocoladepasta en de aardbei.

Ik heb het koekje vergeleken met het Danoontje, het enige wat overeenkomt is het aardbei (poeder) en suiker.

Deel Deze Pagina