Mijn zoontje van 3 maanden heeft misschien kma. Ik geef bv en moet nu dus op een koemelkvrij dieet om te kijken of hij inderdaad allergisch is. Heeft iemand hier ervaring mee? Tips van wat ik niet mag eten en drinken en wat ik dan wel kan nemen?
Hoi, Ik heb het 9 maanden gedaan, hier moest ALLE melk, soja en ei eruit. Maar hopelijk bij jouw niet! Je kunt eerst alle melk produkten weglaten, goed op de verpakkingen lezen, melk boter wei(poeder) yoghurt kaas(poeder) etc, op internet is die lijst met namen wel. Let ook op brood, daar zit vaak broodverbeteraar in obv melk. Ik eet dit Home - Tarvo Boter in een kuipje kun je Zeeuws meisje nemen.
Stel deze vraag op het bv gedeelte en je zal waarschijnlijk meer antwoorden krijgen. Er zijn meerdere moeders die hiermee te maken hebben Sowieso alle zichtbare melkproducten, die zijn het minst lastig. Voor brood, even goed lezen. In broodverbeteraar zit vaak melk(producten). Tarvo kan idd en wat ik weet van een paar jaar terug ook brood van jumbo, goudeerlijk volgens mij. Boter kun je halvarine (even opletten welke) gebruiken. AH maakt veel gebruik van tekentjes wat er wel of niet in zit. Anders even achterop kijken, de meeste fabrikanten geven tegenwoordig duidelijke allergie informatie weer. Wei is een koemelk product en zit in veel (fris)dranken. Probeer eerst alleen koemelk te schrappen. Soms is het ook nodig om soya, kippenei of bijv tomaat te schrappen.