aardbei in potjes vanaf 4 maand?

Discussie in 'Voeding' gestart door barriewarrie, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. barriewarrie

barriewarrie Niet meer actief

ik heb een voorraadje fruit en groente potjes in de kast staan en lees eens goed en zie tot mijn verbazing dat er vanaf 4 maand aardbei in zit?!?
    dat mag toch pas na een jaar gegeven worden?

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik denk dat het geen kwaad kan, het is niet vers, en extreem verhit geweest... Maar het is wel bijzonder ja.

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Gek idd. Mag volgens mij ook pas vanaf 1 jaar ivm verhoogde kans op allergie

4. adi

adi Niet meer actief

De allergenen in de potjes worden helemaal kapotgekookt, er zit weinig van oorspronkelijke aardbei erin.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Volgens mij wordt dat verhit en dan is het niet meer allergeen. Maar anders lekker niet doen toch ;)

6. barriewarrie

mijn kleintje heeft kma en moesten voorzichtig zijn met aardbei enz. maar ik lees hier boven dat het allemaal kapot gekookt is, kan ik het dan wel geven of niet?

heb eindeloos gezocht vanmorgen op allergenen voedsel maar kan er geen duidelijk antwoord op vinden.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb olvarit er eens over gemaild. Ze zeggen dat het de keus van de ouders is, of ze zoiets wel of niet geven. Het is wettelijk niet beperkt, dus ze mogen het er ook instoppen. Het verhaal was natuurlijk veel mooier, maar toen ik deze conclusie ervan maakte kon ze het niet ontkennen ;)

Nu is het inderdaad behoorlijk kapot gekookt, maar ik heb toch niet gegeven. Bij een allergie kunnen ook een paar sporen al iets simpels als jeuk opleveren..

8. barriewarrie

oke wat apart dan dat ze dat er gewoon instoppen terwijl het afgeraden wordt.
    dat vind ik wel heel erg scheef dan veel dingen worden beperkt zoals aanprijzen van fv onder de 6 maand vanwege bv. daarin moeten mensen dan vooral niet op het verkeerde idee gebracht worden en dit mag dan wel weer.
    er valt ook weinig over te vinden online vind ik, net als er geen duidelijk overzicht te vinden is met wanneer wat doen bij kma.
    alles wat ik vind gaat over bijvoeden vanaf 6 maand en niet vanaf 4 maand.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Aardbei is ook niet allergeen, zoals eiwitten allergeen zijn, helemaal niet als ze verhit zijn geweest.
    Afwassen met heet water is al voldoende.

10. minon

minon Niet meer actief

Als je brood gaat geven en je doet er jam op eten ze toch ook aardbeien voor hun 1e jaar.
    Vaak is het zo dat als fruit verhit wordt je er geen allergische reactie meer van krijgt. Zo kan het zijn dan rauwe appel of peer krampjes oplevert maar een gestoomde niet. Als je het echt niet mag pak je voor de zekerheid een andere of je maakt zelf hapjes.

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijn dochter krijgt sinds ze 5 a 6 maanden is al af en toe aardbeitjes hoor ... goed wassen met heet water (worden ze ook wat zoeter van overigens) en geen probleem.

12. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier ook al sinds dl 4/5 maand was aardbeien, nooit ergens last van gehad gelukkig. Als je het geen fijn gevoel vindt, gebruik je ze pas wanneer je kindje ouder is ...

13. barriewarrie

dat heb ik op zich niet, ging mij er meer om dat ik het vreemd vond aangezien er aardbeien afgeraden worden voor een jaar.
    en ik me af vraag in hoeverre het dan wel kan als het in een potje zit en dus flink gekookt is.

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Moesten ze het nu in 8-maandenpotjes steken, zou ik nog iets hebben van "oké, laten we maar proberen".

Maar bij een kind van 4 maanden zou ik toch echt wel opletten en - zeker als hij op bepaalde zaken allergisch reageert - het toch nog effe in de kast laten staan.

15. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik zal wel een slechte moeder zijn maar nooit geweten dat onder en jaar geen aardbeijen mochten... Zouden ze het daarom ook niet lekker gevonden hebben
    kiwi en sinaasappel wist ik dan weer wel

16. barriewarrie

Nou das niet mijn beeld van een slechte moeder hoor.

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik wou net zeggen, wist het ook niet !
    Onze dochter smikkelde met 6 maanden heerlijk de aardbeitjes weg nooit ergens last van gehad ofzo.

18. barriewarrie

heeft ze ook kma?

Deel Deze Pagina