Youri heeft woensdag voor het eerst een aardbei op bij het KDV. Nu had hij s avonds allemaal uitslag en jeuk op zijn lichaam. Volgens de HAP zou het uitslag van de kuur kunnen zijn, maar ik bedenk mij nu net dat hij een aardbei op heeft. De volgende dag was het weer verdwenen dus het lijkt mij stug dat het van de kuur kwam die heeft hij nl al 6 dagen! Iemand ervaring met allergie voor aardbei?
Ik heb er zelf nooit last van gehad, maar mijn beste vriendin vroeger werd GEK van de jeuk als ze maar in de buurt van een aardbei gekomen was.
zoals je het hier neerzet zou het best van de aardbei kunnen zijn, is inderdaad een vrucht waar ze gemakkelijk op reageren en ja dit is meestal na een dag weg maar de allergie wordt steeds erger naarmate je der meer van eet. mijn man is allergisch aan rode vruchten waaronder aardbei en dit begon ook met uitslag en jeuk maar als die het nu zou eten kan die der zelfs van doodgaan door de opzwelling van de luchtpijp. je kan het testen door gewoon 1 klein lepeltje te geven ervan en zien hoe ze derop reageerd, doe dit best na de ab kuur zo ben je heel zeker
als je aarbeien aan een kind onder de 2 jaar wilt geven is het aan te raden het de eerse keren onder heet water te wassen ze worden wel wat drappig enzo maar zo haal je de grootste oorzaak van vlekkern en bulten weg. is je kindje zo ie zo allergische mag je een kind geen aardbeien perzikken tropische vruchten tomaten enzo geven dit jijn alergene producten
Ik heb zelf een keer een allergische reactie gehad van een ab kuur (amoxcicilinne), dat ook met roodheid en jeuk gepaard ging, reactie kwam echter pas nadat de 7 daagse kuur achter de rug was. Groetjes Anita
mn schoonvader heeft ook een allergie voor aardbeien.als die ze eet dan krijgt ie ook uitslap op zn armen.dus ik ben er voorzichtig mee met haar.je weet maar nooit....
Ik ben nu aan het krabben etc, door een amoxiciline kuurtje, ook een allergische reactie, het kan dus allebei!
Pluk en evelien,amoxiciline dat is precies dezelfde kuur die Youri tot gister heeft gehad! Ik had het er over bij het KDV vandaag maar die zeiden, dat het hun stug leek dat het door de aardbei kwam, want hij krijgt het nl niet bij aardbeien jam. Dus als hij allergisch is voor aardbei, zou hij het ook door de jam moeten krijgen, toch?
Jam is veel geconsentreeder maar je hoord ook wel vaker dat mensen allergische reageren op amoxiciline
Lijkt mij dat als je alergisch bent voor aarbeien dat dit dan ook geldt voor producten waar dit in is verwerkt. Als ik jou was zou ik toch (na het weekend) er even melding van maken bij je huisarts, dan kunnen hun er de volgende keer toch rekening mee houden. Ik krijg het spul ook niet meer, ze moeten nu steeds het boek erbij pakken om te kijken wat ik dan wel mag. Groetjes Anita
Hey Is denk ik niet helemaal waar. Wat betreft de aardbeien en de jam dan Ikzelf ben allergisch voor bijna alle fruitsoorten. Inderdaad met opzwellen van de luchtpijp aan toe, al meerdere malen een nachtje ziekenhuis gehad aan een infuusje, omdat ergens rauwe vruchten inzaten waar ik geen erg in had maarrr...als ze gekookt, ingeblikt, jam of wat dat ook zijn dan kan ik ze dus wel eten en heb ik nergens geen last van. Het schijnt dat dan de celwand en de "haartjes" bijna helemaal of zelfs helemaal vernietigd zijn en hierdoor je er wel tegen kan. Ik eet dan ook fruit uit blik, en slik extra vitamines om de tekorten aan te vullen. Niet ideaal, maar beter dan helemaal geen fruit. Allergie voor antibiotica is ook al langer bekend en ook pas na de kuur inderdaad. Mijn moeder heeft dit van 4 soorten (weet de namen niet sorry) en krijgt altijd een paar antihistamine tabletten mee moest ze toch perse een van die moeten innemen.
Het CB gaf aan; geef haar zodra het seizoen aanbreekt die heerlijke aardbeien ! Maar doe ze wel onder de hete kraan, want het kan zijn dat ze er uitslag van krijgt. Ik ben er nog niet mee begonnen, maar doe ze in ieder geval onder de hete kraan voor Eefje. Het is dus bekend bij het CB dat baby's er uitslag van krijgen.
Aardbeien zijn (net als o.a. rode wijn) etenswaar die van nature al veel histamine bevatten. Mensen die daar gevoelig voor zijn kunnen er op reageren met op allergie lijkende verschijnselen. Zodra ze gekookt zijn, zoals in jam zijn de stoffen die problemen veroorzaken kapot. Maar onder de hete kraan houden maakt weinig verschil.