Wanneer het beste pap geven rond 19.00 of 23.00?

Discussie in 'Voeding' gestart door mimpie, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimpie

mimpie Lid

1 okt 2007
    75
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje is 4 maanden en 7 kilo.
    Ik geef hem 5 x per dag een fles van 200ml of 220ml
    Toch wordt hij de laatste weken om 5.00 al wakker.
    Ik geef zijn papfles (rijstebloem) om 18.30 omdat hij dan kan wennen aan een vaste maaltijd om die tijd.
    Maar ik twijfel of ik die papfles niet beter dan om 23.00 kan geven.
    Zodat hij misschien langer slaapt.
    Zijn er meer moedertjes die de pap als laatste voeding geven?

Hoelaat geven jullie de fruithap in de ochtend?
    Beter als tussendoortje of direkt na de fles en de fles iets kleiner maken?

Alvast bedankt! :D

2. randi

randi Niet meer actief

ik geef tussen10.00 en 11.00 hun fruitpapje met daarna een fles van ongeveer 150, geef nooit de fles ervoor eigenlijk en ik denk ook dat je de zwaardere fles beter als laatste geeft zo gaat die toch iets meer verzadigd zijn nacht tegemoet

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee krijgt om half 7 een pyjama papje en slaapt door tot de volgende ochtend.
    half 5 krijgt ze dr warm eten en dan half 7 fles en dan gaat ze slapen en vaak hoor ik haar niet meer.

4. mimpie

mimpie Lid

1 okt 2007
    75
    0
    0
    Ja ok, maar mijn zoontje krijgt nog geen warm eten...
    Alleen een fruithapje :baby:

En de papfles kan ik dus het beste als laatste voeding geven rond 23.00?

Maar 5 keer 200 ml melk is dus wel voldoende?
    Hij lust wel meer heb ik het idee, maar dan wordt het wel een erg grote fles...

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    1 liter op een dag is het maximum wat ze mogen krijgen. Meer is niet goed voor de niertjes, de kunnen dat nog niet verwerken. Voor een enkele keer is het niet erg om meer te geven, maar elke dag is niet goed. :)

Ik gaf de papfles op op die leeftijd ook om 23.00. Mijn ervaring is dat het wel een paar dagen kan duren voor het succes heeft. Het is toch een gewoonte om zo vroeg wakker te worden. Je kunt het gewoon een paar dagen proberen, toch?

Succes!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon om 23 uur geven als hij daar beter op slaapt. Hij heeft nog tijd zat om aan een warme maaltijd te wennen, en zoveel lijkt pap nou ook weer niet op een warme maaltijd.
    Wat de hoeveelheden betreft: al eens voeding voor hongerlapjes overwogen? Want je zit wel structureel boven het maximum van 1 liter aangemaakte voeding per dag.

7. randi

randi Niet meer actief

de 1 literregel is een achterhaald iets dat door kinderartsen en zelfs cb's niet meer wordt aangeraden, nu raden ze je aan om je babie op vraag te voeden ;) enja ook in nederland :) :D

Deel Deze Pagina