Wie kan mij helpen? Bloedverlies tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lilalisa, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilalisa

lilalisa Nieuw lid

12 mei 2012
    3
    0
    0
    Wie kan mij helpen met dit probleem?
    Ik zal eerst even mijn verhaal uitleggen; 2 Januari heb ik voor het laatst gemeenschap gehad, ik heb de pil toen niet goed geslikt, de maand erop was mijn menstruatie heel erg licht en kort, ik heb toen een zwangerschapstest gedaan die licht positief was.

De maand erop kreeg ik echter veel bloedverlies met erge krampen, dus rekende ik helaas op een miskraam. De maand erna (3e maand dus) heb ik alleen heel kort lichtbruin bloedverlies gehad in de stopweek. Ik ben in deze hele periode vanaf januari wel gewoon de pil blijven slikken, nu merkte ik echter dat mijn buik dikker en harder werd en dit ook niet meer wegging. Het eerste wat door mijn hoofd ging was dat de vermeende miskraam misschien toch helemaal geen miskraam was??
    Ik heb dus weer een test gedaan en deze was lichtpositief, maar zo licht dat ik er niet op wilde vertrouwen. In de stopweek die hierop volgde had ik echter weer bloedverlies en nu wat roder. Kan het zijn dat ik elke maand bloedverlies heb gekregen doordat ik de pil ben blijven slikken?

Ik ben nu een week geleden gestopt met de pil, ook om te kijken of het hiermee te maken heeft. Vooral omdat mijn buik wel echt op een zwangerschapsbuik lijkt terwijl ik normaal een platte buik heb! Ik ben nu ongeveer een week gestopt en heb nu sinds vandaag weer redelijk veel rood bloedverlies gehad. Wat is dit? En kan het zijn dat ik nog zwanger ben? ik hoop dat het verhaal een beetje te volgen is, ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik zit er erg mee!

Liefs, Lisa

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lisa,

ik zou eens even advies in gaan winnen bij de HA en een bloedtest voor zwangerschap laten doen. Dan weet je echt of er zwangerschapshormoon in je lijf zit en of je dus nog zwanger bent. Doordat je de pil bent blijven slikken is het bloedverlies niet goed op waarde te schatten.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina