Aardbeien, ananas wel/niet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kvptje, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    heey dames,

Ik heb al weken enorme trek in aarbeien en ananas (wat een combi hahaha ;) ) Echter hoor en lees je soms dingen waardoor je heel erg gaat twijfelen... Ik weet dat je van de ananas het hart niet zou mogen eten. Maar hoe zit dat met de aardbeien?

Ik zie ze nu bijna elke dag bij de C1000 en ze beginnen me nu echt te roepen! :oops:

Dus... mag ik het nu wel of niet eten?

2. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Sorry , maar hoe kom je erbij ( ook van die ananas)

- staat nergens in de informatie van je VK
    - Het staat nergens op voedingscentrum. nl

Waar haal je zulke info dan vandaan.....?

Aarbeien, echt nog nooit van gehoord.
    ananas, het hart zou heel heel misschien eventueel bij grote hoeveelheden, als je lichaam al klaar is om te bevallen, je een zetje kunnnen geven naar de start van de bevalling toe. ( ongeveer zelfde effect als sex dus)
    wie eet er trouwens een ananas hart voor de lol .. dat is soms bijna hout.

3. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi

Nou ik eet al weken elke dag een bak aardbeien hoor.Nergens last van en zo vele met mij.Iedereen bij de augustus mama's is er aan verslaafd.
    Dus gewoon lekker eten.Ananas moet je mee uitkijken zeggen ze.Dus gewoon die kleine rode dingen eten en genieten.

Groetjes Sonja

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    heey lady's

@ wannabe : Je hoort en leest (o.a. ook op het zwangerschapsforum) dat ananas en aardbeien ervoor kunnen zorgen dat de bevalling opgewekt wordt en dat wil ik dus niet! Dus vandaar mijn vraagje

@ Sonjaw : Ok, de ananas laten staan dus! Loop zo gelijk ff naar de c1000 voor de aardbeien!

Liefs,

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Nou de bevalling wordt er echt alleen door opgewekt als je lichaam er zelf klaar voor is hoor!
    Je kunt echt gerust nog wel ananas eten.

En van aardbeien heb ik nog nooit gehoord dat je dat niet mag, vind het echt heerlijk en eet ze lekker vaak. Vanochtend nog mee ontbeten.

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    het bewijs .....

ananas link 1

ananas link 2

Dat van de ananas is echt een baker praatje.
    en als het zou helpen ,moet je dus het hart opeten van een verse ananans, en niet eentje, maar tot je er misselijk van wordt.
    en krat bitterlemon heeft hetzelfde effect.....[/url]

7. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Haha, ik eet me klem in de aardbeien en de ananas....krijg mijn groente met moeite weg, dus dan maar veel fruit!

8. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ok als van ananas de bevalling echt op gang zou komen was ik al tien keer bevallen.

Neem nou gisteren,,,,ananasvlaai bij oma en in een restaurant ananas ijs. Let wel een halve ananas doorgesneden uitgehold, ijs erin en al de ananas die ze eruit gehaald hebben er in blokjes overheen.
    Echt niks lekkerders dan dat, das echt genieten

Meid ik zou zeggen ga gewoon lekker een bak aardbeien halen als je daar zin in hebt, eet overheerlijke lekkere ananas. Smul ervan met dit weer (nou als de zon er is dan :) )
    We zijn zwanger niet ziek, zwak, bejaard, extra bevattelijk voor niet schadelijke dingen.

Enjoy your pregnancy!

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lekker beschuitje met chocoladepasta en aardbeitjes erop!

10. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    OOOOOOOOo Missgroovy zo'n ijsje is heerlijk maak ik ook altijd zo het water loopt al in m'n mond.

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Had je die niet eerder kunnen plaatsen! Lijkt me echt onwijs lekker...morgen in de super maar beschuit en chocopasta halen!

Denk dat ik eerst maar eens eventjes aan de ananas met aardbeitjes ga!

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

same bij de septembermamma's hoor :)

vind het alleen irri dat ze bij de groenteboer de helft goedkoper zijn dan de supermarkt
    en bij werk.. er natuurlijk enkel een supermarkt in de buurt zit :)

13. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ananas mag je gewoon eten, hoor! Weet je wel hoeveel je moet eten om de weeën op te wekken.. en dan gaat het niet eens om de ananas zelf, maar om de ananas-harten. .die zijn weeënopwekkend, als je er kilo's van wegeet.. maar ik weet het niet, maar die harten zijn niet te (vr)eten, die snij ik er meestal uit. Voor de rest.. gewoon lekker ananas eten! ;)

14. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    aardbeien kunnen absoluut geen kwaad....ik eet me er ook vol van :)
    De VK zei zelfs dat ik een gezonde tic had hahah :) :)

15. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Nou, dan mag je ook geen sex meer.. ;)

Eet gerust je aardbeien en ananas.. dat is supergezond!

16. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Bij mij op zwangerschapscursus is verteld dat ananas goed is om vocht af te drijven, zeker met warm weer kun je veel vocht vasthouden.

17. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi,
    Mijn verloskundige zei dat ik lekker aardbeitjes kon eten. Daar zit namelijk ook ijzer in wat goed is voor je ijzer gehalte (weer wat anders dan groene groente!).

Deel Deze Pagina