Mijn zoontje van bijna 4 krijgt steeds meer waterwratjes onder de oksel. Het begon bij 2 stuks. Volgens de huisarts "gaan ze vanzelf weer weg". Inmiddels zijn we nu al een aantal maanden aan het experimenteren met VSM (tuya), Natusor( spray away) en betadinescrub, maar niets helpt. Zinkzalf helpt ook niet. Afgezien van het feit dat het lelijk lijkt en jeukt, schaamt mijn zoontje zich hoe vaak ik ook zeg dat dit nergens voor nodig is ! Dus: suggesties of ervaring is welkom !
Mijn oudste 2 hebben ze ook gehad rond die leeftijd, en helaas....niets doen was het beste! Je kan ze laten uitlepelen, dan moet je verdovende (Emla) créme op de plekjes smeren en dan naar de dokter of dermataloog, die lepelt ze dan uit. Ik wilde het laten doen bij de oudste, maar toen ik bij dokter kwam werd ze zo hysterisch dat de dokter zei; dit doe ik niet....vanzelf gaat het ook weg, dit is te traumatisch voor zo'n klein kind. Bij me 2e heb ik maar gewoon gewacht..... En echt waar, ze zijn vanzelf verdwenen!
bij mij heeft mijn jongste van 6 zijn rug onder zitten en de oudste heeft er 1 op zijn oog.had de dokter gebeld en die zei ook alleen betadine gebruiken en wachten.kan best lang duren blijkbaar.
Als gevolg van de zwangrschap heb ik ze nu helaas. Schijnt veel vaker voor t ekomen bij zwangeren. De huisarts zei dat je er idd niks aan kunt doen. tenminste das t beste. Ze gaan namelijk vanazelf weg. Zelf heb ik nu Tuya druppels, hiermee zijn er al een paar weg. Het beste is om de tuya druppels in te nemen (de orale) en de andere tuya druppels te gebruiken om aan te stippen. De combinatie van die twee schijnt wel goed te werken. Alleen als zwangere mag je dat niet innemen. je zoontje dus wel. Dokter zei ook aanstippen met betadine. Een tandenstokertje in t wratje "prikken" en dan betadine erop. Maar ja dat lijkt me niet echt prettig,,, ik ga t ff volgen mss heeft iemand wel de gouden tip!
Zinkzalf, of dus gewoon babybillenzalf met zink, daar houden wratten niet van. Kost ook geen vermogen.
Ik heb ook Spray Away waterwratjes van Natusor gebruikt, omdat ik mee heb gewerkt aan een onderzoek van www.bewusteouders.nl. Maar bij mijn dochter werkte het geweldig en razendsnel! Misschien moet je het net iets langer gebruiken, want ook een aantal vriendinnen van mij waren erg enthousiast. Succes ermee! Linda =D>