Aardbeien dreumes 15 maanden.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door chantalk, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hoi Eveline,

Zaterdag had ik een bakje (400gr) met aardbeien gekocht.
    Mijn zoontje lust dit niet dus had niet verwacht dat mijn dochtertje ze wel zou lusten, maar had haar er toch 1 gegeven om te proeven.
    Ze vond het zo heerlijk dat ze meteen om meer vroeg.
    Ik had er een paar uitgehaald omdat deze slecht waren, maar de rest heeft zij allemaal opgegeten :$
    Steeds al haar bakje leeg was vroeg ze om nog meer.
    Nu achteraf vroeg ik me af of dit eigenlijk geen kwaad kon voor zijn kleintje (Ben allang blij dat zij wel vers fruit eet dus had er geen sec bij nagedacht).
    Ik ben op google gaan zoeken en daar vond ik een stukje over aardbeien bij kleine kinderen en dat dit ivm allergie wordt afgeraden bij kindjes onder de 18 maanden.
    Daar schrok ik wel een beetje van.
    Zij heeft er gelukkig geen reactie op gehad (ik weet dat je een allergie opbouwt) maar nu vraag ik me af of het toch verstandiger is om geen aardbeien meer te geven of dat het geen kwaad kan om zo af en toe (met mate ;)) aarbeien te geven.

Kun jij me hier antwoord op geven?

Groetjes Chantal

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Chantal,

Het kan helemaal geen kwaad om je kindje van 15 maanden aardbeien te geven hoor. Alleen bij kindjes die al allergisch zijn, kun je beter voorzichtig zijn met aardbeien.

Groeten Eveline

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Dank je voor je antwoord.
    Nu durf ik mijn meisje met een gerust hart lekker laten smullen van de aardbeien ;)

Deel Deze Pagina