aardbeien vlekje op lip

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaChantal, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Nee ze had er totaal geen last van met eten en drinken, het hoorde gek genoeg bij haar.
    Ze wist er prima mee om te gaan.
    Als je heel goed kijkt zie je wel een littekentje zitten, maar als je het niet weet valt het niet op.
    Ook bij ons nichtje liep hij helemaal door tot op het tandvlees maar je maar ook daar is alles goed genezen

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Allereerst wat een mooi mannetje heb je! Hier meerdere aardbeienvlekjes op haar handjes en boven haar borstje. Ze zijn allemaal aan het vervagen dus misschien gaat het bij hem ook vanzelf wel weer weg.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Mijn dochter heeft een vrij grote op haar arm. deze begon klein en dun, nu is de plek groter en het rode vel dikker (heel zacht).
    het is een grote vlek maar hij trekt vanuit binnenin weg.. dus ik verwacht dat deze over een paar jaar vanzelf weg is getrokken.

Nu vind ik wel dat het er bij je zoontje totaal anders uitziet, lijkt meer op spruw.. zou dat ook nog kunnen??
    het kan natuurlijk ook omdat het op een natte plek zit, dat het er daardoor anders uitziet als bv op je arm.

Ik zou het gewoon aankijken wat het doet en zolang hij er geen last van heeft er nog niets mee doen.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    vorige week op controle bij kinderarts er ook naar laten kijken.
    het is inderdaad een aardbeienvlek.
    we zijn doorgestuurd naar wkz, waarschijnlijk zal hij medicijnen ervoor krijgen.
    Dat worden dan 2 dagen zh opname en dan verder thuis medicijnen.

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    hier ook te vroeg geboren en aardbeienvlekjes...
    Die trekken heel geleidelijk weg nu 2.5 en bijna niet meer te zien!

6. moeps84

moeps84 Lid

14 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

hier had onze oudste dochter een aardbeienvlek op haar voorhoofd. We zijn in nijmegen geweest, waar ze ons heel goed hebben geholpen. Wij moesten de afweging maken tussen opname waarbij ze het het medicijn propranolol (waar ze 2 jaar geleden nog niet veel wisten wat dat op de lange termijn voor gevolgen kon hebben) gingen starten of het lieten groeien. Omdat het bij haar niet op een plek zat wat kwaad kon hebben we voor het laatste gekozen. Wel kregen we druppels mee (timolol), waarbij ze het vermoeden hadden dat dat de groei belemmerde. Dit hebben we totdat ze 6 maanden was op de plek gesmeerd, omdat de meeste hemangiomen tot een half jaar groeien. Nu is ze 2,5 en is het een lichte, bijna onzichtbare plek geworden. Ik vond het in het begin erg moeilijk, iedereen vraagt ernaar, het trekt de aandacht en je weet niet hoe groot het wordt. Hier in de buurt trouwens een meisje wat propranolol heeft gekregen en daarmee is de plek flink verminderd. Veel succes ermee!

7. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik las dat meerdere vlekjes verspreid kan wijzen op hemangioom op een orgaan

En googlen kun je inderdaad beter niet doen die afbeelding wat verschrikkelijk voor die kindjes

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik heb het zelf gehad als baby zijnde en het groeide dus idd enorm tot een hele bol!
    Het zijn oppervlakkige bloedvaten.
    Bij mij is het gelukkig wel zelf weggetrokken na een aantal jaartjes.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zo was het bij mij:

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    nooit problemen gehad ermee one of a kind?
    ik zie bij caylen dat zn lipje dikker word, ook om de plek heen.
    plek zelf word ook groter maar groeit niet heel snel :)

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn ouders moesten opletten dat ik er natuurlijk niet op viel want dan kon het kapot springen.
    Maar na een paar jaar was er niks meer van te zien gelukkig.
    MIjn moeder vertelde dat het met een klein rood pukkeltje begon en steeds groter werd.

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ja ik dacht in eerste instantie dat zn lip gewoon een beetje kapot was :)
    maar duurde wel erg lang en werd groter,roder en dikker

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja ze zei dat er echt weken overheen ging.

14. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Hoi,

Mijn beide dochters hebben ook hemangiomen. De jongste is behandeld met propranolol. Zij had een groot hemangioom op haar voorhoofd. Voor info over hemangiomen kijk ook eens op de site hevas.eu .Dit is een patiëntenvereniging voor mensen met o.a. Hemangiomen. ( hier zit ook een forum bij,vaak ouders met een baby met een hemangioom)

15. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Luc had er ook meerdere en daarom moest hij een echo van zijn organen. Hier is beleid dat als hij er meer dan 5 heeft, ze kijken of er ook niet 1 op zijn organen zit.
    Een aantal vlekjes zij nu verdwenen, op zijn buik zit een best wel grote. Ik hoop dat die nog zal verdwijnen

Deel Deze Pagina