Vanaf welke leeftijd mogen de kleintjes aardbeien? De ene site zegt vanaf 6 maanden en de andere pas vanaf 12 maanden.... En ananas?
In mijn boek staat met 12 maanden. Maar ik had van de week heerlijke sappige hollandse aardbeitjes gekocht op de markt. Mijn meisje is 8 maanden en ik heb haar dus voor het eerst aardbeien gegeven, en die gingen er in als koek.
Mijn kleine mannetje is 9 maanden en ik heb ze ook in de koelkast staan, vandaar de vraag. Zal geen dagelijks ritueeltje worden, maar vroeg me af of ik het af en toe mag geven.
eigenlijk mag het vanaf 12 maanden pas ivm meer kans op allergieen die ze van aardbeiden kunnen krijgen, maar ik geloof in het het boek van opperdepop ( van de Ah) staat dat je het gewoon een keer moet proberen en dan kijken hoe ze erop reageren. en wat betrefd annanas, die zijn wat slechter te verteren voor de darmpjes succes
"mag" is natuurlijk een groot woord. Aardbeien worden vaak pas aangeraden vanaf 12 maanden ivm allergieën. Als jij en je man nou helemaal geen allergiën hebben en je kindje heeft verder ook niets, dan is er geen reden om 6 maanden aardbeien uit te sparen. Gewoon lekker eten en goed kijken of er geen reactie plaatsvindt (De meeste mensen zijn trouwens nog altijd NIET allergisch voor aardbeien). Ananas is wat draderig maar mijn zoontje eet het al prima vanaf 5 maanden en vindt het heeeeel lekker!
Fae had het al gegeten in een potje vanaf 6 maanden... vanaf 7,5 maand ofzo, hebben we ze haar zo gegeven. Gewoon even goed in de gaten houden of er geen reactie op komen.
Ow wist helemaal niet van die 12 maanden! Zij heeft ze ook al met zeker 8 maanden gehad. Wij zijn ook nergens allergisch voor en er komen geen voedselallergiën in de familie voor.
sarah heeft afgelopen week voor t eerst aardbei op, na eerst een raar gezicht te trekken wilde ze daarna meer! vooral zelf eten ook, mocht het niet geven hihi! helemaal onder het sap!