baby 6 maanden en half volle melk

Discussie in 'Voeding' gestart door Sharon20, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi allen,

jamie is nu 6 maanden en al een flinke knaap. hij drinkt regelmatig uit een beker (wat harstikke goed gaat, hij heeft zich nog nooit verslikt) meestal krijgt hij water met diksap en heel af en toe een paar slokjes half volle melk (als ik zelf melk aan het drinken ben) nu over die paar slokjes maak ik mij totaal geen zorgen...

maar waar ik graag jullie advies voor wil vragen:

jamie slaapt snachts perfect door. hij word alleen na een uur of 8 wakker en dit van de honger. als hij zijn pap opheeft kan hij weer makkelijk een uur of 2 - 3 slapen.

nu dacht ik op zijn pap mss wat zwaarder te maken (rijstebloem maakt zijn pap dikker, maar niet zwaarder) wat als ik nu eens half volle melk gebruik voor zijn laatste voeding. ipv water.

groetjes,
    Sharon

2. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Halve volle melk word afgeraden tot 1 jaar, een keer is niet erg maar er zitten teveel eiwitten in die de niertjes slecth verdragen. mijn moeder heeft het laatst ook gegeven want ze had me verkeerd begrepen toen hebben ik even zitten googlen.
    waarom niet gewoon nog even opvolgmelk met nutrix. of gewoon zo;n papfles voor de nacht, krijgt die van mij ook

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    even dit: http://zwanger.blog.nl/onderzoek/2008/0 ... lk-drinken

en wat bedoel je precies met"zo'n papfles...

hij krijgt nu 210cc en 7 schepjes + 3schepjes rijstebloem maar na een uur of 7 word hij echt wakker van de honger. zodra zijn maagje weer gevuld is valt hij weer als een blok in slaap. mij lijkt het zo: een fles die je aanmaakt met melk zal een meer verzadigd gevoel geven dan een fles die ik aanmaak met water...

nutrilon heb ik niet in huis. morgen ga ik wel eens naar de winkel om te kijken naar een of ander soort rijstebloem die meer verzadigend werkt...

mijn moeder zegt net: jullie zijn groot geworden door volle melk. vanaf 3 maanden hebben wij het dus gekregen. wij zijn thuis met 4. geen van ons heeft allergieen of iets dergelijks

4. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    inderdaad, opvolgmelk bestaat nog niet eens zolang en iedereen kreeg al vroeg gewone. bij 3 maanden was bij jouw wel heel snel hoor. je komt dan vit D enzo tekort maar misschien dat ze dat extra aan je hebben gegeven. papfles is bij ons zo'n pakje van friso en je hebt ook andere merken. avondpapje, helemaal kan en klaar. is dikker en hun hongergevoel is echt weg. je hebt het ook droog waar je dan water bij doet.
    de melk die je met water maakt moet ongeveer evengoed zijn als gewone maar dan meer extra toevegingen. poedermelk is volgens melkproduct waar het water van weg is gevangen, dus zal niet meer verzadigen. maar ja voor een keertje kan het echt geen kwaad

maar goed bij ons doen die pakjes wonderen en er zit 250 ml in voor 60 cent

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wat JennyS zegt kun je proberen inderdaad :D

Het is ook zo dat niet de laatste fles zorgt dat je kindje goed doorslaapt, maar wat je kindje over de hele dag krijgt. En dan is het ontbijt het belangrijkst.

Je zou dus eens kunnen kijken of Jamie overdag niet te weinig krijgt.

Succes :D

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey. of jamie over dag te weinig krijgt betwijfel ik. hij geeft toch nooit aan dat hij honger heeft. huilt of jammert nooit.

zijn schema:

sochtends als hij wakker word, meestal rond 6uur. flesje, 200cc + 7 schepjes
    rond 9u meestal vers fruit, hele appel, hele banaan en hele peer, soms een potje fruit van 6 maanden (ik laat hem fruit eten tot hij vol zit)
    dan rond 11u half 12 weer een flesje van 200 cc + 7 schepjes
    tussendoor nog een korstje brood, soepstengel of iets dergelijks.
    rond 17u een warme maaltijd, aardappel, groenten en vlees. meestal vers (soms potje) en nog een baby toetje erachteraan.
    dan savonds tegen 21u zijn laatste (extra zware) pap fles. 220cc + 8 schepjes + 3 schepjes rijstebloem.

mij lijkt het althans genoeg :p mijn schoonmoeder zegt dat hij om de 3 a 4 uur moet eten, mijn mening: dit deed ik toen hij een week oud was, niet meer als hij 6 maanden is. het is de bedoeling dat hij straks net als ons gewon sochtends, smiddags en savonds eet... niet 6x per dag :p wat denken jullie??

ps, zou je eens de naam kunnen doosturen van dat zakje poeder waarmee jij zijn avondfles maakt??? en waar je het kan halen. :)

7. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    mylan krijgt vaak Nestlé pyamapapje, is kant en klaar, in een fles opwarmen en drinken
    echt heel fijn

succes

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    en dat is het gene waar jij het over had? die pakjes wat jij bedoelde?
    "avondpapje, helemaal kan en klaar. is dikker en hun hongergevoel is echt weg."

of is dat nog wat anders??

9. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    ja inderdaad, superhandig

10. Alita

Alita Niet meer actief

is toch eigenlijk hetzelfde als rijstebloem papje in de fles... alleen iets duurder haha

11. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Kun je ipv rijstebloem geen bambix door de fles doen? Volgens mij heb je dat ook al vanaf 6 maanden en dat vult veel meer dan rijstebloem. Misschien een ideetje.

Groetjes, Josie

12. Alita

Alita Niet meer actief

inderdaad zijn toch echt vezels he is toch beter dan....

13. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Volgens mij is dat inderdaad ook goed voor de darmwerking. Ik hoop voor je dat hij daar beter op doorslaapt!
    Succes
    Josie

14. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Bambix is er inderdaad voor kinderen vanaf 6maanden.
    Maik krijgt dit s`avonds en s`ochtends en ik moet eerlijk zeggen dat ik hem overdag regelmatig gewone melk geef en dit ook al een tijdje doe :oops: . Maar persoonlijk zou ik zeggen begin niet met de hele dag gewone melk geven tot hij een jaar is. Want bijv. in de bambix zit extra ijzer in en dit hebben ze nog echt nodig.
    Zelf gebruik ik de bambix waar je nog heet water aan toe moet voegen en dan lekker in de flessen. Meestal slobbert hij hem schoon leeg. ;)

Sucses Janna

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bedoel je dan dat je bij de halfvolle melk je poeder gaat doen? Of begrijp ik je verkeerd? Dat lijkt me namelijk iets teveel van het goede.

Alleen halfvolle melk zou ik in elk geval niet doen, dan mist hij echt een hele hoop voedingsstoffen die wel in de kunstvoeding zitten en die hij echt nog nodig heeft. Zit hij trouwens al aan de opvolgmelk (nr 2) of gebruik je nog de nr 1 (tot 6 mnd is die meestal) De nr 2 vult ook al veel beter dan de Nr 1 namelijk.

En je mag idd bambix gaan geven met 6 maanden. Hier heeft dat ook goed geholpen met het slapen rond die tijd. Er zitten meer vezels in, rijstebloem is echt heel licht verteerbaar. Ik heb altijd de gewone bambix, dus degene die je gewoon bij de opvolgmelk doet. Niet die met de melk er al in, die bestaat ook nog niet zolang geloof ik. Die kant en klare pyamapapjes en dergelijk vind ik persoonlijk te duur.

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Volgens mij kloppen je verhoudingen water/poeder neit helemaal...Het is 1 schepje op 30 ml water, toch? Dus dan wordt het 210+7 of 240+8...Volgens mij is het geen probleem om 10cc extra water in een fles te doen, maar minder wordt toch afgeraden..

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi. ik had die ene nacht de helft melk gedaan, helft water en dan gewoon zijn schepjes voeding. prima op gereageerd, maar helaas om half 6 sochtens! ALARM :D
    maik (mijn vriend, en de papa) heeft smiddags zo'n pyama papje weeste halen (kant en klaar en ook van dat poeder) gisteren avond getest. vanochtend om half 6: weer alarm :D mr had weer honger. flesje gegeven en heeft nog tot een uur of 8 door geslapen! vanacht weer een x zon kant en klaar flesje. als dit niet helpt ga ik maandag maar is bambix halen. (vind ik zelf trouwens ook wel eens lekker :))

Deel Deze Pagina