aardbeien

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door rebekka84, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hallo,

Mijn zoontje krijgt nu al even een fruit en dit gaat goed (beetje kramp de 1e keer mango).

Nou heb ik hem vandaag aardbei gegeven en heeft hij heel erge kramp gehad. Hij heeft een flinke snotneus (dit heeft hij al een paar weken, dus ik weet niet of de snotneus nou van hooikoorts of verkoudheid is), ook heeft hij sinds vandaag dikke ogen. Zou het kunnen dat hij niet tegen aardbei kan? Die dikke ogen, kramp en verergerde snotneus, zijn dit daar dan symptomen van?

Groetjes Rebekka

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Rebekka,

Wanneer je iets nieuws geeft aan je kindje kan het zijn dat je kindje hier even aan moet wennen. Krampjes kunnen hier helaas wel bij horen. Wanneer je zoontje al verkouden was/is voor de aardbeien staat dit hier waarschijnlijk los van. Je kunt voor de zekerheid even geen aardbeien geven, totdat alle klachten weg zijn en het over een paar weekjes nog eens proberen.

Groetjes Angelique

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Bedankt voor je antwoord. Vandaag een heel vrolijk mannetje zonder kramp. Heb hem maar gewoon een appeltje gegeven, dit vindt hij lekker en heeft er geen last van. Hoe weet ik trouwens wanneer hij echt ergens niet tegen kan of wannneer hij iets echt niet lust? Heb hem bijvoorbeeld 3 dagen sperziebonenn gegeven en kijkt dan heel vies en wertk de helft weer naar buiten. (doet nog wel z'n mond open)

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Als ik je zo hoor dan moet hij nog even wennen aan de smaak van de sperziebonen. Dat komt vanzelf goed. Kindjes moeten soms wel zeker 10x iets proeven voordat ze echt wennen aan de smaak. Blijven aanbieden werkt dan het beste. Succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina