hoeveel melk bij bijna 10maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by sassie25, Mar 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Mijn zoontje is bijna 10maanden en krijgt per dag ongveer 5ooml melk. Maar is dat nu teveel of niet?

Het Cb zegt hier nooit wat over tegen mij maar een vriendin had het eens gevraagd en haar kleintje van 10maanden mocht maar 400ml melk...

Het probleem is dat hij eigenlijk niks anders wil drinken dan melk en roosvicee. Ik bied het hem aan (thee/water), maar hij neemt het niet.... Heb ook al verschillende berks en flessen geprobeerd.
    Misschien andere thee soorten, maar ik weet niet of hij dat al mag? Ik heb altijd rooibos aangeboden.

zijn schema nu:
    7uur pap met 200ml opvolgmelk
    10uur fruit
    12uur 1-2 boterhammen met 120+4 melk
    15uur roosvicee
    17uur groente
    19uur 180+6

Liefs Sassie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Sassie,
    500 ml is niet te veel hoor. Tussen de 400-600 ml opvolgmelk met 10 maanden is prima.
    Misschien kan je eens verdund vruchtensap/groentesap proberen? Of speciale sapje voor kindjes van zijn leeftijd (Friso fruitdrink). Of vruchtenthee (zonder theeine) of rooibosthee met een smaakje.

Groetjes Angelique

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Hoi Angelique,
    ik dacht ook al dat het niet teveel was. Op het pak van nutrilon staat ook 2-3 flessen van 200ml. Maarja, ik ging toch twijfelen ineens. Wanneer gaan ze dan weer naar midner melk?

Wat voor vruchtenthee kan ik hem geven? Staat er op de verpakking of er theeine inzit? Ik weet het van rooibosthee, maar de rest weet ik dus niet.

Groetjes

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Sassie,

Vanaf dat Tycho 1 jaar is gaat de hoeveelheid melk(producten) omlaag. 300 ml per dag is dan genoeg.

Zwarte en groene thee bevatten theine. Thee zonder theine is bijvoorbeeld rooibos, kamille, munt en brandnetel. Celestial heeft veel theinevrije (vruchten)thee soorten, die zijn erg lekker. Ook heeft Zonnatura theinevrije zwarte thee.

Groetjes Linda

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Hoi Linda,
    bedankt voor de info! Ik ben een beetje ana het stoeien met die hoeveelheid melk omdat ik bang was dat het teveel was voor hem. Maar dan gaan we gewoon op de oude voet verder :)

Ik dacht vanmorgen Tycho een beetje mango thee te geven ik dacht dat is wat zoeter. Maar dat wilde hij niet hahah. Dus ik ga eens kijken wat we dan voor thee eens kunnen proberen !

Groetjes

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Gewoon blijven aanbieden is het beste, vaak moeten kindjes toch zeker 10x wennen aan een smaak. Dus grote kans dat hij het na een tijdje wel wil drinken. :) Succes!

Groetjes Linda

Share This Page