Mijn zoon is inmiddels 2 maanden en heeft al een week lang elke dag een bloedneus! Ik heb de huisarts gebeld en hij adviseerd neusspray (geen zoutoplossing) en na 5 dagen kijken of het over is anders krijg ik een doorverwijzing naar de kinderarts. Heeft hier iemand ervaring mee? Hij is niet verkouden, geen koorts en eet goed. Risico zit nu natuurlijk in het "rug"slapen...
Had onze baby ook vaak, hij is nu bijna 5 jr en heeft een bloedstolling stoornis. Wil niet zeggen dat jouw kindje dat heeft hoor, waarschijnlijker zelfs van niet, maar houd het in je achterhoofd. Overigens was het bij onze baby zodanig dat het bloed letterlijk tegen de MUREN zat, op de vloer, het stroomt van zijn neus zo zijn mond in enz. De eerste keer zijn we ons rot geschrokken, was midden in de nacht en we konden eerst door de hoeveelheid bloed niet eens vinden WAAR het vandaan bloedde.. Een bloedneus houdt bij hem nu nog rustig 20 minuten aan en hij heeft altijd overal grote blauwe plekken. Succes ermee en hopelijk is het maar een verkoudheid of vaatje dat springt.
Ja hier ook meisjes die dat hadden met een paar maanden, dat was een aantal weken een aantal keer zo en daarna was het over. Verklaring was dat de slijmvliesjes nog heel kwetsbaar zijn...