Eerder heb ik een topic geopend over het thema hypospadie.. Ik zou graag opnieuw met ouders in contact willen komen (via hier) om eens te praten over het proces richting de operatie.. Ik merk dat naarmate de tijd steeds dichterbij komt, ik het ineens erg moeilijk begin te vinden, terwijl eerder deed ik er niet zo moeilijk over. Als ik mijn kindje zie, zo vrolijk en gezond godzijdank dan voel ik mij ontzettend rot, hij weet niet wat hem te wachten staat! Hoe bereid ik mij mentaal voor, voor de operatie en het proces erna?
Hey, ik zie je berichtje nu pas en heb geen idee of de operatie al is geweest! Maar als die nog op de planning staat, kan ik je hopelijk gerust stellen Onze zoon had een heel milde vorm blijkbaar, waarbij zijn plasgaatje echt maar een paar mm van het beoogde plasgaatje zat. Ik voelde me ook, naarmate de operatie datum dichterbij kwam, steeds rotter en rotter. Vond het zo erg voor hem! Was bang dat hij veel pijn zou hebben, dat we hem pijn zouden doen bij de verzorging zoals luier verschonen en in bad gaan enzo. Uiteindelijk is het ons echt 100% meegevallen! Hij heeft 10 dagen een catheter gehad en kreeg pcm en diclofenac tegen de pijn. Deze werkten heel goed, hij heeft denk ik geen pijn gehad. Tijdens de operatie heeft hij wel helaas een astmatische aanval gehad, waardoor hij aan de beademing moest. Maar die mocht eraf nadat hij goed wakker was. De arts zei ons dat we hem rustig moesten houden de eerste dagen, nou dat was onmogelijk Hij knapte zo snel op en was zo avontuurlijk druk in het zkh (we konden hem amper op de kamer houden, hij leek wel een wild beest ), dat we dezelfde dag naar huis mochten! Ook met de verzorging zoals in bad en luiers verschonen ging prima. Hij vondt de catheter wel lollig en voelde er af en toe aan, maar ging er niet aan zitten trekken (de horror!). Nu zijn we zo'n 6 jaar verder en alles is helemaal prima en normaal Achteraf is het dus echt heel erg meegevallen en vond ik de tijd voor de operatie moeilijker dan erna. Je kunt het maar beter achter de rug hebben. Heel veel succes en sterkte!
Mijn zoon (Aug '13) is ook geboren met Hypospadie. Hij is nov '14 geopteerd in Het Radboud. Wij zagen er ook enorm tegenop, maar onze zoon heeft geen pijn gehad. Het was wel erg moeilijk om hem een week rustig te houden. Alleen toen de katheter eruit gehaald werd zat het vast aan een hechting, wat wel even pijnlijk was. Maar van de schrik begon hij spontaan te plassen, dus we wisten meteen dat het goed was. Het is ons wel mee gevallen. Je mag evt bericht sturen bij vragen.
Ha allemaal ik zie jullie bericht ook nu pas.. 29 april hebben we een afspraak bij de arts en dan gaan we het plannen. Mijn zoontje heeft niet echt een milde vorm .. bij hem ligt het gaatje onder zijn eikel .. Ik kom hierop terug aangezien het nu erg laat is..