zijn er meer moeders met kinderen die een aardbeienvlek hebben ons dochtertje heeft er 2 1 kleine op haar achterhoofd en 1 grote op haar schaamlipje die laatste maak ik me meer zorgen om ook al is er niks mee aan de hand
onze dochter heeft er 7! Een hele grote op haar been, een paar wat kleiner en 2 kleine stipjes. Deze stipjes heb ik afgelopen week ontdekt. Ze schijnen vanzelf weer weg te trekken........ Ik zie ze nu alleen nog maar groeien Afwachten maar dus.
ik weet dat ze vanzelf weg gaan maar ze zijn pas echt weg met 6 jaar die op haar schaamlip ziet er niet uit en zit echt te hopen dat als ze naar de peuterspeelzaal gaat dat het dan minder is want die moet goed verzorgt worden ivm ontlasting en urine
Mijn zoontje heeft er 1 op zijn voorhoofd aan de haargrens, en hij wordt nu al kleiner en minder rood, ik vond het wel schattig. Maar iedereen vraagt wel altijd 'ahhhh wat heeft ie?'
jup zie hem zitten wat zouden jullie doen als ie op de geslachtsdelen zat en de kleine naar het kdv op peuterspeelzaal moet zouden jullie er vertrouwen inhebben dat het goed schoongemaakt wordt bij elke luier was ik het altijd met wat water
Mijn zoontje heeft/had er eentje in zijn navel. ik heb nooit iets bijzonders gedaan om het extra goed schoon te houden ofzo. Volgens mij is het ook niet iets waar ze last van hebben. Net zoiets als een moedervlek, toch? Hij is nu bijna 15 maanden en het rode is al helemaal weggetrokken, het bultje zit er nog, maar is ook al veel kleiner geworden.
hoihoi omdat ie bij haar op het schaamlipje zit is het erg kwetsbaar dat het kapot gaat enz... het is 1x kapot geweest en dat was geen pretje ik wist meteen waneer ze een vuile luier had echt zielig
Een aardbeivlekje is een kluwen adertjes bij elkaar had ik begrepen en idd voledig onschuldig. Maar als je op het KDV aangeeft dat het goed schoon gehouden moet worden neem ik aan dat ze dat ook doen. Bij ons op het KDV zouden ze het zeker wel doen als de ouder er om vraagt....
aardbeivlekken zijn meestal onschuldig maar in bijv het luiergebied kunnen ze heel vervelend zijn. Vooral als ze nog groeien en ze zijn infectiegevoelig. En hemangiomen kunnen heel grillig groeien. Als ze op een verkeerde plek zitten zijn ze dan toch niet meer zo onschuldig. als je kindje er meer dan 5 heeft is het toch wel raadzaam om er eens door een kinderarts naar te laten kijken. Onze Fleur heeft namelijk 4 hemangiomen. waarvan een aan de onderkant-binnenkant van haar neusvleugel. Pa na een maand of 4 ging deze groeien en met 5 maanden zijn we doorverwezen naar de kinderarts en al snel daarna zaten we bij de plastisch chirurg in het WKZ. Haar neusgat zou namelijk dicht kunnen groeien en het kraakbeen in haar neusje kon worden aangetast. Gelukkig is ze behandelt met medicijnen ( met propranolol, een nieuw soort behandeling) en is de vlek bij haar neus heel snel gekrompen. Fleur heeft ook nog een leverecho gehad om inwendige hemangiomen uit te sluiten. ( bij meer dan 5 wordt dit vooral aangeraden) bij Fleur is door het snelle handelen van het WKZ mogelijk veel narigheid voorkomen .
Mijn zoontje heeft er eentje op de zijkant van zijn hoofd (zie foto hieronder). Tot 6 maanden heeft deze best hard gegroeid, maar is nu gestopt. Ik zie het ook een beetje verschimpelen, alsof het uitdroogt zeg maar. Hier is het ook afwachten wanneer het wegtrekt. Volgens onze KA zal hij er ook geen last van hebben bij het vallen en stoten en zo. Ik wist niet eens dat dat ding open kan barsten, wat komt er dan uit? Bloed?
Mijn zoontje heeft er 1 op zijn kuit en is niet zo heel groot. Hij word al wat lichter van kleur en is al iets kleiner geworden
Mijn meisje heeft er ook een paar. 1 op haar hoofdje maar deze is flink aan het wegtrekken, was een bult en is nu vlak en grijzig. 1 in haar nek en die is nog wel wat fel, maar de binnenkant is al weggetrokken. Ze had er 1 op de voet maar die is weg. En verder nog wat stipjes.
Hoi, Ik lees hier dat ze met een jaar of zes toch echt weg zijn, maar dat hoeft niet. Ik heb zelf een flinke aardbeienvlek op mijn buik. Toen ik klein was, was hij heel duidelijk zichtbaar. In de loop der jaren is ie steeds minder zichtbaar geworden, maar als je het weet en goed kijkt kun je hem nog zien zitten. Bij mijn weten kan het geen kwaad.
mijn zoontje heeft er ook 1. Op z'n balzakje. zijn ene balletje is daar ook nog niet ingedaald. Ik verzorg het niet anders, alleen is mij geadviseerd er elke dag zinkzalf op te smeren. Dit inderdaad omdat ontlasting soms war zurig kan zijn en dan kan het irritatie opleveren op de aardbeienvlek. Heb dat gelukkig nog niet meegemaakt. Zinkzalf beschermt daartegen. Dit hoeft dus niet bij aardbeienvlekjes die buiten het luiergebied vallen. Die van mijn zoontje is best groot, zo groot als mijn pink ongeveer, maar hij is nu wel gestopt met groeien. xxx
Mijn dochter heeft er 1 op haar onderbeen. Wordt nu al lichter en kleiner. Ik heb hem zelf op mn schouder gehad vroeger en is na 2 a 3 jaar weggetrokken
Hier heeft Thirza er eentje op haar rug. Ook geen kwetsbare plek dus (gelukkig maar!). Maar ik zou het gewoon duidelijk aangeven op het KDV, het gewoon even goed doorspreken daar, zodat je zeker weet dat zij ook weten dat het goed verzorgd moet worden...
mijn nichtje heeft er 1 in de holte van haar arm. die groeit emt haar mee. ik vind het nog altijd een akelige bobbel om naar de kijken maar laat dat natuurlijk niet merken. mijn broer is ermee naar een chirurg geweest maar die doen er niks aan het schijnt onschuldig te zijn. ze is inmiddels op een paar dagen na 9 jaar en hij lijkt nog weinig aanstalten te maken te vertrekken.