Tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yvonne87, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvonne87

Yvonne87 Lid

5 mei 2011
    26
    0
    0
    thuis bij mijn dochter :D
    Friesland
    Wie heeft er meer ervaring met tandjes bij baby's van 5 maand,
    Onze dochter heeft al dik 4 weken een witte bult in haar mond, recht boven (kies).... en op de voor kaak zowel boven als onder, witte puntjes, je kan ze bijna niet zien (heel klein en licht), maar het is er niet dik en wit omheen... kunnen dit ook tandjes zijn of is het misschien toch iets anders?? ze fliebbert echt heel erg.....

alvast bedankt voor de reactie's :):):):)

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    fliebbert??

kunnen ook talgkliertjes zijn, mijn dochter heeft het ook gehad dus ik dacht tanden! Nou niet dus..

Nu zijn de tandjes wel aan het doorkomen, zie ook duidelijk de contouren in het tandvlees..

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Wat is flieberen? kwijlen ofzo?
    Zou kunnen van tandjes, maar hoort ook bij de leeftijd.

Mijn zoontje is nu 6mnd en heeft al 2 tandjes (onder in het midden). Nu is het bij zijn bovenkaak erg rood, kauwt hij overal op, zijn ontlasting is anders, heeft koorts gehad en je ziet het als hij even een pijnscheut krijgt, dus denk dat nu de boventandjes aan het doorkomen zijn.

Hier dus wel tandjes, maar geen ervaring met witte puntjes.
    Misschien toch even langs de ha ofzo als je denkt dat ze er last van heeft. Zeker omdat je zegt dat het een kies is en dat is (meestal) niet het eerste wat doorkomt, zou het ook wat anders kunnen zijn.

Mocht ze nergens last van hebben dan gewoon afwachten.

4. Yvonne87

Yvonne87 Lid

5 mei 2011
    26
    0
    0
    thuis bij mijn dochter :D
    Friesland
    ja sorry fliebbert is inderdaad kwijlen en laten lopen, ze kauwd ook overal op vooral haar eigen vingens, het liefst de hele vuist, ze heeft verder nergens last van gelukkig, we wachten het nog maar even af....

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Vraag ik me ook af... behalve dat hier dus niets te zien is (ik twijfel over de ondertandjes)

-kwijlen en bellenblazen
    -rodere wangetjes
    -echt HEEL de wakkere tijden handjes en vingers in de mond (en alles wat hij te pakken krijgt.
    -met zijn duim lijkt het alsof hij "pulkt" aan zijn tandvlees onderkaakje (vooraan waar de eerste tandjes doorgaans komen) Hij "haakt" zijn duimpje er achter en trekt hem er hard weer uit.
    -heeft weer de hele middag niet geslapen.
    -oh... en ontlasting is anders (groener????) en krijgt echt alleen nog maar melk
    -en slechter drinken de laaste 2 weken...

Zelfs mijn moeder, zus en leidster kdv valt het op. Kdv heeft gisteren nog gekeken.

Ik heb wel zo'n middeltje in huis (Dentinox). Kan het kwaad om het er op te doen om te kijken of het verlichting geeft?

6. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    kan geen kwaad hoor, maar wel maximaal 3x per dag.

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Thanx! Zal het vanavond na de fles van 21.30 eens proberen. Als het verlichting geeft kan het maar 1 ding betekenen, toch?

8. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Dat zou je wel denken ja.
    Ik geef het mijn zoontje trouwens op het moment dat ik zie dat hij een pijnscheut heeft. Dan begint hij ook hard te huilen. Ik geef hem dan dentinox en zo'n bijtring uit de koelkast. Tandpijn hebben ze niet constant maar bij vlagen ineens een pijnscheut.

Deel Deze Pagina