Na contact te hebben gehad met kraamzorg zit ik met een kleine vraag. Volgens de organisatie moet het kraambed minimaal 80 cm hoog zijn ivm de ruggen van de kraamverzorgsters... Daar kan ik alleen maar niet meer dan respect voor hebben. Nu zit het bij ons zo... Wij wonen op ons schip waar mijn bed ingetimmerd zit aan alle kanten dus alle oplossingen zoals klossen, bierkratjes en dergelijke gaat gewoon dus niet. Tevens hebben wij geen ruimte voor een huur bed, gewoon omdat de ruimte beperkt is. Volgens de organisatie doen zij dan bepaalde werkzaamheden dan niet, maar hebben er niet bijgezegd wat niet. Wat voor werkzaamheden doen die mensen dan niet? ... gaat dit alleen om het bed verschonen want dat zou geen drama zijn dat doe ik zelf dan wel samen met manlief. Of zijn er nog andere dingen waar ik dan rekening mee moet houden.
Gaat om bed verschonen, hulp geven bij borstvoeding, controles kraamvrouw. Is het misschien mogelijk om een extra matras op bed te leggen? Anders even goed kortsluiten met kraamburo/verloskundige. Ilja