Jeetje ik ga even mijn abo op dit onderwerp stopzetten, mijn inbox van hotmail slaat bijna op tilt haha. *sorry beetje offtopic*
dat gevoel heb ik zo vaak als ik aan de wal ben, net of alles beweegt! Maar dan ligt het aan mn eigen, dan zit het schommelen van het schip nog in mn benen
Hier zie je een overzichtje van de Schaal van Richter, hoe heftig welke schaal is enzo.. Schaal van Richter - Wikipedia
1992, 5.8 op de schaal van Richter in Roermond. En in de jaren '90 in noord Groningen ook een behoorlijke. In noord groningen komen regelmatig aardschokken voor vermoederlijk of zeker (dat weet ik dus niet) door de gasboringen daar.
Echt vaag joh! Maarja, ik had net mot zitten maken met vriendlief dus misschien dat dat wel mijn waarneming beinvloed En ik woon natuurlijk in een flat. Zal zo mijn ouders eens bellen,die wonen in velserbroek. Kijken of die wat gehoord hebben.
Ik weet nog dat de aardbeving uit 1992 veel heftiger voelde en het schudden langer duurde dan bij die van vanavond. We lagen toen echt te schudden in ons bed.
Inderdaad in 1992. In Roermond was er flink schade en die was toen 5.8 op schaal van richter en duurde langer. Dit was een korte. Het komt vaker voor en ik denk niet dat we nu in paniek moeten raken.
Nou lees bij nos dat zwolle ook wordt genoemd, mn zusje was daar en die heeft niks meegekregen en zo dichtbij.... Ik liep met de honden toen het gebeurde......naja heb er niks van gemerkt. maar jeetje ik ken dat echt niet, ik ben niet snel een paniekzaaier maar nu ik zo alleen zit zou ik het echt niet fijn vinden!
Apart he, dat zo dichtbij een ander m niet voelt. Ik belde net m'n ex, woont 1km verderop hier..hij heeft niks gemerkt, terwijl ik zat te schudden op de bank
Ik was in Turkije toen er in 1999 een hele grote aardbeving was! Daarom ben ik altijd al panisch geweest voor aardbevingen. En daarnaast ben ik ook gewoon een dramaqueen