Sinds zondagmiddag heb ik veel pijn in mijn bovenbuik. Een zeurend gevoel (ook in mijn bovenrug) met telkens pijnaanvallen (stekend krampend) met uitstraling naar rechts. Lopen doet pijn, bewegen doet pijn en ook diep ademhalen/hikken/boeren doet pijn. Ik ben gisteren naar de huisarts gegaan en volgens haar kan het galstenen zijn of iets met mijn maag. Ik kreeg maagzuur remmers en heb bloed geprikt in het ziekenhuis. Hiervan kan ik donderdag pas bellen naar de huisarts voor de uitslag. Mocht mijn galblaaswaardes niet goed blijken dan gaat ze nog verder kijken wat er onderzocht moet worden. Nu blijft de pijn aanhouden en ben ik er de afgelopen 2 nachten telkens van wakker geworden. Ik zit nu te denken om naar de hap te gaan. Maar staat dat niet raar omdat ik ook al via mijn huisarts "bloedonderzoek" heb laten uitvoeren? Wat zouden jullie doen?
Is er iets veranderd in de situatie dan de afgelopen uren? De Hap is er voor zaken die niet tot de volgende dag kunnen wachten.
Heb je meer pijn gekregen? Is het niet meer te houden? Ja, dan zou ik bellen. Nee, dan zou ik wachten tot morgen en tegen je eigen huisarts zeggen dat je het niet trekt op deze manier.
Het is nu meer pijnlijk aanwezig dan vanmiddag. Mijn ontlasting leek net beige stukjes te bevatten (of ik moet dingen zijn gaan zien die er niet zijn )
Ik zou zelf pijnstillers/paracetamol nemen voor het slapen gaan en morgenvroeg om 8 uur op het inloopspreekuur van mijn huisarts zitten. En daarbij direct aangeven dat het niet (meer) gaat. De HAP zou ik zelf niet doen, niet omdat ik niet denk dat ze niet deskundig zijn; maar de HAP is hier te ver weg en dat red ik toch niet met buikpijn (of wat voor pijn dan ook) achter het stuur en ik ga mijn kind er niet voor uit bed halen zodat we met het gezin kunnen gaan. De HAP zit hier ook naast het ziekenhuis en ik denk altijd stiekem: dat is gewoon lekker makkelijk geld verdienen. "Ja, ik weet het niet, ga maar naar hiernaast en laat je maar onderzoeken", iets wat je huisarts ook kan zeggen maar dan voor een normaal tarief tijdens kantooruren & het kan op afspraak. Op een eerste hulp moet je altijd zo lang wachten, vind ik (mijn ervaring leert dat ik soms wel 2,5/3 uurtjes heb gezeten en dan had niemand me nog onderzocht). Dan maar een pilletje in mijn mik en dan kom ik morgen wel. Maar ik zeg erbij: ik ben sowieso wel heel erg van het uitstellen en doorbikkelen.
Als het meer pijn is gaan doen en je denkt dat je zo de nacht niet door kan zou ik even bellen, beige in ontlasting kan wijzen op een afsluiting in de galwegen. En nee ik ben geen arts voordat ik hier commentaar krijg
Als jij een verandering in ontlasting ziet, omdat deze lichter is (stopverfkleur?) en de pijn is erger, zou ik zeker de huisartsenpost bellen! Ik sluit mij aan bij Nala en omdat de huisarts ook iets vermoed met je gal, zou ik aan de bel trekken en niet weer zo de nacht in gaan. Pijnstillers is alleen maar de pijn onderdrukken, de oorzaak wordt niet aangepakt. Sterkte!
Ik zal bellen en even overleggen met de ass. Daar zijn ze voor hoor! Ze kunnen evt met Ha overleggen of hij je toch even wilt zien. Dus gewoon even bellen!
Zou bellen. Galstenen los je niet op met paracetamol. Dat helpt totaal niet. Voor galstenen mag je zeker naar de hap. Ze kunnen je een injectie hebben voor de pijn oud of doorsturen naar SEH. Als het je gal is dat doet echt heel erg veel pijn. Voelen erger als weeën .
Ik had precies hetzelfde...ook beige ontlasting. Waren galstenen. Bij mij zette de pijn niet verder door...en ging later over. Anders hadden ze actie moeten ondernemen. Ik zou de hap bellen als het erger geworden is.
Nou met gal aanvallen zat ik v toch midden in de nacht bij SEH. Die pijn kun je echt niet hebben. Dan verheug je je op een pijn stinkende injectie. Zelfs taxi voor laten komen van mijn laatste geld. Had baby van een paar werken. Pfff was hel.
Aan mij heb je niets hahaha ik heb ongeveer 5 maanden met galstenen/ontstoken galblaas gelopen. Persoonlijk zou ik wel tot donderdag wachten.
Echt.!! Vond hel.. ook vijf maanden moeten wachten voor operatie. Elke aanval zat ik b toch echt op SEH,
Het ging vanmiddag op bed (in 1 houding liggend, niet bewegen) beter dan gisteren. Maar vanavond is het weer zo erg als gisteren. De pijnaanvallen lijken op weeen (golvend komen en gaan). Ontlasting is niet helemaal beige maar ik meende er wel beige gedeeltes in te zien. Pcm werkt amper bij mij. Heb nog wel diclofenac maar ik weet dat dat niet goed voor je maag is, dus die neem ik liever niet. Het is niet zo dat ik door de grond zak van de pijn (dus op zich uit te houden), maar het is wel pijnlijk en zeer vervelend
Ik zou zelf bellen. Kunnen zij beoordelen of je moet komen of je het kan uitstellen tot morgen. Ik ga zelf liever bij mijn eigen huisarts, want die kent mijn dossier.
Ja echt... Ik heb het eerst geweten aan de bevalling (was net bevallen). Leefde op paracetamol en ibu. Toen dat uiteindelijk niet meer werkte en ik een aanval had van 72uur heb ik uiteindelijk de hap gebeld en ben ik binnen 9uur met spoed geopereerd
Overigens konden ze in mijn waardes niets vinden, ik zou dan echt een echo eisen! Je verhaal lijkt heel erg op galstenen.