Hoi meiden, eind januarie krijg ik een kijkoperatie maar vind het heel erg spannend allemaal. Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen en dus nog nooit geopereerd of een narcose gehad. Het gene waar ik het meeste bang voor ben is dat ik ziek wordt van de narcose ivm overgeef fobie brrrr. Gelukkig kunnen ze medicijnen via het infuss geven maar toch de angst ervoor blijft. Maar ik moet me daar overheen zetten want de operatie moet echt gedaan worden, ze gaan kijken of de 2 cystes door endometriose komen en wat er allemaal nog meer aangetast is en of mijn eierstok nog goed is omdat daar de cystes zitten. Uitstellen doen ik nu niet want ik wil gewoon dat de cystes zo ie zo weggehaald worden.
narcose valt wel mee hoor. hoe lang duurt de operatie? ik heb ook narcose gehad voor mijn knieoperatie en nergens last van gehad. overgeef fobie? Lijkt me vervelend, vaak als in zwangerschappen moet je ook overgeven. Hoop dat de narcose voor je mee valt.
Paar keer onder narcose geweest maar nergens last van gehad. In elk geval niet overgeven. Succes ermee!!!
De operatie duurt tussen een half uur tot anderhalf uur, het hangt ervan af wat ze tegen komen buiten de cystes. Overgeef fobie is indd vervelend, dat het bij een zwangerschap voorkomt begrijp ik, ik zal het over me heen moeten laten komen maar de angst is en blijft helaas. Nu heb ik natuurlijk daarover al zitten googelen en daar staat dat minder dan 10% kans heeft op overgeven. maar ik zorg gewoon dat ik goed nuchter ben. het lijkt me ook heel raar om in te slapen en het wakker worden ergens anders
Succes meis. Ben zelf paar keer onder narcose geweest en nog geen ene keer over gegeven. enige waar ik last van had was van mn keel ivm beademingsbuis die in mn keel zat. Is het een dagopname??
Ik ben laatst voor het eerst onder narcose geweest (kaakchirurg). Vond het wel heftig allemaal maar goed te doen. Was blij dat het überhaupt onder narcose mocht... Veel sterkte alvast iig!
Hey Noesje, ga je er nu voor! Wat goed meid dat je de stap hebt gezet. Het valt allemaal mee, maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd, want ik heb de operatie al achter de rug. Voor mij was het fijn dat ik al 4 x eerder geopereerd ben dus dan weet je wat er komen gaat,maar het blijft elke keer spannend. Laat het gewoon op je afkomen. Die extra medicatie tegen misselijkheid had ik ook en toen ik later toch een beetje misselijk werd na de operatie kreeg ik gelijk een ander medicijn en de misselijhied was zo weg. IK voelde me alleen zo stoned als een garnaal en ben eenmaal thuis mijn bedje ingedoken en heb de volgende dag een gat in de dag geslapen. Pijn heb ik vrijwel niet gehad. En ik was zo weer hersteld. Nu aftellen voor jou meis! Spannend! Liefs Zora
Ik ben na de bevalling van de eerste onder narcose geweest, voor het verwijderen van de placenta....mennnn wat was ik bang op de weg naar de ok toe, terwijl ik normaal heel nuchter ben Ik gooi het op de zwschapshormonen Maar ze waren zo lief voor me, een broeder stond me echt over mijn wang te aaien, dat alles goed kwam. En achteraf zeg ik, ik had niet bang hoeven zijn en ik heb ook niet over gegeven Werd wakker op de uitslaapkamer, en kon niet wachten om naar mijn man en dochter te kunnen
@zora, ja indd de stap is weer gezet, nu in een ander ziekenhuis. De gyn daar zei er is maar 1 manier om erachter te komen of het inderdaad endometriose is (cystes op eierstok) en dat is om een kijkje te nemen. Ik had 2 keuzes of oudjaarsdag of eind januari, ik heb dus gekozen voor eind januari want oudjaarsdag zag ik echt niet zitten. Ik probeer het allemaal op me af te laten komen die dag maar ik ben al zo'n scheiterd, zelf bij de tandarts heb ik het liefst dat mijn man meegaat haha.
Het is heel begrijpelijk dat je bang bent. Het is toch niet niets een operatie. Ik heb ook gelukkig geen last gehad van misselijkheid. Ik was wel een beetje in de war, maar ik was dan ook vrij high van de morfine die ze bijna standaard bij die operatie geven. Het was trouwens niet een vervelend gevoel van in de war zijn, want ik snapte al vrij snel weer waar ik was. Ik wil je alvast even veel succes wensen en hopelijk ervaar je net als ik die operatie als een opluchting.
Dank je meis, ik hoop dat ze de cystes goed kunnen verwijderen en eventuele verklevingen weg kunnen halen zonder iets te beschadigen.
mijn broertje is ook heel vaak geopereerd, hij is geboren met een hazenlipje en opengehemelte, daardoor heb ik er veel van meegekregen, maar ook vind het nu een eng idee! maar wel weet ik dat je gelijk rustig bent zodra je er bent want ze stellen je helemaal gerust en staan echt goed voor je klaar! ik hoop dat je goed nieuws krijgt na de operatie! sterkte!
Hey noesje, Ik wens je heel veel suc6 met de operatie Ikzelf ben ook doorgestuurd de mijn HA ivm uitstel mentr. Arts denkt ook dat ik misschien wel last heb van een cyste... Ben benieuwd Suc6
Bij zijn de cystes ontdekt dmv echo, ik ben regelmatig ongie maar bijna 4 jaar bezig voor een kindje. Zelfs ik zie de 2 cystes duidelijk op de echo, ze zitten op linker eierstok 1 is nu 6 cm en ander is 3,5 cm. Dat is best flink dus. met de kijkoperatie kunnen ze vaststellen of het endometriose is ja of nee en als het endo is wat het aangericht heeft, want als het endo is of iets anders heb ik er lang mee gelopen....en kan het mijn vruchtbaarheid aangetast hebben. Indd afwachten meer kan ik niet doen.
Ik heb in november vorig jaar een kijkoperatie gehad en in januari een herstel operatie gehad aan me eileiders maar van misselijkheid heb ik helemaal geen last gehad, alleen idd zoals hier al eerder werd gezegt last van die buis in me keel de 2 de keer niet want toen had ik het gemeld dat ik de eerste keer zoveel pijn erna van toen hadden ze een kleine buis gebruikt. Maar duim voor je dat alles goed gaat meis! Heel veel suc6!
Hi Noesje, ik wou je veel succes wensen ik heb het zelf een anderhalf week geleden gehad.... Liefs sjan
Ik heb 2 x een narcose gehad ( een curretage en toen nog een keer een curretage) nergens last van gehad! De eerste keer ben ik 1,5 uur weg geweest de 2de keer zo'n 30 minuten....
Suc6 noesje!! Ik ben 3 weken geleden voor het eerst geopereerd aan een cyste (helaas geen kijkoperatie dus moest 4 dagen blijven:S) En ook ik ben een schijterd!! Maar het is me heel erg meegevallen.. Ook het idee dat je weg ben en ineens weer ergens anders wakker word viel mee, lijkt alsof je automatisch weet dat je in het ziekenhuis bent.. In ieder geval heel veel succes, en alles komt goed (Ook ik was niet misselijk na de narcose)