Aardewerken pot gesigneerd met P, wie kent dit merk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi ik heb vandaag bij de kringloop een mooie bowl-pot gekocht, onderop staat de letter P.
    Ik ben altijd erg benieuwd naar de oorspronkelijke waarde van de spullen die ik heb gekocht :)
    Wie o wie weet wat de P onder de aardewerken pot met deksel betekend?

2. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, kan zoveel zijn he? Bekendste die signeerde met P is Peter/Petrus Ragout.
    Later werd dit PR en nog later met echt een soort stempel. Maar ook hier is veel namaak in.

Maar kost tegenwoordig geen drol hoor, ook niet als het oud is (man zit in de antiek/brocante) als het je daar om te doen is...

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
  4. O ja, ik vind dat ook altijd zo leuk :D Lekker snuffelen in de kringloop ofzo en dan erachter proberen te komen waar het voorwerp vandaan komt.

Zo had ik ook een "delfts blauwe" vaas geërfd van mijn oma. Achteraf blijkt dat dus geen Delfts blauw te zijn, maar namaak uit Gouda. :D Maar dat deert me niks, het gaat mij om het verhaal achter het voorwerp, niet om de waarde ervan.

Wat de P betekent weet ik helaas niet. Heb je een foto van het voorwerp? :)

5. Ons Kleintje

Nee hoor hij is voor eigen gebruik, ik heb nodig voor een bowl tijdens een verjaardag volgende week.
    Maar ik had laatst pannen gekocht en die bleken uit 1931 te zijn. Dat was erg leuk, maar ga ik niet verkopen oid. Toch wel leuk als je ze voor weinig koopt en ze duur blijken te zijn, geeft mij een speciaal/ rijk gevoel.
    Dank voor je uitleg!

6. Ons Kleintje

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.267
    113
    Heb je een foto? Altijd leuk om het verhaal er achter te horen/ op te zoeken.

Wanneer het meer waard is dan dat je hebt uitgegeven is juist leuk.

8. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Oude meuk is leuk! Ik ben ook nieuwsgierig naar het merkje.. Ik denk ook aan petrus regout..
    Is idd niks meer waard, ik had er vroegah een compleet servies van wat ik toen voor een paar duizend gulden verkocht en nu krijg je er bijna niks meer voor! Maar daar gaat het je niet om, dus dat maakt dan ook niks uit :D

9. Ons Kleintje

oh sorry dat ik dit nu pas zie! Ik zal morgen een foto plaatsen, t is nu al te laat voor me:)

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Pot.

Logisch.

Deel Deze Pagina