Wij zijn bij een huurwoning wezen kijken wat opzich een ideale woning is...maar..... Er zit vocht in de muur waardoor er enkele plekken ook schimmel is ondstaan. Volgens de eigenaar komt het door de opslaande regen tegen de muur.maar wat kan hier tegen gedaan worden? Of is dit onbegonne werk ? Moet wel zeggen dat de eigenaar van nu er 14 jaar heeft gewoond en niet de schoonste mensen zijn...maar de locatie en huis zijn verder ideaal. Wat zouden jullie doen?
Nog nooit gehoord van opslaande regen wat vochtplekken in huis veroorzaakt. Slechte isolatie of lekkage denk ik eerder aan hoor. Een serieus vochtprobleem zou voor mij een reden zijn er vanaf te zien. Slecht voor de gezondheid.
Is het niet het voegenwerk van de buitengevel wat de vochtproblemen veroorzaakt? Ik kan mij niet voorstellen dat het alleen door opslaande regen is veroorzaakt.
Wij hebben hetzelfde probleem. Een mega vochtprobleem en dus schimmel in de slaapkamer. Helaas pas gezien nadat we er al in woonden want de muren waren donker geverfd. Hier is het probleem de isolatie huis is zeer slecht geisoleerd en day moet dus gedaan worden. De huiseigenaar wilde eerst nog de schuld in onzr schoenen schuiven door te zeggen dat we niet genoeg verluchten maar de ramen staan altijd open.
Je kan de buitenmuur impregneren met een vloeistof, weet alleen niet hoe het heet. Dat zorgt ervoor dat de muren jarenlang vocht afstoten.
Wat al gezegd is, de voegen controleren of impregneren. Maar als het een huurhuis is zou ik dat eerst met de verhuurder bespreken voordat ik het contract tekende. Hij moet dit regelen en betalen, en daar hebben ze niet altijd zin in. Het kan ook komen door een spouwmuur die geisoleerd is met isolatiemateriaal wat nasr beneden is gezakt door het vocht. Dan wordt het nog veel duurder, eerst drogen, dan materiaal eruit halen, opnieuw isoleren en dan impregneren. Dat hebben mijn schoonzus en zwager gehad.
bij de vorige bewoners in dit huis is de hele buitenmuur geimpregneerd, maar kan zelfs van je dak, afvoer, waterleiding zijn. alles kan... zou er mee oppassen... iig normaal is dit iets voor de verhuurder zijn rekening/zorg. maar als je het over wil kopen zou ik eerst goed kijken wat de oorzaak is
Het is dus een heel groot risico....dan had ik toch gelijk en kan ik manlief nu ook echt duidelijk maken dat dit niet niks is..
Kan een groot probleem achter zitten idd. Maar buiten het opzoeken en oplossen van het probleem (lekkage/isolatie enz) moet ook de wand waar de schimmel in zo verwijderd en behandeld worden. Dat doen woningbouw verenigingen bijna nooit. Maar schimmel is gevaarlijk! En kan ernstige gezondheidsklachten veroorzaken