Aardig(e) opdringerige buur...

Discussie in 'De lounge' gestart door w03z3l, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Post iets over opdringerige mensen/stalkers/bemoeials etc. Als ze dat ook meteen liked heb je niet meteen die ergernis, maar kan je eerst even gniffelen.
    Kun je altijd nog eens het fotootje of de opmerking aanhalen als je haar weer ziet. Heb je meteen een opening voor een gesprekje.

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Haha mijn gedachte. Ik like ook best veel. En dat bedoel ik dan gewoon lief. En ik sla mijn schoonmoeder ook structureel over om dezelfde reden

3. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0

Pff gelukkig maar (niet voor jou natuurlijk :p ) ik dacht al ff dat ik gek was ofzo.. :D
    Ik ben ervan overtuigd dat ze ook ongeveer zo zou zijn als ze m'n tel nr zou hebben, reden temeer ervoor te zorgen dat dat niet gebeurt ;)
    Aan de deur komen doet ze (nog) niet maar vrees er wel voor als de kleine er straks is. Die 'grap' over haar werk, op fb, daar zou nog wel eens een kern van waarheid, verhuld in een grapje in kunnen zitten, haar kennende.
    Scheelt dat ik volgens mij niet de enige ben in de buurt die haar opdringerig vind, alleen ik vind haar dan wel weer te aardig om er wat van te zeggen omdat ik haar ook weer niet wil kwetsen.. Ik ben ervan overtuigd dat ze het goed bedoelt, en waars gewoon ook niet zoveel te doen heeft...

Off-topic: wil wel ff zeggen dat ik het echt jammer vind dat sommige reacties nog net niet letterlijk zeggen dat ik me aanstel. Wat voor mij onprettig voelt, hoeft voor een ander geen probleem te zijn, maar dat maakt het voor mij niet minder vervelend... Ik dacht dag we hier met z'n allen zaten om dingen te delen, elkaar te helpen en vooral elkaar in de waarde te laten.. Niet om elkaar af te zeiken...

4. Talvi

Talvi Niet meer actief

Je wordt toch ook niet afgezeken?

5. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0

Nou sommige reacties zitten er niet ver van af ;)
    Geeft verder niet, maar reageer dan gewoon niet... Als je het niet kan begrijpen en alleen maar vind dat ik me blijkbaar aanstel. Prima hoor, maar ieder zit anders in elkaar..
    Ik vroeg om tips en advies, niet perse om of ik me terecht druk maak om iets toch..?

6. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik vind het woord stalken wat overdreven voor een buurvrouw die alleen op like klikt en reageert op dingen die je op Facebook post. Ze zal echt niet continu op jouw pagina kijken maar jouw statusberichten komen waarschijnlijk gewoon op haar timeline langs. Waarschijnlijk doet ze dit bij alle berichten die op haar timeline langskomen.
    Om het dan maar direct te zeggen, ik vind dat je je aanstelt.

7. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0

Thnx, maar dat was m'n vraag niet ;)

8. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Gewoon in je restricted lijst gooien ben je toch vrienden ziet ze het zelfde als een niet vriend.. probleem opgelost... Voor je dat doet zet je een status neer dat je heel je facebook gaat opschonen en bla bla ;) Werkt prima!

9. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Top, dit klinkt als een nuttige oplossing, dank je wel. Waar vind ik dat dan, bij privacy ofzo?

10. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Ik vind het woord stalken ook een tikje overdreven. Denk dat ze sowieso elk bericht liked. Heb ook een contact op WhatsApp die elke keer reageert als ik een ander status of profielfoto heb. Weet dat ze het bij anderen ook doet, misschien is jouw buuf er ook zo een.

11. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Daarom stond stalken ook tussen ' ' ;) Maargoed, van mij mag het topic wel dicht want het gaat nu meer over of het terecht is of aanstellerij van mij en ik geloof dat je daar pas over kan oordelen als je het zelf hebt, en alles weet en ziet.. Jammer, maar had dit topic beter niet kunnen openen...

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dit helaas. Ik denk dat je een buurvrouw hebt die (misschien) van nature te opdringerig is/overkomt. Ze heeft waarschijnlijk totaal niet door dat ze op die manier mensen afstoot.

Kijk eens hoe ze reageert op anderen, ben jij de enige bij wie ze binnen 2 minuten reageert of 'leeft' ze op facebook?

13. SuusRH

SuusRH Actief lid

14 feb 2015
    113
    0
    16
    Oef ik herken je verhaal, in mijn geval is het de vrouw van een goede vriend van mijn man.
    Inderdaad overal op reageren en zo dat ik er de kriebels van krijg. Toch heeft ze haar hart op de goede plek, maar omdat ik geen vriendschappelijke band met haar heb, voelt het toch anders ofzoiets...

14. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Misschien komen er weinig berichten in haar nieuws overzicht waardoor ze de jouwe snel ziet? En zit ze gewoon erg veel op facebook
    Het is vast lief bedoeld

15. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.275
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina