Hoi, In december ben ik bevallen van een prachtig meisje en hebben we een heel fijne kraamweek gehad met een super kraamverzorgster. Nu ben ik zwanger van onze tweede en willen we graag kraamzorg van hetzelfde bureau en dezelfde kraamverzorgster (als dat kan). Nu zat ik net hier op het forum te lezen en veel mensen geven de kraamverzorgster een kleinigheidje. Bij onze eerste had ik er totaal niet bij stilgestaan, maar bij de tweede zou ik dat alsnog graag doen. Het eerste wat ik me afvraag is of we, bij dezelfde kraamverzorgster, alsnog een kleinigheidje zullen geven voor de goede zorgen bij de eerste (achteraf voel ik me toch een beetje schuldig enigszins, ze heeft ons enorm goed geholpen en was erg gezellig, behulpzaam en liet ons veel zelf doen ookal was voornamelijk ik heel onzeker)? Krijgen we een andere kraamverzorgster vraag ik me weer af is het dan niet juist raar om dat bij diegene wel te doen, terwijl ik dat bij de eerste niet heb gedaan? Zou het niet leuk vinden als kraamverzorgster 1 toevallig te horen krijgt dat kraamverzorgster 2 wel een kleinigheidje heeft gekregen en zij niet! Goed, misschien iets kleins waar ik me druk om maak maar ja je bent zwanger of niet he Groetjes!
Als je iets wil geven, gewoon doen! Kun je er altijd nog bij zeggen dat je dat bij de eerste helemaal is ontschoten, dat nemen ze je écht niet kwalijk hoor!
Nee joh! Ik werk in de kraamzorg en krijg geregeld wel eens een kleinigheidje maar ook wel niet. En ik verwacht dat ook absoluut niet, ik hoop alleen een tevreden gezin achter te laten. En ik heb t er niet met m'n collega's over wat we wel eens krijgen.