Oorpijn of tandjes? HA bellen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by rus05, Jun 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn dochter I is bijna 5 maanden en ik werd gisteren gebeld door het kinderdagverblijf dat ik haar moest komen halen want ze had 39 graden koorts. Ze was rustig toen ik haar ophaalde, maar ze huilde absoluut niet. Eenmaal thuis heb ik niet meteen een zetpil gegeven. De koorts leek uit zichzelf minder geworden en ze sliep 3 uur achter elkaar zonder huilen of andere tekenen van pijn. Het enige dat me opviel (doet ze al een paar dagen) is dat ze veel met haar vuistje in haar mond zit. Na het wakker worden was de koorts ineens 39,2 en moest ze wel huilen, ze greep af en toe naar haar oor. Heb toen wel zetpil gegeven, bij ons laten zitten/liggen: af en toe huilen, naar oor grijpen (ook met zetpil), en dan weer geen pijn, lachen en spelen. Alle flesjes opgedronken, uiteindelijk om 23.30 in bed gelegd en ze heeft tot 08.00 geslapen. Nu wel weer koorts maar lang niet zo hoog als gisteren, 38.1. Ze is vrolijk en ligt in de box te spelen dus voorlopig geen zetpil denk ik?

Sorry voor het lange verhaal maar ik wilde zo compleet mogelijk het verhaal geven. Wat denken jullie? Is het oorpijn die met vlagen komt of is het een tandje? En moet ik even afwachten hoe het vandaag gaat of de huisarts bellen? Alvast bedankt voor jullie adviezen!

groetjes Rus05

2. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoihoi

ik zou het nog even aankijken wat het vandaag doet, zeker opletten of ze vaak aan haar oortje zit en of de koorts weer hoger word

als ze lekker speelt dan hoef je haar met koorts niet persee een zetpil te geven, gewoon even kijken hoe of wat

en de meeste dokters vinden het pas "noodzakelijk" om kindjes die volgens mij 5 dagen koorts hebben te zien.

maar stel dat ze echt hele tijd aan haar oortje zit en veel huilt zou ik wel bellen hoor, maar anders zou ik het even aan kijken

suc6!

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik denk persoonlijk niets ernstigs...maar als je het niet vertrouwd kan je de HA toch even bellen? dan weet je het zeker. :)

4. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Ik zou voor de zekerheid even bij de huisarts langsgaan, dan heb je zekerheid of dat het wel of niet van de oortjes afkomt en kun je wat gerichter handelen.
    Zit hier met hetzelfde en heb straks een afspraak.

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Bellen na 3 dagen koorts of als ze minder dan de helft van normaal drinkt. Of als je vermoedt dat ze echt pijn heeft.

6. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn, bedankt voor jullie reacties! De koorts is zonder zetpil gezakt naar 37.1 (net gemeten) maar ze werd wel huilend wakker knagend op haar vinger. Nu lijkt de pijn gezakt en ligt ze te spelen in de box. Niet te volgen dus, en dat doet me toch eerder denken aan tandjes: dat komt en gaat toch? Terwijl je bij een oorontsteking veel meer zou verwachten dat het de hele tijd pijn doet? Het is mijn eerste kindje dus nog geen ervaring maar dat is wat ik zou denken. Jullie?

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Klinkt inderdaad als tandjes. Ik zou iets geven om op te kauwen.

Bij oorontsteking hebben ze langer last en vooral als ze liggen. Maar heb (gelukkig) geen enkele ervaring met oorontstekingen.

Share This Page