Hallo allemaal, Heb al eens eerder een topic geopend over het feit dat onze 3jarige meid bij de ogentest amper bleek te zien met rechts. Na heel veel onderzoeken in het ziekenhuis is nu gebleken dat ze een aangeboren defect heeft aan haar rechterooglens... Nu is het de bedoeling dat die lens eruit gaat en een kunstlens erin. Hopelijk kan ze dan na een hele tijd oefenen en het afplakken van haar goede oog weer een beetje gaan zien met rechts. Vind het zo sneu voor haar . Natuurlijk kan je kind veel ergere dingen hebben, maar je ogen zijn zo kostbaar... Ben er erg verdrietig van. Iemand misschien ervaring hiermee?
Och wat vervelend voor jou en natuurlijk je kleine meisje. Ik heb daar geen ervaring mee, maar wel met een kindje met problemen met de ogen. Mijn dochtertje is namelijk scheel geboren. Wij zijn dus sinds dat ze 3 maanden is onder controle bij een oogziekenhuis en zijn met 6 maanden begonnen met afplakken (ze is nu 9 maanden). Vanmiddag horen we of ze binnenkort een operatie moet, of dat ze dat nog een jaartje uitstellen. Geopereerd moet ze sowieso, waarschijnlijk meerdere keren. En daarna zal ze tot haar 8ste, als alles goed gaat tenminste, onder controle blijven, met de hele rataplan van afplakken, brilletje etc. Maar, de prognose is wel gunstig. En mijn dochter zal zeer waarschijnlijk op latere leeftijd geen hinder hiervan ondervinden. Functioneel dan. Waarschijnlijk zal ze altijd wel iets loensen, maar ze zal bijv. wel kunnen gaan autorijden. Gaat de operatie van je dochtertje op korte termijn gebeuren? Ik hoop dat jou dochtertje haar zicht weer terug gaat krijgen met rechts. Maar ik snap heel goed dat je er verdrietig van bent. Het gaat ten slotte om je 'alles'.
Geen ervaring, maar wil je wel even sterkte toewensen, het is nooit leuk als je kindje iets heeft en dan ook nog geopereerd moet worden. Gelukkig is het een snelle en vrij simpele operatie en volwassenen kunnen heel snel weer goed zien ermee, ik neem aan dat dat voor jouw dochter ook geldt? Bij volwassenen wordt het lokaal verdoofd, weet je al hoe ze dat bij jouw dochter gaan doen? Ze moet wel zeker een half uur muisstil zitten, lijkt me wel moeilijk voor een meisje van 3 (als ik naar Eva kijk tenminste )
Volgens mij heb ik op je vorige topic ook gereageerd wat een tegenvaller gelijk een operatie in het verschiet. Maar gelukkig dat jullie er wel achter zijn nu! Ik wil je heel veel sterkte wensen met plakken en brilletjes heb ik ervaring maar met oogoperaties niet . Ik hoor wel hoe het allemaal gaat!
Allereerst heel veel sterkte met de oogoperatie. Hopelijk kan ze weer beter kijken met haar oogje. Verder geen ervaring met kindjes die slecht kijken, maar wel met m'n zwager, die door een ongeluk tien jaar geleden zijn ene oog beschadigde. Na heel veel ellende en pijn, moest hij z'n oog kwijt. Z'n hele leven leek in duigen te vallen. Maar een half jaar later mocht hij weer auto rijden, en hij ging weer werken, en nu: niemand heeft er nog erg in. Hij kan maar met één oog zien, maar hij doet gewoon weer alles als ervoor. Dus er valt wel heel goed en normaal te leven als je een oog kwijt bent. Maar leuk is anders, dat is een feit. Het allerbeste met je kleine meid!
sterkte met de operatie. heb alleen ervaring met een kind dat zonder bril slecht ziet. mijn man heeft vroeger 3 oog operaties gehad omdat hij scheel keek. 1ste ziekenhuis had het verknalt en is toen nog 2 maal in het amc geopereerd.
Die kleintjes gaan onder narcose hoor! Het is idd een simpele ingreep op zich, maar denk niet dat veel kinderen blijven zitten als er iemand in hun oog snijdt . Wat ze zal zien na die operatie blijft een verrassing... Omdat het een aangeboren iets is heeft ze waarschijnlijk nooit met dat oog gekeken waardoor het lui geworden is. Daarom ook het afplakken van het goede oog, zodat het slechte oog wel zal moeten leren kijken... Bedankt voor jullie steun!
ik ben geopereerd aan mijn ogen toen ik 2,5 was, ik keek erg scheel en met beide ogen zag ik slecht, wat er is gedaan tijdens de operatie weet ik eigenlijk niet eens precies, alleen dat ik nu met links en recht 70% zie, en dat dmv een bril ik met links 100% kan zien en rechts blijft 70% ik ben heel blij dat mijn ouders dit op jonge leeftijd hebben gedaan, anders zou ik misschien gepest zijn geweest door het scheelkijken. het is natuurlijk wel erg sneu en vervelend, succes en sterkte.