Hallo allemaal, Heb al eens eerder een topic geopend over het feit dat onze 3jarige meid bij de ogentest amper bleek te zien met rechts. Na heel veel onderzoeken in het ziekenhuis is nu gebleken dat ze een aangeboren defect heeft aan haar rechterooglens... Nu is het de bedoeling dat die lens eruit gaat en een kunstlens erin. Hopelijk kan ze dan na een hele tijd oefenen en het afplakken van haar goede oog weer een beetje gaan zien met rechts. Vind het zo sneu voor haar . Natuurlijk kan je kind veel ergere dingen hebben, maar je ogen zijn zo kostbaar... Ben er erg verdrietig van. Iemand misschien ervaring hiermee?
Och wat vervelend voor jou en natuurlijk je kleine meisje. Ik heb daar geen ervaring mee, maar wel met een kindje met problemen met de ogen. Mijn dochtertje is namelijk scheel geboren. Wij zijn dus sinds dat ze 3 maanden is onder controle bij een oogziekenhuis en zijn met 6 maanden begonnen met afplakken (ze is nu 9 maanden). Vanmiddag horen we of ze binnenkort een operatie moet, of dat ze dat nog een jaartje uitstellen. Geopereerd moet ze sowieso, waarschijnlijk meerdere keren. En daarna zal ze tot haar 8ste, als alles goed gaat tenminste, onder controle blijven, met de hele rataplan van afplakken, brilletje etc. Maar, de prognose is wel gunstig. En mijn dochter zal zeer waarschijnlijk op latere leeftijd geen hinder hiervan ondervinden. Functioneel dan. Waarschijnlijk zal ze altijd wel iets loensen, maar ze zal bijv. wel kunnen gaan autorijden. Gaat de operatie van je dochtertje op korte termijn gebeuren? Ik hoop dat jou dochtertje haar zicht weer terug gaat krijgen met rechts. Maar ik snap heel goed dat je er verdrietig van bent. Het gaat ten slotte om je 'alles'.