Sinds een paar dagen heb ik écht last van bandenpijn. Ik heb het niet zozeer bij snelle bewegingen of niezen, maar meer bij een wat langere tijd staan, lopen, zitten of liggen. Na een tijdje in één bepaalde houding iets gedaan te hebben krijg ik een soort vervelende, zeurderige menstruatiekramp die ook nog eens lekker naar mijn heup en onderrug toetrekt. Mijn vk zei dat zeker rond de 27/28 weken je baarmoeder een mega groeispurt heeft en het daarmee te maken heeft. Nu vertelde zij mij over buikbanden die verstevigen. Heeft iemand daar ervaring mee? Hielp het? of is er een andere gouden tip???
Ik heb zo'n ondersteuningsband van medela. Ik draag hem niet constant, maar wel als ik veel moet lopen enzo. Ik vind het heerlijk. Hij 'tilt' je buik een beetje op, waardoor de spanning op je banden een beetje wordt verlicht.
Ik draag al vanaf 12 weken eigenlijk alleen maar broeken met gewoon zo'n elastieken buikband eraan, en heb er een losgeknipt van een kapotte broek die ik draag onder een jurkje of rokje, ik kan écht niet zonder die banden. Geweldig, ik heb de hele zwangerschap geen bandenpijn of wat dan ook gehad en ook geen striae. Als ik geen band draag krijg ik al snel een hard/zwaar gevoel in m'n buik..