Mag jou dreumes mee zwemmen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweekids, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Afgelopen weekend wilde schoonmoeder graag Sylvano voor 2 nachten, dus van vrijdag tot zondag. Heb gezegd dat ik dit te lang vind en 1 nachtje wel goed is en dat we m dan zaterdag vroeg brengen zodat ze nog wat aan de dag hebben.
    Nu had ze vorige week al gevraagd of ik zijn zwembroek mee wilde nemen zodat ze konden gaan zwemmen. Heb gezegd dat ik dit liever niet heb, oke.
    Nu kwamen hun Sylvano zondag weer terug brengen en vroeg ze waarom hij niet mee mocht, dus ik uitgelegd dat ik het totaal geen prettig idee vind en dat mijn grootste angst is dat ik gebeld word ja mevrouw uw zoontje is verzopen omdat oma even niet oplette. Nou en denk je dat we niet goed op hem letten blabla. Kreeg er een nare bijsmaak van. Is het nou zo raar?

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Lynn mag ook niet met iemand anders zwemmen, ik vind het niet nodig, en heb zelf al moeite om mezelf om te kleden, dan Lynn d'r badpakje aan en dan er na weer omkleden. Ze kunnen toch ook lekker wandelen of naar de kinderboerderij?

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ze gaan inderdaad normaal ook altijd naar de kinderboerderij nu ook gewoon weer gedaan.

4. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Misschien heeft het meer te maken met hoe je het zegt :(

Op zich begrijp ik je standpunt. Ons kindje is nog lang geen anderhalf zoals jouw kindje, dus ik weet niet hoe ik er tegen die tijd over denk. Maar van mij mogen opa en oma haar niet eens in bad doen, omdat ik dat te eng vind. Ze zijn gewoon wat minder snel en minder handig, en dat vind ik met dit soort dingen wel heel belangrijk.

Maar misschien is het niet zo vriendelijk om het te verwoorden als 'ik wil niet gebeld worden dat mijn kindje is verzopen omdat oma niet oplette'... Misschien reageert ze daarom zo vol onbegrip.

Ohjee, ik hou me hart vast voor als ik dit onderwerp moet gaan bespreken met schoonouders ;)

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dat heb ik niet gezegd ;)
    Ik heb enkel gezegd dat het me geen prettig idee lijkt en dat het een gevoel van controle is.

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik vind het niet raar, als jij het niet wilt moet je het niet doen, jij bent baas over je eigen kind. Maar waarom zo weinig vertrouwen in oma?

7. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Ah, zo leek het :p
    Nee, ik begrijp je standpunt hoor, heel herkenbaar. Van mij mag ze daar dus niet eens in bad, laat staan een groot zwembad :$

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Van mij mag het wel. Maar ik ga ook iedere week zwemmen met mijn dreumes. En ik weet hoe voorzichtig mijn ouders zijn met hem! Maar als jij er niet goed bij voelt, niet doen. Kun je beter zeggen dat je daar nog een jaartje ofzo me wilt wachten.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nou geen idee vind het gewoon niet prettig terwijl ik het bij mijn moeder anders zou vinden, alhoewel die niet van zwemmen houdt dus die zal niet zo snel met hem gaan zwemmen :p

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind het wel een beetje raar. Ik laat mijn schoonouders en schoonzus ook met hem gaan zwemmen. Mijn moeder wil niet. Maar persoonlijk denk ik dat de kans dat er in het zwembad iets gebeurd kleiner is dan in bijvoorbeeld een auto-ongeluk krijgen (even hout vasthouden en afkloppen). Meestal komt de redder ook even langs als hij ziet dat je met een klein kindje bezig bent en het is niet te druk (wij gaan wanneer er weinig drukte is). En die houdt ook een oogje in het zeil. Wat je misschien kan doen is met hen meegaan de volgende keer, dan ben je er zelf bij en zie je hoe ze met hem omgaan.

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik snap je angst op zich wel. Mijn zoontje is 2 wkn geleden met iemand (niet eens opa/oma ofzo) mee wezen zwemmen en het schoot ook door mijn hoofd... MAAR ik vind de angst niet reeël en heb hem dus wel mee laten gaan. Er kan altijd wat gebeuren als hij iets met iemand anders doet en ik wil me niet laten leiden door angst. Ik weet dat er goed op hem gelet wordt.

12. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje mag wel mee zwemmen. Laatst nog met mijn zusje wezen zwemmen. Mijn zusje werkt wel in de kinderopvang, dus ik weet wel gewoon dat mijn zusje weet hoe ze met kleine kinderen moet omgaan dat geeft wel meer vertrouwen.

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Tja als het alleen aan je schoonmoeder/schoonouders ligt vraag ik me af of daar het probleem zit.

Hier is het geen enkel probleem. Als mijn schoonmoeder hem mee wil nemen om te zwemmen, dan doet ze dat. Heb ik zelf ook al geopperd. Vergeet niet dat jouw schoonmoeder in ieder geval ook minstens 1 kind gekregen heeft. Oma's en opa's hebben ook zo hun wensen en ik vind dat de ouders van tegenwoordig af en toe echt doorslaan in het opleggen van grenzen en wat opa en oma wel en niet mogen (terwijl er wel zondermeer gebruik wordt gemaakt van de gratis opvangmogelijkheid in de meeste gevallen), maar goed, das een andere discussie.

En als het je geruststelt, ga dan een keer samen met haar en je zoon zwemmen. Dan is zij blij, jij blij en kun je meteen zien hoe ze met hem om gaat.

Voor wat betreft het blijven slapen vind ik het een ander punt. 2 dagen/nachten is best lang en dat moet je als moeder ook wel kunnen.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Denk inderdaad dat het aan mij ligt aangezien hij wel gewoon 2 nachten naar mijn moeder mag. Ze heeft wel een alcohol verleden en drinkt af en toe met haar nieuwe vriend dus weer dus denk dat dat het probleem is.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb daar eerlijk waar nog nooit over nagedacht. Ik laat mijn kind alleen gaan naar mensen die ik vertrouw, en als zij dan graag willen gaan zwemmen, dan mag dat uiteraard.

Ik sta soms toch te kijken van dit soort topics. Ik analyseer die dingen allemaal niet zo als sommigen. Ben ik nou zo'n losse moeder?

Maar goed, das geen kritiek hoor, je moet uiteraard alleen doen waar je je zelf goed bij voelt.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Neehoor ben helemaal geen moeilijke of strak houdende moeder, maar ben zo vreselijk geschrokken van mijn topic: Ben jij weleens bijna dood gegaan? Zeker 40% is een keer bijna verdronken vroeger..

17. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Dan vind ik het wel een ander verhaal. Dit is nl precies de reden dat ZL nimmer bij mijn vader mag slapen of er alleen verblijven. Daar ben ik, hoe vervelend ook, altijd bij. Mensen die drinken zijn onberekenbaar en hebben inschattingsproblemen, zijn trager met reageren e.d.

Ik zou dat overigens wel op die manier aan haar duidelijk maken, dat dat je dwars zit. Anders blijft het vaag voor haar en snapt ze niet waarom zij tov je moeder achtergesteld wordt.

18. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Mee eens!

Maar zoals ik zag wat je aangevuld hebt aan informatie, dan begrijp ik je wel! en dan snap ik ook heel goed dat je dat een beetje eng vindt

maar zoals de topic gestart is ben ik het eens met het bovenstaande:)

19. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Als ze nu (af en toe) weer drinkt snap ik je wel. Dan zou ik het ook niet willen....

20. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik snap je helemaal, nu is mijn dochter pas 5,5 maand dus zal het voorlopig nog niet voorkomen maar ik zie mijn meisje over een jaar ook met niemand anders zwemmen dan papa en/of mama!

Deel Deze Pagina