Tropische hitte in aankomst... Tips voor baby's?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Roxyroxx, Jun 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Ik lees dat er tropische hitte van 30-35 graden zit aan te komen... Sowieso ben ik dan van plan om het mannetje alleen in een rompertje of luier te doen, maar wat kan ik nog meer doen? Flesje krijgt hij meestal om de 3,5 - 4 uur dus denk dat het misschien verstandig is om tussendoor wat water te geven. Is misschien het babybadje vullen met lauw water om een beetje in af te koelen een goed idee?!

Nog andere tips? De kleine is trouwens bijna 5 maandjes...

2. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Haha eerst zien (voelen) dan geloven :p
    En mijn verlof zit erop en het wordt dus warm, fijn zeg :p

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vooral uit de zon houden, en een plekje op zoeken waar het nog wat koel is. Mijd de zon als hij op zijn hoogste punt staat. Verder goed laten drinken (beetje extra water mag).

Mijn dochter was 4 maanden toen het zo extreem heet was vorig jaar. Ze had hier alleen een mouwloos rompertje aan en we gingen naar het park waar veel schaduw was. Ook hadden we een hydrofiel natgemaakt en daar koelden we haar wat mee.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Binnen blijven haha.

Met dat weer blijven we thuis bij de airco

5. tuc

tuc Niet meer actief

ja ik dacht ook meteen eerst zien haha.

maar ff serieus..mocht het echt gebeuren: ik zou altijd iets aan doen, een romper of een shirtje zodat het vocht van zweten goed opgenomen wordt.
    In principe hoef jij nog niks extra's te geven buiten het flesje om de 3,5 a 4 uur, maar als hij het lekker vindt of jij je er prettiger bij voelt dan kun je evt een beetje water tussendoor geven. Zeker niet in de zon...maar dat wist jij ook wel denk en proberen niet op het heetst van de dag naar buiten.
    Ik ontkom er ook niet helemaal aan, want moet toch de oudste heen en weer naar school brengen.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik zet het babybadje buiten of een klein zwembadje heb ik vorige week bij de kruidvat gekocht, toen ik het kocht dat ik nog van "daar kan ik zelf ook inzitten" maar ik vrees dat als ik erin ga er geen water meer in is

mijn angst is het slaapkamertje, die word zooo warm pfff

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,185
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Tropische hitte?
    Wanneer dan?
    Mocht het zo wezen dan gewoon een rompertje aan en lekker thuis blijven.

8. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Vanaf morgen tot woensdag schijnt

9. Onje

Onje Niet meer actief

Haha serieus tropische hitte??!! Hier ??

Maar ok ik doe met extreem heet weer thuis of op balkon alleen een luier aan.
    Badje neer zetten met een klei laagje lauw water en lekker een beetje spetteren.
    Goed insmeren het liefst altijd iets op hun hoofd ook in de schaduw!

Blijf tussen de hoogtepunten ( ooooh gaan we die echt krijgen??!!!) uit de zon.

En vooral lekker genieten !!

10. Onje

Onje Niet meer actief

Kijk net even op het knmi maar die temperaturen lopen flink uitelkaar zeg jeetje. Nou mij benieuwen. Als er maar een lekker zonnetje schijnt en niet van dat benauwde plak weer.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier in limburg toch tropisch weer. Tzal wel benauwd worden dus nog tips zijn welkom! Dat van die natte hydrofiele luier vind ik een goede tip

12. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Waar?

Hier in rdam word het maar 20 graden...en komt er niet eens zon.(vokgens t weer)

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Hier idem, we zijn niet met haar naar buiten geweest.
    Ze herft nergens last van gehad

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Hier 29 en 33 voor dinsdag en woensdag

15. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,149
    3,026
    113
    Nederland
    Blegh...... En ik moet die 3 dagen werken :(

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Is maar 2 dagen en daarna koelt het weer af. Gewoon alleen een rompertje aan en eventueel wat extra water laten drinken.

Hier hebben we airco boven dus wij hebben het lekker koel op de slaapkamers.

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    mn zoontje is geboren toen we een fijne hittegolf hadden. hij heeft toen heerlijk in de box gelegen in een rompertje en thats it. kids zijn nu wat ouder hier dus ik zet lekker badje op met lauw water(of laat de zon eerst ff zn werk doen) en dan badderen maar!! parasol staat in de aanslag, genoeg vocht in huis

maaruhhh tis en blijft nederland :p eerst zien dan geloven :D

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

het is al 22graden en het zou 28graden worden

het lijkt me voor hem ook wel eens leuk om gewoon poedelnaakt te spelen in de tuin.

zouden jullie dat doen met warme benauwde temperaturen of zouden jullie dat afraden?

wel natuurlijk helemaal ingesmeerd en in de schaduw van het huis en mag je ook zonnecreme bij het geslachtsdeel smeren?:)

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    hier gaan de kids gewoon in hun Adam & Eva pakkie als t goed warm is. of zoonlief in zn zwembroek. wat ie maar net wil

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Pfoe, het wordt hier woensdag 34 graden volgens het weerbericht... denk dat we ons parkeren in het park onder een grote boom, op een kleed.

Share This Page