Aargh PostNL

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oooh ben zo boos!!

Een paar weken geleden hebben we een nieuwe auto gekocht. De verzekering zou gaan lopen via een andere verzekeraar dan van onze vorige auto. We hebben de formulieren ingevuld voor de verzekering zelf. Ook het formulier om de verzekering van de vorige auto op te laten zeggen door hen.

Nu zag ik gisteren dat de premie van de vorige auto voor deze maand toch is afgeschreven. Dus ik heb hun gebeld en er is nog geen opzegging binnen. Oke, kan gebeuren dat het wat later is. Hun advies was om alsnog het vrijwaringsbewijs van de vorige auto door te mailen en het bedrag te laten storneren. Prima, heb ik gedaan.

Daarna het bedrijf gebeld waar onze nieuwe verzekering moet gaan lopen. Alles is een kleine 3 weken geleden opgestuurd. Adresgegevens, rekeningnummer, kopie vrijwaringsbewijs vorige auto, kopie rijbewijs etc. Hebben ze niet binnen gekregen! Nu rijd ik dus rond zonder verzekering:x Voorlopige dekking is inmiddels verlopen en ik word vandaag teruggebeld of ze die met uitzondering kunnen verlengen. Ben de auto morgen pas nodig dus op zich geen probleem. Gadver, ik baal er zo van.. Het is constant raak met de post, ik heb al vaker gehad dat post gewoon niet aankomt. Nieuwe contracten voor het kdv (Elise gaat nu ook heen en ik werk nu andere dagen dan voorheen, dus het hele contract van Lenn wordt ook veranderd.) Sprak ik de administratie van het kdv gisteren, is ook niet aangekomen! Is 2 weken geleden al verstuurd.

Leuk hoor, die vernieuwing en veranderingen bij de post.

2. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ach ik heb 2 maand geleden (als het niet 3 maand is) een kaart gestuurd naar iemand en die kwam vorige week pas aan.......
    DIEPE ZUCHT inderdaad de laatste tijd met postnl!!

3. p1982

p1982 Niet meer actief

ja wij missen 6 kaartjes die verstuurd zijn door mensen voor de geboorte van onze dochter.
    2 mensen hebben geen geboortekaartje van ons ontvangen.

post doet er heel lang over of komt gewoon njiet aan

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had een nieuwe bankpas aangevraagd, oude kapot, en na twee weken was hij er nog niet. GEbeld naar de bank, ja is echt opgestuurd mevrouw. Ja prima maar ik heb niks. Dus die opgestuurde pas geblokkeerd en weer een nieuwe opgestuurd en die was er wel binnen 2 dagen.

En wat denk je dat zaterdag in de bus valt?!? Juist die eerste pas, is bijna 6 weken onderweg geweest met de post!

5. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Dit zal veel reacties moeten geven. Het is zo achteruit gehold.
    Zit hier al ruim n week te wachten op 2 zomerjurkjes via MP van 2 verschillende mensen !

Iemand al geprobeerd te klagen bij postnl. En ?????

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja, de post heb ik gisteren ook gebeld. Maar het kwam door de bezuinigen had hij het over. Maar zolang de boel niet verzekerd is opgestuurd ligt de fout niet bij de post. Hoe kan het ook anders.

Slecht, zoals het nu gaat.

Ik ben net teruggebeld door de verzekering. De stukken zijn gisteren binnen gekomen, daarom konden ze het gisteren nog niet zien, het was waarschijnlijk net binnen en dus nog niet verwerkt. Over ongeveer een week heb ik alle stukken in huis van de verzekering en vandaag gaat de opzeggen van de vorige verzekering de deur uit. Dus waarschijnlijk krijgen ze 2 keer een opzegging binnen, maar dat was geen probleem. Het is een kleine 3 weken onderweg geweest. De verzekering is per gisteren ingegaan, dus al met al hebben we maar 3 dagen zonder verzekering gereden, maar goed, dat is niet anders. Ze zouden elk geval direct de vorige verzekeraar op de hoogte stellen van het hoe en wat. Maar goed, het bedrag heb ik laten storneren, dus het is nu een kwestie van papierwerk dus dat stelt niks voor..

Maar ik ben er absoluut niet blij mee, zeker niet omdat de post er zo laconiek mee omgaat.

Maar goed, ik bel ze sowieso nog een keer, had gisteren al gebeld voor ik wist dat het contract van het kdv ook niet binnen was gekomen nog.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nou, heb nog een keer gebeld. Wederom gehoord dat ze de brieven niet kunnen traceren omdat het ongeregistreerde post is. Nou prima. Gisteren is totaal niks mee gedaan, behalve afwimpelen dat het komt door bezuinigingen/reorganisatie..

Net een vriendelijke vrouw aan de lijn gehad. Ze heeft nu wel een melding van gemaakt, maar ik krijg geen terugkoppeling van de klacht. Wel zei ze dat ze een onderzoek in de buurt gaan starten en contact opnemen met het postkantoor waar ik alles heb gepost.
    Zal ze over een tijdje maar weer bellen, neem aan dat ze wel moeten kunnen zien of dat onderzoek idd gestart is.

Oja, ik had aangegeven dat er adressen, sofinummers (van de kinderen voor het kdv) e.d. in staan dus dat ik er totaal niet blij mee ben dat het misschien in de verkeerde handen is gevallen. Je weet maar nooit immers.
    Nu zei ze dat alle post die is blijven liggen bij het sorteren uiteindelijk op een verzamelpunt binnenkomt. Daar word de post geopend en als er gegevens van de afzender in staan, dan word het retourgestuurd. Maar of ik daar nu zo blij mee moet zijn weet ik niet. Fijn dat jan en alleman dan bij mijn persoonlijke gegevens kan komen, nog erger vind ik die van de kinderen.

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    post nl maakt er een serieus potje van.....

toen mijn achternichtje 4 maanden terug werd geboren zijn ik weet niet hoeveel kaarten niet aangekomen , da's mega zuur!!!

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Zezijn niet zo goed bezig daar de laatste tijd ;)
    Hmm 3 dagen onverzekerd rond gereden mara hopen dat je niet toevallig langs een controle bent gekomen want dat grapje kost rond de 1100 euro, dus dat is niet niks.

10. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. Had iets besteld en naar 2weken kreeg ik het pas thuis. Ondertussen wel gebeld en tweede pakketje kreeg ik 4 dagen later, terwijl ik die 7 dagen later had besteld. Kaartje van vriendin die nu naar 4 weken terug is van dr vakantie nog niet gekregen!

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Bij ons zijn ook veel geboorte kaartjes van Jesse niet aangekomen...
    en helaas zijn dat vaak de kaartjes die naar het buitenland moesten...
    dus even een nieuwe geven is ook geen optie...

12. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Tis echt vreselijk laatste tijd daar hoor.. Mijn man werkt er die weet er alles van :D

Hier op het werk ook drama.. Werk bij dierenarts, laatste tijd komen ook veel bloedonderzoeken niet aan op het laboratorium.. Kom je dan ook week later pas achter als er nog geen uitslag is dat het nooit is aangekomen.. Erg fijn voor klanten ook :(

13. mamav4

mamav4 Niet meer actief

En maar reclame maken met een slogan dat bepaalde dingen een kaartje waard zijn....
    Die dingen komen vaak niet eens aan, of te laat.

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Precies. Ik heb een abbo op Groter Groeien (was mijn kerstpakket) en ik had in maart al een mail gehad dat ik rond 9-3 het eerste eemplaar zou krijgen. Ding niet binnen, maar goed, zelf ook niet meer aan gedacht. De 21ste toch eens gebeld waar het bleef, via zo'n keuze menu een nieuw exemplaar aangevraagd, was er vrijdag nog niet. Dus weer gebeld en die vrouw aan de telefoon gaf aan dat het idd een puinhoop is bij postnl en dat ik hem daarom waarschijnlijk niet gekregen heb. Zij zou handmatig een exemplaar op de bus doen.

De volgende dag: Liggen er 3!! exemplaren in de brievenbus... Waarvan 1 in een keurige witte envelop met daarop met de hand mijn adres geschreven... :D Service dus!

15. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik doe bij het bedrijf waar ik werk de administratie. Wij krijgen regelmatig herinneringen voor facturen binnen, die bij nader onderzoek gewoon nooit zijn aangekomen. Iets waat ook enorm frustrerend is.....

16. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    1 pakje was per post precies 1 week geleden verstuurd en vandaag bezorgd. Andere is de 30ste verzonden dus hoop dat ie nog komt.

17. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Hier wacht ik ook al 1,5 week op 2 pakjes die ik via MP heb gekocht van verschillende personen. Echt balen, ik hoop dan maar dat het nog aankomt :(

18. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Is inderdaad een grote puinhoop bij PostNL Wacht al vanaf vorige week maandag op papieren van het UWV. Zolang die niet ingevuld en terug gestuurd zijn wordt er weinig tot geen uitkering betaald.

Gaat nog een veel grotere zooi worden bij de post er worden steeds meer kantoren gesloten en dan moet de post opgehaald worden in bijv een garagebox door de postbodes is er geen aanspreek punt meer aanwezig voor de postbodes en de post die blijft staan wordt pas de volgende dag gevonden als ze de nieuwe post komen brengen

19. danip

danip Niet meer actief

Hier ook veel problemen met de post op het moment. Zowel thuis als op mijn werk. Erg vervelend! Ik stuur nu alles via regiopost (weet niet hoe het in de andere provincies heet) en dat gaat een stuk beter!

Trouwens ook lekker, de postzegels zijn in een paar jaar tijd van 39 ct naar 44 en toen naar 50 ct gegaan, terwijl de bezorging steeds slechter wordt, en heel veel gewoon helemaal niet aankomt. :x

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier wilden ze het postkantoor ook sluiten, maar er wordt nu toch extra naar gekeken begreep ik.. Het is toch belachelijk dat dit kan.

Deel Deze Pagina