Hoi, ik vroeg me af wat jullie als eerste terug willen eten na de bevalling. Ik zal beginnen. Ik een biefstuk en een zachtgekookt eitje! groetjes
Ik heb al 5 broodjes filet americain, 2 broodjes rosbief en een biefstukje op. Ben twee dagen geleden bevallen, goddelijk haha.
haha ik had me bij mijn zoontje vanalles in mijn hoofd gehaald en toen ik bevallen was had ik me toch zin een een bruine boterham met kaas, hihi. Uiteindelijk heb ik helemaal niks 'geks' snel na de bevalling gegeten. Nu mis ik het af en toe zo om een zachtgekookt eitje te eten en een witbiertje te drinken in de zon.. Maar dat biertje zal toch iets langer moeten wachten ivm bv
Tiramisu! En de limocello versie! Maare gerookte zalm kun je gewoon eten, mits het van een goede vishandel is, en dus niet vacuüm verpakt is geweest!
Kwam om 19:00 thuis na mijn bevalling en mijn ontbijt de volgende ochtend was broodje filet americain wat m'n vent speciaal bij de slager had gehaald
Broodje zalm!!! mag nu ook wel, mits niet vacuümverpakt...Nou, bijna alle zalm op verjaardagen of bij broodjeszaken zijn zo verpakt geweest... Oja, en toastjes met brie, boterhammen met heeeeele dikke laag paté, plakken leverworst op verjaardagen, sappige biefstuk en geen schoenzool(hahaha). En een lekker glas bessen-jus of blikje passoa. Drink bijna nooit alcohol, maar de laatste tijd als ik langs dat schap in de supermarkt loop, is de verleiding best wel groot om zo'n blikje mee te nemen voor het weekend! En laatst zag ik mossels op tv....Hmmmmmm
Ow ik heb gelezen dat brie bij de kazen hoort die je wel mag eten. Was op een site van een of ander ziekenhuis. En mag pate ook niet? oei dat heb ik al een aantal keer gegeten :s
jawel, maar niet meer dan 1 boterham per dag.. (en niet heeeel dik belegd denk ik ) Mossels mogen toch gewoon? Zolang ze maar gekookt zijn, maar mossels eet je niet rauw zo ver ik weet..
Carpaccio... Hmmm En een glas witte wijn, al weet ik dat ik daar dan echt geen zin in heb! Enne, brie uit de supermarkt en paté (niet te veel) mag gewoon hoor! Alleen als er rauwmelks of "au laat cru" op staat niet!
Ik ga beginnen met een stokbroodje filet american met uitjes!! Brie mag je inderdaad eten, als het van gepasteuriseerde melk is gemaakt. Paté mag volgens mij wel, maar niet teveel. Je moet oppassen met lever tijdens je zwangerschap omdat er veel vitamine A in zit. Maar je mag het wel 1 keer per dag eten hoor..
Ochhhhh filet american.. En zo'n pannekoek (weet ff niet meer hoe die dingen hete, waar je ook wel s shoarma/gehakt in rolt) daar lekker zalm in doen (van een vacuum verpakt pakje, die zijn het lekkerst) en dan een klein beetje chili over heen doen, oprollen en dan in stukjes snijden.. heeeeerlijke hapjes ook voor een feestje. GRRRRR elke keer zie ik het toevallig liggen in de winkel, of bij mn moeder in de koelkast. -.- En als je het niet mag wil je het, mag je het heb je er minder behoefte aan !!
Dat is waar ik heb zo en zin in een zachtgekookt ei al een hele tijd terwijl ik dit zelden eet normaal!