AArrgggg Jeugdzorg!

Discussie in 'De lounge' gestart door Linda10280, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
  2. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    oh sorry dan heb ik niet goed gelezen... wil ze die meenemen dan?! moeten ze zo wie zo de leerplicht niet afmaken? volgens mij wel hoor. maar ik weet wel dat een moeder veel meer rechten heeft als een vader.... heel iritant !!! want ik ken veel situaties waar de vader de goede persoon is en de moeder de slechterik en die wint nog ook bah bah... ik vind ze zijn beide ouders en hebben netzoveel recht alleen als een van de 2 niet goed is moeten ze ingrijpen en dus ook de moeder aanpakken als die de stoorzender is!!!

3. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou dan toch dat AMK (weet niet wat dit is) of de kinderbescherming of een andere overkoepelende organisatie waarschuwen. Of een brief naar het ministerie van Jeugzorg. Er wordt nu toch zoveel reclame gemaakt om kindermishandeling te melden en dat mensen niet wegkijken. Laat ze er dan wat mee doen.

En erg lief van je dat je je zo om die kids bekommert!

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oei, wat een nare situatie is dit..
    Ik wil je soieso een compliment geven over het feit dat je deze kindjes onder je hoede neemt om het zo maar even te zeggen.. Applaus meid..

Als ik dit zo lees vind ik dat Jeugdzorg wel wat steken laat vallen.. Een moeder op vakantie sturen terwijl het gezin zo in de puin ligt..

Hier wel goede ervaring met Jeugdzorg trouwens.. Mijn zusje heeft een tijdje jeugdzorg over de vloer gehad.. Het enige daarvan was wel dat ze in een half jaar tijd 3 verschillende vrouwen over de vloer heeft gehad.. Als de ene er goed in zat werd ze overgeplaatst ofzo en kwam er weer een ander en begon het gedoe weer opnieuw.. Dit ging soieso niet over uithuis plaatsten o.i.d. Gewoon een probleempubertje met fikse ADHD.. Nu is ze inmiddels 17, heeft een vakantie en zaterdagbaantje en volgt ze een leuke opleiding Tuinbouw.. Gaat weer helemaal goed en dat mede dankzij Jeugdzorg..

Maar goed, even on-topic
    Denk dat je er juist aan doet om een melding bij het AMK te maken.. Zij MOETEN deze melding onderzoeken en zullen hoogstwaarschijnlijk ook bij hun thuis komen.. Voor de rest moet je denk ik doen wat je goed lijkt.. Als jij denkt dat je om deze kindjes 'moet' blijven bekommeren moet je dat doen.. Een beetje meer afstand lijkt me geen kwaad kunnen, je hebt tenslotte ook een eigen gezin die onder jouw verantwoordelijkheid staan.. Ik vind wel dat je gezin hoe dan ook op de eerste plaats moet komen te staan.. Mocht je gezin er onder gaan 'lijden' moet je denk ik je handen er vanaf trekken, zo niet moet je doorgaan zoals je nu doet.. En af en toe deze kindjes opvangen in de speeltuin vind ik helemaal geen slechte oplossing..

Hoop binnenkort betere verhalen over dit gezin te lezen.. Het ideale zou natuurlijk zijn als alles weer goed komt, moeke tot een nieuw inzicht komt en de kindjes naar behoren zal opvoeden.. (Al zal dit waarschijnlijk niet snel gaan gebeuren;))

5. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, vanaf die kant had ik het niet bekeken. Daar heb je natuurlijk ook helemaal gelijk in. Mijn reactie was misschien even te fel naar jou toe.

Moet ook mijn complimenten aan jou geven, kan mij, zeker met seksueel misbruik, voorstellen dat het heel zwaar is.

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Heb zelf geen ervaring met jz wel van dichtbij meegemaakt en de adviezen die je daar krijgt zijn écht te stóm voor woorden! Écht luisteren kunnen ze niet en jammer dat ze niet gewoon slimmer zijn dan jijzelf... Duh, natuurlijk is niet iedereen daar dom, het komt jammer genoeg wel zo over! Als je zelf een béétje bij de pinken bent ben je daar niet aan het goede adres iig.

7. mijody

mijody Lid

18 apr 2009
    56
    0
    0
    Grappig dat iedereen zo oordelend is, zelfs als ze geen eigen ervaring hebben met jeugdzorg, maar hun mening baseren op basis van een ander zijn/haar ervaringen.

Daarbij snap ik je frustratie Topic-opener, maar denk niet dat het aan ons is een oordeel uit te spreken, gezien we het verhaal maar van 1 kant horen.

Vind het echt te kort door de bocht om heel de jeugdzorg over 1 kam te scheren.

8. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Heb zelf ervaring met jeugdzorg, zowel voor mij en mijn ouders, als wat ik heb gezien bij kennissen en vrienden. Ze wouden mij uit het huis halen omdat mijn moeder en stiefvader soms wat moeilijk met mij hadden. Achteraf bleek ik omda ik zelf actie ondernam, ik borderline had. Jeugdzorg zij dat het allemaal lag aan mijn opvoeding e.d. Nooit wouden ze verder onderzoek doen. Met hun was ik nooit achter de borderline gekomen, was ik uit huis gehaald, mijn ouders kwijt geraakt, en me broertje was het zelfde lot ondergaan. Dankzij mijn psych en huisarts kon het nog maar net optijd voorkomen worden. JEugdzorg is echt niet zo goed bezig. Per kind krijgen ze een bepaalde premie, hoe meer er gedaan moet worden voor het kind, hoe hoger de premie. Het zijn premiejagers, dat hebben ze zelfs toegegeven aan mij..

9. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Ik kan me je boosheid erg goed voorstellen TS.

Dit is dus weer wachten op het volgende gezinsdrama...

10. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    linda je heb een pb ;)

Deel Deze Pagina