AARRGGHH! Traphekjes!!

Discussie in 'De lounge' gestart door sjak, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ze zijn iets te stevig als je er tegen aan rent...
    Nadat ik zelf bijna een snoekduik de trap af maakte hebben we hem gauw weggehaald.

Bij ons pasten enkel die hekjes omdat ze ook geschikt zijn voor extra brede trappen en de meeste andere hekjes niet.
    In feite klem je ze gewoon tussen beiden kanten van de trap.
    Heel stevig maar dat "drempeltje" dat er in zit is echt levensgevaarlijk.

2. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Dat is de reden dat wij hem tussen de deur hebben. Vind voor de trap ook gevaarlijk als ze wat ouder zijn en gaan klimmen. Wij wonen ook nog eens onhandig in een drive in woning (op traphekjes gebied dan)

denk ook dat de oplossing per huis maar ook zeker per kind verschilt.

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Bij de prenatal in de aanbieding 25

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Gewoon even op mp kijken. Ik heb een kiddy guard oprolhekje voor 35 euro op de kop getikt.
    Deze zit boven. Beneden heb ik geen hekje omdat de deur altijd dicht zit.

en zover ik weet mogen die klemhekjes alleen beneden gebruikt worden. Nou ja, mag wel boven maar word sterk afgeraden. Ze zitten natuurlijk niet zo vast als met schroeven dus als hij losschiet, dan ligt kind met hekje en al beneden.
    En die hekjes met drempel zijn voor beneden bedoeld en niet voor boven. Drempeltje voor een trap is niet zo veilig;)

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Het probleem met die klemhekjes is vooral dat ze allemaal zo'n drempeltje hebben. Die wil je niet bovenaan je trap hebben, want als je daar over struikelt, kukel je meteen de trap af. ;)

Wij hebben beneden een klemhekje in de deur tussen de gang en de huiskamer. Daardoor kan onze dochter niet alleen niet bij de trap, maar ook niet bij de voordeur. Daardoor kan ze niet ineens op straat staan.

Boven hebben we een klemhekje op de overloop, maar niet bovenaan de trap. Ze kan vrij lopen tussen haar slaapkamer, onze slaapkamer en de badkamer, maar niet bij de trappen komen. Ze gaat binnenkort naar een andere slaapkamer. Dan zetten we het klemhekje in de deurpost van haar kamer, omdat er geen enkele mogelijkheid is om hem ergens te plaatsen dat ze wel uit haar kamer kan, maar niet bij de trap naar zolder kan. En aangezien wij een open trap hebben, kan ze vanaf die trap ook nog eens tussen de treden door helemaal naar beneden vallen! :$

6. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zweer bij kiddyguard!
    Met korting vier jaar geleden bij Babydump voor 75 euro per stuk kunnen kopen. Inmiddels zijn wel wat duurder (was toen 119 euro normaal). Op mp soms koopje, maar gaan daar vaak ook nog voor veel weg. Voordeel is, als je ze niet meer nodig hebt kun je ze dus zelf ook weer voor veel verkopen (mits ze netjes blijven, maar kan bijna niet kapot)!

7. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.867
    113
    Vrouw
    Wij hebben een klemhekje (Bouwmarkt) tussen het deurkozijn van zijn slaapkamertje. Mocht hij zijn deur open krijgen (klink nu omhoog) dan kan hij niet zomaar de overloop op.

Deel Deze Pagina