Dames, Is het tijd voor een nieuwe vaatwasser of is er echt een leuk huis-, tuin- en keukenmiddeltje dat werkt? Ons bestek geraakt gewoon nooit proper in de vaatwasser! Er hangen telkens weer etensresten aan met als gevolg dat we elke keer opnieuw kunnen afwassen... Niet zo heel handig dus... Iemand raad ???
Proberen we nu al zoveel mogelijk te doen, maar haalt precies weinig uit... En anders kan ik even goed terug gaan afwassen en da's niet de bedoeling als je wel een vaatwasser hebt Maar bedankt
niet teveel bestek in het mandje doen. Grote resten eraf halen idd. wij hebben een miele en die heeft bovenin een bestek la zo fijn nooit geen vies bestek omdat alles los van elkaar ligt
Heb je het filter wel eens gereinigd. Ik pak geregeld het filter eruit en was dat dan met heel heet water af. Ook doe ik soms een speciaal reinigingstablet in de machine (zonder vaat laten lopen). Verder schoon spoelen alvorens je het in het mandje zet. En wat al gezegd werd mandje niet te vol. Ook stouw ik de vaatwasser ook niet overvol.
gaat je pan met aardappels zo smerig de vaatwasser in? dat was hier altijd de boosdoener al die zetmeel gaat aan al mn glazen enzo zitten en alles kwam er dus ook weer vies uit... en idd regelmatig t filter legen en een ronde laten draaien met zo'n schoonmaakpoeder uit zakje ofzo...
Doen we ook af en toe! Misschien inderdaad het bestek wat meer verspreiden... Kan maar helpen En heter; we later m regelmatig draaien op 'intensief'
Wij hebben een soort klepje in het bestekmandje met vakjes. Hier doen we al het metalen bestek in, zo staat het niet tegen elkaar en wordt het goed schoon. Maar wij spoelen de meeste etensresten er wel af van tevoren.
Hier was het het vaatwasmiddel dat het hem deed. Het huismerk werkte echt niet helaas. Niet alleen ons bestek had er overigens last van, ook de borden konden we de helft van de tijd nadien terug met de hand afwassen. En ik spoel sowieso het ergste er al effe snel af voor ik alles in de machine steek. Zeker borden en kommetjes en grote lepels.