Zwanger zijn met een navelbreuk

Discussion in 'Gezondheid' started by weegschaal72, Jan 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    Hallo,

Ik heb tijdens mijn 3e zwangerschap een navelbreuk opgelopen en heb er gedurende de navolgende zwangerschappen veel hinder en pijn van ondervonden. Ook de eerste tijd na de bevallingen. Wie is er ook bekend met een navelbreuk en is het vanzelf goed gekomen of is er een operatie aan te pas gekomen?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier door de tweede zwangerschap een navelbreuk gekregen
    Helaas komt dat nooit meer goed en moet idd geopereerd woeden dmv een matje. Je hoeft het niet te laten opereren als je wil, maar als je last houd/het lelijk vind plaatsen ze dus een matje. Hier over 2 weken een echo om te kijken hoe erg de breuk is

3. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    Ohhhh jij gaat eraan geholpen worden?
    Nee ik heb er nog niets aan laten doen, heb er nu ook niet veel last meer van, wel de eerste 3 mnd na de bevalling speelde mijn navelbreuk nog vaak op. Heeft zelfs 1 keer zodanig klem gezeten dat ik de nightcare heb gebeld en ik meteen moest komen. op het moment dat ik in de auto stapte sprong de darm er eer uit en was de pijn gezakt. daarna heb ik er geen last meer van gehad. Ik weet wat dat betreft ook niet wat ze dan precies met je navel gaan doen als ze het operatief willen verwijderen. wat heb jij gedurende de zwangerschap ertegen gedaan om je navel te verlichten?

4. missiej

missiej Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,232
    0
    36
    NULL
    NULL
    een navelbreuk die niet aangeboren is geneest niet vanzelf.. ik had een "dubbele" gewone navelbreuk en er boven een scheurtje in de buikwand.. ik ben hier aan geholpen omdat ik zelfs geen broeken kon verdragen... echter bleek ik bij de eerste afspraak in het zhuis zwanger.. omdat ik toch een flinke breuk had zou ik in het tweede trimester alsnog geopereerd moeten worden... helaas werd dit een mk en kon ik later alsnog geopereerd worden.... bij mij hebben ze geen matje gebruikt maar de breukjes gehecht.. in sommige zhuizen zijn ze met deze methode bezig.. echter is de kans van 1 op 10 dat deze terug komt maar ontstekingskans is vele malen kleiner... ook kan de litteken nu iets mee rekken bij een zwangerschappen een matje daarentegen niet.. wel is nu duidelijk meegegeven dat bij een volgende zwangerschap ik ondersteunende banden moet dragen en extra controle's ( wanneer breuk terug komt mag ik niet natuurlijk bevallen) maar goed dat zien we tegen die tijd wel... maar als je idd niet te veel last hebt hoef je je niet te laten helpen..

5. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    @Missiej dat van die broeken herken ik heel goed, vooral net na de zwangerschap toen mijn buik nog blubber was (niet dat ie nu niet meer zo is;)) maar nu zit alles weer op zijn plek. Heb de eerste 3 mnd na de bevalling met regelmaat pijn gehad omdat er weer een stukje darm bekneld zat in de breuk.......voelde zelfs als ik aan de navel kwam een gaatje. nu voel ik het gaatje niet meer en heb er nu bijna geen last meer van. Wist trouwens niet eens dat je na het verhelpen van een navelbreuk toch nog zwanger kon worden, dacht dat ze dat pas verholpen als je klaar bent met het krijgen van kids....
    ergens wel logisch want stel je voor dat er idd een darm bekneld zit in de navel die er niet meer uitspringt, dan moet je wel geholpen worden om een eventuele darmperforatie te voorkomen.

6. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

Aug 12, 2012
    1,638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een navelbreuk gaat niet vanzelf weg. Sommige oudere mensen laten zich er niet meer aan helpen. Maar jij bent nog jong dus waarom ermee rond blijven lopen? Zo'n zware OK is het niet. Dus zou zeggen; ga ervoor.

Share This Page