aarsmaden alarm!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door helma85, 7 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.945
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb ze ooit als kind ook gehad, toen nog een wc waar je poep kon zien liggen , zo ranzig en het waren er enorm veel , mijn moeder in shock haha en toen allemaal aan de pillen, ik herinner me ook de enorme jeuk aan mijn kont die ik toen had.
     
    helma85 vindt dit leuk.
  2. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik neem ze nooit zelf... ik heb ze ook nooit zelf. Mijn kinderen wel... zo nu en dan. Heel naar. Komt denk ik door t buitenspelen enzo, en dan daarna lekker ff in je neus vroeten of weet ik wat... kinderen zijn te gek.
     
    helma85 vindt dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zelf neem ik ook nooit zo’n pil, niet preventief en niet als behandeling; voor de kinderen vind ik het wel fijner omdat ze er dan veel sneller vanaf zijn. Met goede hygiene gaat het ook gewoon vanzelf over. Dus goed handen wassen, deurklinken etc, geen vingers in je mond.
    Bij kinderen gaan die vingers toch ongemerkt wel eens in de mond, dus daarom geef ik dan wel een pilletje.
     
    helma85 vindt dit leuk.
  4. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Haha vies he! Ik had ze vorige maand. Pilletje ingenomen, 3 dagen later nog een want zag ze nog bewegen, juk.
    En week later nog eentje ingenomen en gelukkig nergens last meer van. Maar voelde me viesssss
     
    helma85 vindt dit leuk.
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.963
    113
    noord holland
    Hier heeft de jongste dochter (12) ze zo nu en dan. Is t kind dat t meest in de tuin zit te rommelen en t slechtst haar handen wast ;). Ik heb een doosje van die pilletjes, van t kruidvat, standaard in mn medicijnkastje liggen :roflmao:.
    Behandel overigens altijd alleen haar.
    En ben ook niet overdreven in alles uitwassen.
     
    helma85 vindt dit leuk.
  6. helma85

    helma85 Bekend lid

    3 dec 2013
    683
    43
    28
    Donderdag dat pilletje ingenomen en aardig wat dode wormen in ontlasting. Maar toch zitten er nog een paar levende tussen. Zowel bij mn dochter als mij. Ik neem aan dat het wel even duurt tot ze echt allemaal dood zijn?
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je kan ook gewoon nog een pil nemen voor de zekerheid. Bij aarsmaden zouden 2 pillen met een pauze van 2wkn voldoende moeten zijn, maar ze worden bv ook bij spoelwormen gebruikt en dan moet je er juist 2 per dag slikken 3 dagen lang ofzo; dus nog een extra pil nu kan geen kwaad.
    Maar hier zijn ze eigenlijk altijd op dag 3 na de pil allemaal dood, dus dat zou voor jullie morgen zijn? Misschien als je morgen nog iets ziet gewoon nog een pil?
     
    helma85 vindt dit leuk.
  8. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Vanmorgen kwam dochterlief ook naar me toe, mama het kriebelt. En ja hoor, hier dus ook weer. Had gelukkig nog 1 pilletje liggen, haal van de week wel ff nieuw doosje. Zo'n rot aantal zit erin zucht. Na 2 dagen is ze er vanaf en dan 2weken na innemen van 1e pil krijgt ze de 2e.

    Gekke is dat haar broer juist de nagelbijter is en zij totaal niet, maar hij heeft nooit ergens last van
     
    helma85 vindt dit leuk.
  9. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Brrr zo vies he.:roflmao: Ze kunnen weinig kwaad, maar het idee he. Ik vind het ook zo knap dat ze precies weten wanneer het avond is en ze dan naar "buiten" komen. :D
     
    helma85 vindt dit leuk.
  10. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier dochter ook al paar keer gehad. Soms doodde het pilletje de wormen goed, andere keer minder (waarschijnlijk eitjes die pas na inname pil uitgekomen waren). Ik zou niet zomaar nog een pil nemen zonder overleg met arts. Van onze arts mocht het in ieder geval niet en moesten we echt 2 weken wachten tot volgende pil.

    Een tip tegen de jeuk: smeer een flinke klodder vaseline op haar anus en tussen de billen. Dat helpt tegen de jeuk en maakt het lastiger voor de wormpjes om 's nachts naar buiten te komen en eitjes te leggen. Goed op hygiëne letten. Ik deed na elke poepbeurt ook chloor in wc pot. In principe gaan ze ook weg zonder pillen als je jezelf niet opnieuw besmet.
     
    helma85 vindt dit leuk.
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    Omg
    Ik maak me er normalerwijze niet druk over maar nu krijg ik ook de kriebels! Jak jak jak :eek::D
     
    Zara75 en helma85 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina