Aarsmaden gaan maar niet weg

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MarisB89, 4 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    349
    123
    43
    Hoi allemaal,

Ik twijfelde om het hierin te plaatsen of bij kleuters/schoolgaande kinderen dus als het hier niet hoort mag het worden verplaatst.

Sinds afgelopen december heeft mijn dochter van 6 dus wormpjes. Ik bestrijd deze met Mebendazol en strenge hygiene regels (handen wassen, elke dag douchen en billen uitspoelen, schone handdoek elke dag, kleding, handdoeken en bedden wassen op 60 graden, stofzuigen/dweilen, deurknoppen schoonmaken, ipad hoezen schoonmaken enz). Na 14 dagen neemt ze weer een pil. Wij nemen telkens ook een pil.

Toch blijft het terug komen. Telkens na ongeveer 7 a 8 weken na de uitbraak komt het weer terug.
    Ik ben radeloos, snap er niks van. Dit is al de 4e uitbraak sinds december. Telkens na een pil zie ik ze dood in dr ontlasting dus die pil werkt wel.

Herkent iemand dit? Ze schreeuwt het namelijk de 1e paar avonden uit omdat ze in haar slaap eruit komen en ook in de vagina kruipen. Echt heel zielig (en goor :( ).

De huisarts heb ik al bericht, wacht nog op antwoord, maar dacht probeer het hier ook nog even.

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik heb geen idee wat je kan doen maar wat ontzettend naar voor haar zeg. :(

3. AuroraLeigh

AuroraLeigh Actief lid

22 okt 2019
    167
    312
    63
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou even nagaan waar je dochter voor elke uitbraak geweest is. Bijvoorbeeld steeds bij een bepaald vriendinnetje gaan spelen. Misschien pikt ze het wel steeds opnieuw op bij iemand waar ze niet zo bovenop de bestrijding zitten als bij jullie thuis.

4. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    349
    123
    43
    Het enige wat ik kan bedenken is school. Bij vriendinnetjes speelt ze niet (wil ze niet). Die eitjes kunnen wel tot zoveel weken blijven leven dus ze pikt het wel telkens opnieuw op.

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Enige waar ik nog aan kan denken is die pil. Wij moesten als gezin allemaal die pil. Zelfs de huisdieren. Want anders gingen ze niet weg zei de apotheekmedewerkster. Het is toen weggegaan en niet meer teruggekomen. Hebben jullie huisdieren?

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wat ontzettend vervelend voor je dochtertje zeg.

Speelt ze ook in een zandbak? Kan zijn dat die besmet is met eitjes. Alle zand eruit en goed schoonmaken.
    Nagels zo kort mogelijk houden, handen na buitenspelen goed wassen, ook onder de nagels mocht ze toch een randje nagel hebben. En erop wijzen géén handen in de mond te doen.

7. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    349
    123
    43
    Die pil nemen wij ook allemaal, behalve ons zoontje van 1 want die mag dat nog niet. Huisdieren hebben we niet.

8. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    349
    123
    43
    Zandbak hebben we ook niet, vertel dr ook uitdrukkelijk dat ze daar nu niet in mag. Volgens mij hebben ze het op school ook niet. Handen wassen voor en na het naar bed gaan doet ze, na het buitenspelen. Eigenlijk na alles. :(

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ik zou ook denken aan een zandbak of in de grond poeren en heksensoep maken steeds op dezelfde plek in de tuin, bij opa en oma, de kinderboerderij?
    Ik zou mss eens bij de juf of in de klassenapp vragen of er meer kinderen last van hebben om uit te sluiten dat het van school komt.
    Zielig voor je dochter zeg.

10. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    349
    123
    43
    Bedankt voor je tips
    Bedankt voor je tips. Ik heb het direct in de klassen app geplaatst. Kijken wat daaruit komt..

Ja het is ontzettend zielig voor dr. Vandaag moest ze precies naar de BSO en gisteravond had ze weeer zo'n uitbraak. Dan vind ik het zo sneu om dr achter te laten :(.

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend naar voor je dochter!
    Als ik jou was zou ik even het bericht van de huisarts afwachten, die zal zwaardere medicatie voorschrijven.

12. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik ben juf in de kleuterklas en laat ze na het buitenspelen altijd handen wassen. Juf even vragen of ze bij haar extra wil opletten?
    Ook na schooltijd zou ik haar d'r handjes laten wassen voor de zekerheid.
    Het komt via de handen in de mond terecht, ik denk ook dat dat het enige is wat je kunt doen.

Zo sneu voor d'r :(

13. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    349
    123
    43
    Dat vind ik ook een hele goede, ga ik gelijk doen via social schools.

Spoetnik vindt dit leuk.
  14. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ik heb geen oplossing, maar wil toch even zeggen dat ik het heel naar vind voor je dochter en het lijkt me inderdaad ook heel frustrerend als het elke keer zo blijft terug komen.

MarisB89 vindt dit leuk.
  15. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Hier ook een paar keer achter elkaar gehad, sterkere medicatie gaat niet helpen want het is gewoon echt (na 7-8 weken) weer een nieuwe besmetting. Hier hield ik mebendazol op voorraad (nog niet makkelijk want was heel lastig te krijgen) en zodra dochter klaagde over een zeurend gevoel onder in haar buik, gaf ik zo’n tablet. Uiteindelijk na een paar keer toch goed weggebleven.

16. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    349
    123
    43
    En hoe vaak achter elkaar hadden jouw kinderen het? Hier is het al de 4e keer! Inderdaad precies na 7-8 weken, kan de klok erop gelijk zetten.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook periodes gehad dat ze het vaker hadden, is denk ik toch telkens een nieuwe besmetting. Wat kan helpen voor de eerste nacht, is vaseline smeren bij de anus, dan kunnen de wormpjes niet goed bewegen.

cosdy en Jessi79 vinden dit leuk.
  18. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Of beter nog: xylocaine zalf. Is vet én verdovend en verkrijgbaar bij de apotheek zonder recept

19. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    349
    123
    43
    Heb ik liggen, alleen prikt het heel erg geeft ze aan.

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Vind ze het prikken vervelender dan de gekmakende jeuk?

Arme meid.

Deel Deze Pagina