Balen van je verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama4life, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Hier in de omgeving zit maar 1 vk-praktijk... Dus alle dorpjes (en zelfs de wat grotere dorpen) komen allemaal hier... Automatisch gingen wij dus ook naar deze praktijk...

Nou had k van mijn schoonzus (zwangerschap met hobbels) al gehoord dat ze geen fan zijn van dames die bevallen in t ziekenhuis... Al heeeeeelemaal niet als de zwangere in kwestie niet bij hun uit de praktijk kwam... Nu had mijn schoonzus geen keus (ivm gezondheid) en zij verwezen mij zelf door naar t zkhuis omdat ik n te hoge bmi heb...

Gelijk de eerste afspraak bij de vk dus duidelijk gemaakt dat ik naar t zkhuis wil in N. Dit leverde mij gelijk commentaar op, want hun willen dat ik ga naar t zkhuis in G. Discussie over gevoerd, want k heb niets anders dan slechte verhalen en negatieve ervaringen gehoord over t zkhuis in G. Zelfs van dames die kortgeleden waren bevallen of controle hadden gehad in G. zeiden me dat ik groot gelijk had dat ik daar niet heen zou willen...

Nu zijn er 3 vk's bij de praktijk waar ik loop. Van eentje wist k van tevoren dat ze niet wilde dat ik naar N. zou gaan, maar de rest leek er geen problemen mee te hebben... Afgelopen woensdag had k nogmaals n controle bij de vk (was inmiddels 41 weken ver en nog geen tekenen van begin)... Krijg ik me toch n negatieve lading opmerkingen over me heen over t zkhuis in N. Ze kon zich niet voorstellen dat er ook maar iemand was die positief kon zijn over de verlosafd in N.

Ook dat hebben we weer braaf in de kiem gesmoord, ik wil naar N. dus k ga naar N. en anders doe k t thuis (lol :D)... Ivm de feestdagen zou ze woensdag voor mij bellen naar N. om n afspraak te maken (liefst voor do.ochtend) voor n kennismaking om in te gaan leiden... Daarna zou ze mij terugbellen... Heel die woensdag met zenuwen naar de telefoon gestaard... Nooit wat gehoord... En zijzelf ook niet bereikbaar tenzij n spoedgeval... Do.ochtend de stoute schoenen aangetrokken en zkhuis in N. gebeld met de vraag of hun toevallig wisten of er gebeld was voor n afspraak voor mij....

Hadden ze dus heeeeeeeeeeeeeeel niet gebeld... Dus k aangegeven dat ze er niet zo happig op zijn dat ik daarheen zou gaan, zegt zkhuis N. nou als je ze vanmiddag nog niet heb gesproken of ze doen moeilijk dan maken we wel n afspraak zonder hen...

Vervolgens gaat om half 10 mijn telefoon, moet ik om 11 uur in t zkhuis zijn... Ik stomverbaasd nagevraagd in N,? Ja in N. klonk t snibbig... Ik vriendlief wakker gemaakt, had m maar laten slapen, want geen idee wanneer hij daar nog meer tijd voor zou hebben... :D Hij als de sodemieter onder de douche en wij rijden naar N. (is toch bijna half uur rijden)...

Uiteindelijk mag k morgen terugkomen om ingeleid te worden, bel ik 's middags mn vk om te vertellen wat er is besproken... Noemt die muts me n mazzelkont dat k nog voor de feestdagen terecht kan...

Nou weet k best dat iedereen zn eigen mening en voorkeuren heeft... Maar als je eenmaal hebt uitgelegd waarom jij ergens heen zou willen... Moeten ze dan alledrie meerdere keren die daarover gaan mekkeren?? Los daarvan, gaat t er niet om dat ik als zwangere me prettig voel bij de plaats van bevallen??

Persoonlijk vind ik t uitermate onprofessioneel om zo te blijven hameren op je eigen voorkeur... Als k dit van tevoren had geweten, dan was k voor n vk gegaan uit t zkhuis in N. Dit bleek ook mogelijk... :cool:

Zijn er nou nog meer van die rare vk's, ha's, kv's?? Of wat voor professionals je dan ook aan je bed mag krijgen...

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Wat een verhaal,

Je zou zeggen dat de wil van de zwangere het belangrijkst is!
    Ik heb een verloskundige gehad die mijn weeën bijna deed stoppen.

Dezelfde vk die ook mijn broertje en zusje vroeger op de wereld geholpen heeft. (volgens mij moeder een topvrouw).
    Toen mijn weeën begonnen was ik heel stil en lag ik in een knuffeltje te knijpen. Toen ik tussen de weeën door zei : OHH ik kan niet meer...
    Kreeg ik van mijn vk een klap in mijn gezicht: JE MOET!
    iedereen in de kamer keek haar raar aan en de vader van mijn dochter sloeg die vrouw bijna terug.
    Het was namelijk geen tikje zo van : kom op meid , je kunt het!
    nee het was echt een klap!

Heb uiteindelijk een klacht tegen haar ingediend en zij heeft haar excuus meerdere keren aan moeten bieden.

3. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik vind het belachelijk en totaal onprofessioneel en zou hier zeker een klacht over indienen!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vervelend zeg! Ik zou dit bij de nazorg wel aangeven dat dit een domper op je laatste weken was?

Ik wou graag naar een ander ziekenhuis, door de tunnel, met tolwegen, maar wel kraamsuite's. Mn verloskundige raadde het af ivm de reistijd ( + tunnel + brug die open kan staan ) ze hadden zelf ervaring met mensen die puffend binnen kwamen, persen en klaar. Nu ben ik op hun advies toch naar het dichtbijzijndste ziekenhuis gegaan, kreeg uiteindelijk een keizersnee en heb 4 dagen liggen balen dat ik in dat ziekenhuis lag! Wel fijn met de sneeuw toen, dichtbij voor de familie, maar ik had 100x liever die kraamsuite gehad, dan kon mn man er gewoon bij blijven!

5. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Ik wil ook graag in een kraamsuite bevallen (ze hebben daar ook lachgas). Maar de vk zegt dat het lastig te bereiken is. Nou woon ik in de randstad dus langer dan een half uur, 45 min. kan het niet duren. Als je buiten de randstad woont en je moet naar het zk dan moet je toch ook minimaal die afstanden rijden?

Wat ik wel snap is dat het voor de vk lastig is om tussen verschillende bevallingen heen en weer te rijden.

Kan ik ook op het laatste moment beslissen dat ik toch in de kraamsuite wil overnachten en dan een vk uit die stad neem (de laatste maand ofzo?).

Overigens heb ik wel heel aardige verloskunndiges! Dus ik heb niets te klagen over de praktijk zelf.

Vervelend voor jullie dat die vk's geen vertrouwen geven. Juist bij een bevalling lijkt het me fijn dat je je een soort kan overgeven aan zo iemand!

6. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een heel aardige verloskundige die eigenlijk al heeeeeeeeeeeeeeel erg lang met pensioen is, maar omdat er hier geen plaatsvervangers zijn, doet ze het nog steeds.
    Maar helaas hoort bij heel oud ook heel ouderwets haha.
    Pijnbestrijding moet op dit eiland nog worden uitgevonden :-S
    Maar verder geen klachten erover, behalve dat ze in principe de enige verloskundige is en dus erg veel bevallingen moet doen, meer dan 2 tegelijk lukt dus niet, dus dan moet je je benen maar bij elkaar houden haha.

7. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    En we hebben maar 1 ziekenhuis, dus die keuze is ook snel gemaakt haha. Toch wel makkelijk, geen keuzes hebben, hoef je je er ook niet druk over te maken!

8. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    jeetje wat een belachelijk stel vk's daar zeg!!:$

Kun je niet alsnog geregeld krijgen dat een vk van het ziekenhuis je ondersteund?:)
    Kan me heel goed voorstellen dat je op deze manier weinig zin hebt om weeën op te vangen met die 'gezellige tantes' erbij :D

In elk geval heeeeeeeel veel succes en goed dat je zelf contact gezocht hebt met het ziekenhuis naar keuze!

Toitoitoi meid!

9. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Door vroeggeboorte (ik wilde thuis bevallen) moest ik naar het dichtsbijzijnde zh. Wilde eigenlijk naar een ander zh, maar mocht niet van mijn vk om de reistijd. Had ik het maar wel gedaan, wat een rottijd in dit ziekenhuis gehad! Met prematuur in een koude(!) kamer gezet worden om te voeden omdat de artsen hun ronde door de couveusekamer hadden. Hoe verzin je het, maar echt als ik iets heb geleerd: als je gevoel anders is dan wat iemand tegen je zegt: je eigen gevoel volgen.

10. steefke25

steefke25 Lid

23 okt 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje het lijkt wel alsof je als zwangere niks zelf meer mag beslissen, en dat een ander alles maar beter weet :x

Ik loop zelf bij de gynaecoloog maar heb 1 afspraak gehad bij een verloskundige omdat die naar zeggen van de gynaecoloog meer antwoorden kunnen geven op menselijke vragen.
    Ik heb daar een half uur gezeten en heb zeker 6 keer aan moeten horen dat ik toch wel wat overgewicht heb maar het maakt niet uit hoor!!!! ;);)
    Vind dat ik t best goed doe aangezien ik nog geen 5 kilo ben aangekomen met 28 weken zwangerschap :D

11. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Lief dat jullie gereageerd hebben... Inmiddels ben k bevallen... ZONDER ook maar 1 van die "gezellige tantes" (wie zei dat nou zo leuk :D)... Ben nl ingeleid (in t zkhuis naar keus :cool:) en ben dus begeleid door de vk's daar... :)

k Moet zeggen dat t idd steeds meer lijkt alsof je als zwangere geen baas bent over eigen lijf, maar als t goed is staan alle (zo niet, de meeste) praktijken ingeschreven bij een soort van vereniging (stichting, weet ik t)... En bij de instantie waar mijn vk's bij zijn aangesloten staat heel duidelijk aangegeven dat de zwangere de keuzes maakt... Ongeacht t commentaar van de vk... Nou zullen er uiteraard uitzonderingen zijn (als je al te veel ontsluiting hebt ofzo, dat je dan naar de dichtsbijzijndste zkhuis moet).... Maar in principe is t mijn (en jouw) keus...

We hebben nog geen klacht ingediend, maar we denken er wel serieus over... t Heeft toch wel de toon gezet voor hoe je denkt over je vk... En mocht er ooit n volgende keer komen... Tja, dan gaan wij echt niet meer naar die dames... Nou scheelt t voor ons dat t zkhuis in N. heel relaxed heeft gereageerd en alle medewerking verleende... Mja dan nog is t jammer dat t zo moet gaan...

Hoop dat iedereen er uit zal komen met vorige/huidige/toekomstige vk's en n gezonde zwangerschap gewenst... Met ontzettend leuke/lieve/mooie baby's als beloning... :cool:

Liefs

12. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    o gatsie zeg, moet er niet aan denken dat het zo zou gaan. Ik heb gelukkig een erg leuke/goede vk praktijk. Lieve dames. Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen en heb daar gelukkig geen commentaar over gekregen.

13. misa

misa Niet meer actief

Jee wat een verhaal..! belachelijk! Welke reden je ook hebt: jij bepaalt lijkt mij! Een vk is wel de laatste die dat bepaalt!

Maar ik lees dat je ben ingeleid en bent bevallen zonder die bitches! Goed zo!! Gefeliciteerd!

14. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Volgens mij betaal je genoeg zorgpremie om zelf te mogen beslissen waar je heen gaat. Het kan zijn dat een verloskundige praktijk een voorkeur heeft voor een ziekenhuis en dat horen ze volgens mij ook aan te geven, maar dat mag niet betekenen dat zij kiezen waar je heen gaat. En ik vind het helemaal belachelijk als ik lees dat je ingeleid wordt, dus dan hebben de verloskundigen van de praktijk er niets mee te maken. Dus wat zeurt ze nu.

Als ik jou was zou ik als je alles hebt laten zakken een goede brief schrijven waarin jij je ervaringen deelt met hun. kunnen ze hopelijk van leren.

Ik zelf woon in een dorp met 1 praktijk waar ik geen goede verhalen over had gehoord en ik ben toen naar een praktijk 20 km verderop gegaan. Gelukkig deden ze niet moeilijk en wilden zij mij hebben, maar toen baalde ik ook dat je eigenlijk weinig keus hebt.

Tenslotte: Gefeliciteerd!!!!! Geniet ervan en veel geluk!

15. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Misa en Jalou... Thanks... Uiteindelijk werd ik ingeleid, maar als k voor die tijd zou zijn bevallen (dus op de originele wijze) dan had k wel een van die dames aan mn bed gehad en wie weet wel nogmaals de discussie aan mogen gaan...:(

Ben wel bevallen in t ziekenhuis naar keuze, maar t zet n domper op je ervaring (met de vk) als ze je zo behandelen... Helaas! :$

Nou ben k er inmiddels achter (leuk joh kraamvisite) dat van de mensen die k ken (de bevallenen) eigenlijk niemand met die 3 op kon schieten... ;) Dus twijfel ook niet of t dan aan mij zou hebben gelegen... Lol! :D

We zijn t er samen nog niet helemaal over eens of we er wel of niet wat mee gaan doen... Ik vind van wel, maar vriendlief vindt t wel afgesloten zo... Mja, mocht er ooit n 2e komen... :cool: Dan gaat deze mama mooi ergens anders zwangeren...

Iedereen bedankt voor jullie reacties/steun/e.d.

Liefs

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik weet al lang dat je als zwangere/pas bevallen moeder geen baas meer bent over je eigen lijf/kind.

mijn vk hamerde heel erg op een ziekenhuis in amsterdam terwijl een ander ziekenhuis dichterbij was. Ben toen in amsterdam geweest en had geen fijne ervaring. Heb er 2 weken gelegen en had liever hier om de hoek gelegen.
    Later hoorde ik dat mijn vk ruzie had met het zkh hier dichtbij.

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Fijn dat je in het ziekenhuis naar keuze bent bevallen. Hier ga ik ook NOOIT meer naar onze vk-praktijk.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik er al geen goed gevoel over, maar voor het gemak bij zwangerschap nr2 toch weer terug gegaan. Drama! Ik had BI, en vk 1 zei al snel, dat wordt inleiden met 40 weken, had voorweeen en vk 2 zei toen we gaan strippen met 39 weken kan best. Uiteindelijk zat ik met 39 weken bij vk 3 en die vertikte het mee te gaan met collega's!!
    Na mijn bevalling had ik een baby met heftige reflux, is niets mee gedaan, ook al heeft de kraamzorg iedere dag contact met ze gehad. Ik was een overbezorgde moeder, kwam ook niet op dag 10 op controle, want ze hadden me genoeg gezien?!?!?! (en uiteindelijk is mijn zoon ook nog eens met 4 weken op de hartbewaking opgenomen omdat hij zo ziek was van de reflux, maar goed).

Dus je begrijpt wel, al moet ik 50 km rijden, deze praktijk nooit meer!

18. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Jeetje Melisa... Dat is zwaar balen... Hoop dat t nu wel goed gaat met je zoontje?

Nou als t aan mn vriend ligt komt er geen 2e... Dit zou ik mettertijd wel graag willen... Mja, dan gaan we echt naar n andere praktijk... Als t goed is zou k zelfs bij t zkhuis in N. een vk kunnen krijgen... :D

Nee deze dames hebben voor mij echt afgedaan...

Deel Deze Pagina