Toeval of toch niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 10 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Vanmiddag zat ik in de woonkamer en ineens ging het geluid van de radio steeds zachter (afstandsbediening lag gewoon naast me deze raakte ik niet aan)
    Ik zag dat er aan de volumeknop werd gedraaid,niet dat de knop bewoog, maar het ging van volume 12,11,10 en ineens was er helemaal geen geluid meer en stond ie op volume 0
    Mijn man was op dat moment boven met ons zoontje en toen hij beneden was en in de keuken werd de volume knop weer zachter gedraaid

Ik vertelde dit aan mijn man zo van er zit een geest in dit huis want de volumeknop gaat steeds zachter
    Toen zei mijn man opeens als hier echt een geest in huis zit draai dan nog eens aan de volumeknop en ineens ging de volumeknop weer omlaag
    Even later zei die weer zoiets en gebeurde het weer

Na een tijdje liep ik naar buiten en mijn man zat op de bank en ineens ging de volumeknop weer omlaag

Snap iemand dit nog?
    Is dit nu allemaal toeval of is er toch meer in ons huis dan wij denken?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik zou het niet weten, maar krijg er wel kippenvel van...jakkes!!! Zit er geen knopje vast in je AB ofzo?

3. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    misschien gewoon kortsluiting in een cirquitje of probleem met een magnetisch veld...

4. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Ik weet dat sommige afstandsbedieningen het ook op toestellen van de buren kan doen.

Kan het niet zijn dat iemand een geintje uithaalt en ergens in je tuin of bij je raam met een afstandsbediening zit?

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    haal de batterijen eens uit je eigen afstandsbediening...misschien is daar iets mis mee

6. Tese

Tese Niet meer actief

Dan zaten de buren ook met een afstandsbediening te kloten, heb ik ook eens gehad toen ik nog thuis woonde en schrok me het lazerus! Maar mn buurmeisje was ook toevallig bezig dus dat zal bij jullie ook het geval geweest zijn.

7. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nou heel toevallig moest ik vanmiddag aan zo iets denken ,mijn zusje en ik hebben mijn moeder ook eens bang gemakt met een universele AB :p we zaten tv te kijken de AB van de tv lag op tafel maar toch wel er gezapped .
    Ik heb mn moeder nog nooit zo bang gezien hehehe

8. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Beide buren waren gister niet thuis :S

9. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik zou er niet vanuit gaan dat het geesten zijn hoor ;) Waarschijnlijk een van de andere opties die hierboven staan. Probleem met je ab of iets dergelijks :)

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    hier deden buurkinderen dat ook, maar soms blijft een knopje iets hangen is afstandbediening niet goed meer

11. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Whaaaaa getsiederrie ik zou gillend het huis uit zijn gerend hahahaha:D Kan totaal niet tegen dat soort dingen wordt er al zenuwachtig van als ik dit lees;)

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wij hebben dit ook een keer gehad en ik vond het ook eng. Later bleek dat het knopje van de afstandsbediening gewoon bleef hangen. Dit was niet zichtbaar, we kwamen er pas achter toen we de batterijen van de afstandsbediening eruit haalden en het daarna niet meer gebeurde...

13. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik denk ook dat er iets mis is met de afstandsbediening of het volumeknopje. Snap nooit zo goed waarom een 'geest' zoiets zou doen dan :( Die zou dan het volumeknopje ook weer omhoog draaien lijkt me.

14. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg er in ieder geval de kriebels van!:$ hoop maar dat het gewoon aan dat apparaat ligt ofzo.

15. SimplyLin

SimplyLin Actief lid

3 mrt 2011
    164
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik zou er niet vanuit gaan dat het een geest is. Ik zeg niet dat geesten niet bestaan, maar ik geloof er in elk geval niet in (weet wel dat het feit dat ik er niet in geloof niet betekent dat het niet bestaat natuurlijk).
    Maarre.. denk je echt dat zo'n geest niets beters te doen zou hebben dan jouw tv zachter te zetten ;)

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Lijkt me eerder dat de batterijen vd ab aan vervanging toe zijn...
    en ik weet niet of je kids wel eens met de ab spelen maar hier wel eens gehad dat hetzelfde gebeurde en toen was ie een beetje nattig (in de mond gestopt dus)

17. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Het is natuurlijk wel toevallig, maar hier kunnen zoveel verklaringen voor zijn- allemaal een heel stuk saaier dan een geest. Wij hebben ook wel eens een tv gehad die vanzelf uit en aan ging, bleek gewoon iets mis met de bedrading. En het feit dat het ook gebeurde op het moment dat je de "geest" vroeg het te doen zegt dan niet zoveel (doet me een beetje denken aan hoe ik als kind altijd "zit" zei tegen onze stronteigenwijze hond terwijl hij toch al zat en dat dan als " bewijs" zag dat hij wel naar mij luisterde, haha).
    Als je echt wilt testen of er een geest in huis is zou ik hem vragen iets heel anders te doen- iets wat niet zo snel door iets anders als een geest gedaan kan worden, zoals een banaan door de kamer laten zweven ofzo ;). Mocht dat dan ineens gebeuren, dan zou ik wel wat zenuwachtig worden, maar ik vermoed dat dit er echt niet inzit :).

18. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Er kunnen heel veel verklaringen voor dit soort dingen zijn maar persoonlijk geloof ik wel in geesten en kan het dus ook een geest geweest zijn. Misschien eens de batterijen verwisselen en kijken wat er dan gebeurd...

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Lijkt mij ook gewoon iets dat er mis is met je AB, maar anders vraag je toch aan de 'geest' of hij het geluid ook weer harder zet? Als dat dan óók gebeurt heb je misschien toch een geest :D
    Maarre... Gebeurde het elke keer dat je het 'vroeg' of 6 keer niet en 2 keer wel?

Op zich geloof ik wel dat er geesten bestaan, hoor, alleen zijn er hiervoor nog net iets teveel andere verklaringen te bedenken die je eerst ff moet uitsluiten.

Deel Deze Pagina