Baby 6 maanden lust geen groentehap!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tumtummetje, 1 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ik ben een week geleden begonnen met bijvoeding. Het fruithapje gaat er prima in, daar geniet ze echt van. Soms geef ik haar vers en soms een potje. Alle smaken vindt ze lekker. Alleen het groentehapje is een ramp. Ze vindt het echt vreselijk vies. Gaat bijna over haar nek en kokhalst :( . Ik dacht eerst, ze moet gewoon aan de smaak wennen, maar ze vindt het nog steeds erg vies.

Ik gaf de groentehapjes tot nu toe uit potjes, maar zou ze misschien vers lekkerder vinden?
    Of hebben jullie tips?

Liefs Tumtummetje

2. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Heb zelf die potjes geproefd (peer en wortels) gadver! Dus ik ga voor vers maar de broccoli ging vandaag ook overal dan in zijn mond ;)
    Zou het lekker vers aanbieden, en wil ze vandaag bv geen wortels dan probeer je het toch over 2 weken weer? Kunt ook courgette of bloemkool proberen is lekker zachte groente. Het is natuurlijk ook een hele nieuwe smaakervaring voor je kleine na de melk die ze 6 maanden heeft gehad...

3. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura vindt het ook geen suc6. maar met liga kruimel erin eet ze het wel. En nu ga ik de liga erin langzaam afbouwen

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Joh je bent nog maar een weekje bezig ;)! Gewoon relaxt blijven proberen, het komt vanzelf wel.

Ik zou zeker voor vers gaan trouwens eb 1 groente per keer. Je kunt het ook gewoon in hele stukken aanbiedeb. Bijv. een stronkje bloemkool koken en dat in het handje geven.

5. Niet meer actief

in het begin vindt ayman het ook geen succes, ik begon met een klein stukje appel erin voor een wat zoetere smaak (dit was met 4 maanden) nu geef ik hem een snufje zout of wat parmezaanse kaas erin of gewoon een rauw tomaatje zonder de pitten en dan lust hij het wel...

en sowieso maak ik het altijd vers, is denk ik ook veel lekkerder dan uit een potje

pas heb ik spaghetti gemaakt voor mij en me man en hij kreeg ook gewoon spaghetti met een klein beetje saus en gehakt en dat goed gepureerd en hij vondt het heerlijk

tja die kleintjes willen ook lekker eten ;) sowieso eten wij trouwens altijd goed gekruid en soms maal ik dan wat van ons vlees kip of vis door zijn groente en het kind heeft nergens last van.

6. sim

sim Niet meer actief

heb elijah gister kippensoep gegeven, heb een groentelepel uit de soep gehaald (dan met veel groente en een paar stukjes kip, ongeveer een eetlepel kip) dat in de blendel en dan wat water zodat het niet zo zoutig is, en dan blenden maar. hij vond het heerlijk en had zo toch van alles iets gehad.

7. Loewiese

Loewiese Actief lid

15 okt 2006
    124
    4
    18
    Hoi,
    Ik weet niet of je nog van die potjes met puur alleen groente geeft, maar bij ons gaat het een stuk beter sinds ze gemengde hapjes krijgt, dus met aardappels, rijst en vlees erdoorheen. Potjes en vers maken bij ons geen verschil. Wel vindt ze worteltjes sowieso vies en doperwtjes ook Bloemkool met aardappels en een beetje jonge kaas vindt ze heel lekker. Ook aubergine met wortel, tomaat en rijst gaat er heel erg goed in.
    En vooral rustig doorgaan met proberen!

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Het heeft toch ook geen haast?

9. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa luste de potjes vanaf 4 maanden niet maar de potjes vanaf 6 maanden eet ze prima.

Deel Deze Pagina